Placený provoz na vlastní doméně

Vypršela vám 30 denní zkušební doba?

Potřebujete přejít na placený provoz. V administraci e-shopu přejděte do sekce  Můj účet / Peněženka a finalizace. Postupujte dle kroků 1 až 3.

Pro přechod na placený provoz máte 30 dnů od ukončení platnosti testovací verze. Pokud během této doby nepřejdete na placený provoz, testovací e-shop bude automaticky smazán.

Po přechodu na placený provoz se z peněženky začne odečítat denní pronájem e-shopu. Pokud nechcete přejít na placený provoz, e-shop jednoduše expiruje. Není třeba v tomto případě nic dělat. V případě uplynutí zkušební doby a nevyužití placeného provozu vám k Upgates nevznikají žádné závazky.

1. Fakturační údaje

V prvním kroku peněženky vyplníte emailové adresy pro komunikaci a fakturační údaje. Na tyto emaily budou zasílány faktury o zaplacení peněženky a upozornění o nízkém stavu peněženky.

Změna fakturačních údajů

V případě změny fakturačních údajů je třeba tuto změnu z bezpečnostních důvodů ještě potvrdit v emailu majitele. Systém odešle automatickou zprávu s aktivačním odkazem. Po kliknutí na odkaz se změny zapíšou do administrace.   

Změna emailu majitele

Email majitele doporučujeme nastavit pouze takový, který je pod výhradní správou majitele e-shopu. Tento email nesmí zaniknout po dobu provozu e-shopu. Není tedy možné nastavit žádnou prozatimní emailovou adresu.

Změnu emailu majitele je nutné potvrdit v původním emailu majitele, ze kterého se mění na nový. Provádí se následujícím postupem.

  1. V menu administrace zvolte sekci Můj účet / Peněženka a finalizace.
  2. Do pole Email majitele vepište nový email.
  3. Pod formulářem změnu potvrďte kliknutím na tlačítko Uložit.
  4. Na starý email majitele bude odeslána žádost o potvrzení změny - převodu e-shopu pod nový email majitele.
  5. V doručeném emailu klikněte na aktivační odkaz.
  6. Pro další přihlášení do administrace již použijte nově zvolený email.
  7. Změnou emailu dochází k resetu hesla. Pro první přihlášení pod novou adresou užívejte heslo, které Vám bylo doručeno na nově nastavený email.

Při každé změně důležitých údajů v administraci vám přijde email s potvrzením změn. Změny je třeba potvrdit kliknutím na aktivační odkaz v emailu. Tímto způsobem máte jistotu, že nikdo nezmění jakékoliv údaje majitele e-shopu bez vašeho vědomí.

2. Finalizace

V dalším kroku si vyberte vhodnou variantu pronájmu e-shopu podle počtu produktů a diskového prostoru. Na výběr máte také způsob účtování za pronájem e-shopu - na měsíční anebo roční bázi.

Výběrem ročního účtování se aktualizuje cena za pronájem. Po kliknutí na tlačítko Vybrat u konkrétního tarifu se zobrazí možnosti okamžitého zaplacení platební kartou nebo bankovním převodem.

Více informací o cenách najdete přímo v peněžence nebo v ceníku na webu. Jaký tarif je pro vás nejvhodnější se dozvíte v nápovědě zde.

Aktuální stav využití kapacity e-shopu najdete v sekci Přehled / Přehled oddíl Kapacita.

Ve finalizaci dále vidíte přehled toho, co Upgates aktuálně platíte a jaký je stav ve vaší peněžence.

3. Dobít peněženku

Pro spuštění placeného provozu je podmínkou mít nabitou peněženku alespoň na jeden den provozu. Ve třetím kroku získáte instrukce, jak to provést. Více zde.

Začátek odečítání z peněženky

Peníze se začnou odečítat z peněženky za těchto podmínek:

  • Vašemu e-shopu vypršela 30 denní testovací doba a vy máte nabitou peněženku.
  • Přecházíte s e-shopem na ostrou doménu a vy máte nabitou peněženku.

Opakované platby přes platební kartu

Pokud zvolíte zaplacení kartou, můžete si aktivovat automatické opakované platby. Více zde.

4. Nastavit doménu

Pokud máte e-shop připravený na ostrý provoz, je možné přejít na ostrou doménu. Přechodu se není třeba bát. Je bez výpadku na straně provozu e-shopu.

Doménu si můžete zakoupit u jakéhokoli registrátora domén. Je třeba ji mít zaplacenou a plně funkční. Od registrátora získáte přístup do rozhraní pro správu domény. Veškeré registrační a přihlašovací údaje byste od něj měli obdržet na email. Jak si vybrat doménu se dočtete zde.

Pokud nechcete zatím přecházet, protože stále potřebujete plnit e-shop daty, můžete nadále zůstat na testovací adrese http://xxxx.upgates.shop. V tom případě nevyplňujte krok 4 - nastavit doménu.

Přechod na placený provoz

Pro nastavení ostré domény je třeba mít dobitou peněženku na alespoň minimální denní částku. Postupujte podle návodu zde.

Přechodem na ostrou doménu se automaticky dostáváte na placený provoz. Tzn. z peněženky se začne od této chvíle odečítat pronájem e-shopu.

Podrobně rozepsaný postup pro spuštění obchodu je následující:

  1. Než přistoupíte k nastavení 4. kroku peněženky, proveďte závěrečnou kontrolu správnosti nastavení e-shopu před jeho ostrým spuštěním.
  2. Přečtete si a potvrďte obchodní podmínky služby.
  3. Vyplňte vaši doménu ve tvaru s www na začátku. Vyplněním domény dostáváme automaticky upozornění s žádostí přesunu na ostrý server, není potřeba nás již kontaktovat.
  4. Pokud máte vyplněné fakturační údaje a nabitou peněženku, může začít přesun vašeho e-shop na ostrý server.
  5. Přesun vašeho e-shopu na ostrý server je třeba provést manuálně ze strany technické podpory Upgates. Může trvat až 24 pracovních hodin. Z technických důvodů se úkon provádí pouze v pracovní dny. Dochází při tom k různým kontrolám a technickým úkonům. O dokončení přesunu vás bude zákaznická podpora kontaktovat.

Změna DNS záznamů domény

Jakmile Upgates podpora přesune e-shop na ostrý server, objeví se pod Nastavení / Domény a SSL instrukce ohledně nastavení DNS záznamů domény. Majitel e-shopu dostane od technické podpory zprávu, že přesměrování domény může provést. Ve zprávě nalezne také informace o změně DNS záznamů.

Přesměrování si můžete provést: 

  • Sami v rozhraní vaší domény.
  • Nebo kontaktujte zákaznickou podporu registrátora vaší domény.
  • Případně pošlete zprávu naší technické podpoře. Budeme od vás potřebovat přístupy do rozhraní všech domén, kterých se bude přesun týkat.

Zde najdete postupy nastavení DNS záznamů u nejčastěji používaných poskytovatelů: Wedos, Active 24, Forpsi

Po nastavení DNS záznamů může trvat až 24 hodin (zpravidla to bývá kratší dobu) než se nový e-shop zobrazí na ostré doméně. Během té doby nedojde k žádnému výpadku provozu e-shopu, pokud na doméně již nějaký e-shop máte. Někteří zákazníci prostě uvidí e-shop nový a někteří ještě ten starý.

Co se změní po přechodu na ostrou doménu?

Změny v administraci

Po přechodu na ostrou doménu se nepatrně změní adresa administrace. Přibude označení serveru (např. s10). Nicméně původní adresa bude stále funkční, protože bude automaticky přesměrována na adresu novou.

Změny na webové části

Ty už jsou významnější. Přechodem na ostrou doménu dojde k vytvoření kopie grafiky e-shopu. Budete tak mít dvě nezávislé verze grafiky:

  • Testovací grafika na původní adrese http://xxxxx.upgates.shop, která zůstane pro vývoj a testování grafických úprav. Do ostré grafiky se bude překlápět v modulu  Grafika / Publikovat na doméně.
  • Ostrá grafika na vaší doméně, kterou uvidí i vaši zákazníci. Do této grafiky nemáte přístup, neprovádí se zde vývoj. Pouze se do ní překlápí testovací grafika.

Vyplňování textového obsahu v redakčním systému administrace (produkty, články, kategorie, překlady atd.) se projeví v obou verzích grafiky ihned. Zde nedochází k žádné duplikaci obsahu a tedy překlápění na ostrou doménu není nutné.

Přesunem na ostrou doménu zároveň bude docházet k vygenerováním nových náhledů (obrázky apod.). To může způsobit delší prvotní načtení dané stránky, následující zobrazení jsou již rychlé.

Ukončení e-shopu

V případě, že chcete váš e-shop z jakéhokoliv důvodu ukončit, stačí přestat platit pronájem peněženky a nechat tak e-shop expirovat. Ohledně expirace vám bude zaslán automatický email s podrobnostmi o ukončení.

Na vyžádání je možné zbývající prostředky v peněžence vrátit zpět na účet majitele e-shopu. V tomto případě kontaktujte technickou podporu z administrace e-shopu v menu Podpora / Technická podpora / Nový dotaz s uvedením čísla účtu. Požadavek je akceptovatelný pouze tehdy, pokud je zaslán z účtu majitele e-shopu (pod přihlašovacím emailem majitele - více zde).

Dočasné ukončení bez smazání e-shopu

Pokud chcete e-shop pouze na čas přerušit, postup je podobný. Po expiraci e-shop uchováváme 6 měsíců v pohotovostním režimu, abyste jej mohli kdykoli probudit k životu. Obnovení proběhne ihned po opětovném dobití peněženky alespoň na jeden den provozu.

Trvalé smazání e-shopu

Pokud obnovení e-shopu neprovedete ani po 6 měsících od expirace, bude e-shop se všemi daty nenávratně smazán bez možnosti další obnovy.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora