10 tipů na úpravu produktových obrázků s pomocí AI

Rozdílem mezi úspěchem a neúspěchem je v oblasti e-commerce efektivní prezentace produktů. A právě tu vstupuje na scénu umělá inteligence s možnostmi vylepšit vizuál vašich produktových obrázků. Nebojte se ponořit do světa AI. Ukážeme vám 10 tipů, jak tato technologie pozvedne vaše online podnikání na novou úroveň.

  1. Lepší rozlišení malých a nekvalitních produktových obrázků

    Malé, rozpixelované obrázky už dávno nepatří na inzertní systémy. Kazí dojem o vašem e-shopu a mohou být i důvodem, proč u vás lidé objednávku nedokončí a raději přeběhnou ke konkurenci. Další problém s nekvalitními obrázky je, že pokud nesplníte minimální rozměr v pixelech, pro nesplnění požadavků se do inzerce nedostanete. Řešení pro tento problém nabízí funkce Upscale v aplikaci Feed Image Editor. Zvětší rozměry malých obrázků, které jsou pod 300 x 300 pixelů a za pomoci AI dopočítá chybějící pixely pro kvalitnější výstup.
     

  2. Odstranění pozadí z produktových obrázků

    Jsou vaše produkty nafocené na různém pozadí? Pokud ano, také můžete narazit na zamítnutou inzerci. Jeden ze standardních požadavků na produktové obrázky od inzertních systémů je bílé pozadí bez rušivých elementů. Pomocí funkce ve Feed Image Editoru se zbavíte rušivého pozadí a nahradíte ho podle potřeby. Funkce nabízí 3 stupně citlivosti odstranění, které zabezpečí výsledek bez kostrbatých hran. Na jeden klik a hromadně u tisíců produktů. Pro vyladění drobných nedostatků po příliš agresivním či nedostatečném odstranění máte možnost manuální doúpravy.

  3.  Odstranění vodoznaků z produktových obrázků

    Vodoznaky stejně jako rušivé pozadí mohou být důvodem, proč jsou vaše produkty v inzerci zamítnuté. Tyto ochranné prvky najdete ve fotkách v textové či obrázkové podobě, v různých barvách i velikostech. Některé z nich jsou mimo produkt, jiné ho překrývají. I s nimi se lehce popasujete v aplikaci Feed Image Editor. Vodoznak stačí označit a umělá inteligence se postará o zbytek. Funkce disponuje nastavením citlivosti, ale i možností odstranit vícero druhů vodoznaků.

    Kromě vodoznaků budete moct odstranit i jiné objekty, které na obrázku nechcete. Můžou to být štítky, grafické prvky, ale i prodejní text.

  4. Generování pozadí do grafických kreativ

    Vývoj generativních nástrojů, jako je MidJourney, Stable Diffusion, Dalee a další, umožňuje vytvářet vizuální obsah pomocí textových vstupů (promptů). To otevírá široké možnosti pro obrazovou reklamu. Jedním z nejjednodušších případů je generování nepřeberného množství pozadí pro Facebook, Instagram, Pinterest a další. Díky pokročilým algoritmům umožňuje umělá inteligence vytvářet realistická a atraktivní pozadí pro produktové obrázky na míru. Nástroje šetří čas a úsilí při vymýšlení a ručních úpravách. Vygenerované obrázky můžete okamžitě použít.

  5. Generování štítků a samolepek

    Podobně jako v předchozím bodě můžete generovat obecné i tematické štítky nebo CTA samolepky. Pozor na to, že mnoho nástrojů umělé inteligence v tomto případě neumí generovat specifický text nebo průhledné pozadí. Výzvu k akci musíte přidat prostřednictvím jiného grafického nástroje. Musíte také najít jiný nástroj pro odstranění pozadí těchto štítků, protože výstup s průhledným pozadím nezískáte. Dejte si také pozor na kvalitu, protože se nejedná o vektorovou grafiku. Maximální velikost výstupu z aplikace MidJourney je 4096 x 4096 pixelů.

  6. Vytvoření celé kreativy se zdrojovým obrázkem

    Generování pozadí a štítků ukazuje, jak získat výstup obrázku pomocí promptu (textového vstupu). V některých nástrojích najdete kombinaci textového a obrázkového vstupu. Tento způsob generování je ideální, pokud máte obrázek produktu, na který chcete použít grafickou šablonu. Buďte však ostražití. Některé nástroje umělé inteligence nesplňují to, co slibují. Na výstupu se vždy raději ujistěte, že obrázek produktu odpovídá originálu. Umělá inteligence ho může pozměnit, což je v reklamě nepřípustné, jelikož to neodráží realitu a nepodobá se produktu ze vstupního obrázku.

  7. Produkt na modelech

    U produktů ze segmentu módy zkuste nasadit AI model nebo modelku. Data ukazují, že oblečení zobrazené na lidech se prodává více. Potřebujete pouze vstupní obrázek produktu –⁠ šaty, boty, šátky, které chcete obléknout, a textové zadání. Model můžete snadno vytvořit. Představte si, jak by měl vypadat, vyberte věk, vlasy, barvu pleti a další detaily. Modely s umělou inteligencí využijete také například k prodeji šperků nebo nábytku. Hodit se vám budou i k prezentaci doplňků od náušnic po piercing nebo či k jeho usazení na pohovku, kterou máte ve svém e-shopu. Výsledek však často není dokonalý a obraz produktu ze vstupu bude na výstupu mírně pozměněn. Může jít o drobný detail, například o změnu knoflíků nebo tkaniček na botách. Ale i taková drobná odchylka způsobuje, že obrázek je pro reklamu nepoužitelný. Proto tuto funkci proto zatím nedoporučujeme. V budoucnu se to může změnit.

  8. Generování obrázku z popisu

    Máte popis produktu, ale chybí vám jeho obrázek? Bez něj se ve světě e-shopů ztratíte. Chybějící obrázky produktů se těžko hledají, musíte procházet databáze, oslovovat dodavatele nebo organizovat drahá focení. K jeho vytvoření můžete zkusit MidJourney, ale musíte počítat s neuspokojivým výsledkem. Vložte popis produktu do výzvy a počkejte na výsledek. Umělá inteligence se pokusí co nejvěrněji vizualizovat vaši výzvu, ale prozatím má své limity. Platí zde stejné upozornění - to, co umělá inteligence vytvoří, nemusí odpovídat skutečnosti.

  9. Generování popisu na základě obrázku

    Jedná se o opačný případ než v předchozím bodě –⁠ máte obrázek produktu, ale chybí vám jeho popis. Popis je povinný parametr a obsahuje všechny podrobnosti (např. velikost, hmotnost, váha), které k obrázku nemůžete přidat. Také s ním přiblížíte detaily, které by zákazník mohl z fotografie přehlédnout. Vložte obrázek produktu do aplikace ChatGPT a ta za vás připraví produktový popis. Zvolte si, v jakém jazyce a tonalitě chcete mít výstup. Měl by odpovídat komunikaci vaší značky. Než jej použijete v reklamě nebo z něj vygenerujete klíčová slova, ujistěte se, že je správný. Kontrola výstupu umělé inteligence je stále důležitá.

  10. Outpainting

    Zákazníci rádi vidí, jak produkt vypadá při použití v reálném životě. Lifestylové obrázky jsou stále populárnější, a tak by byla škoda je nevyužít. Dotvářejí celkovou představu o produktu a jsou osobnější. Pokud jste fotografie pořídili sami, může se stát, že jejich velikost neodpovídá formátu pro reklamní systém, na kterém chcete prodávat. Když však formát upravíte, objeví se kolem bílé pruhy a obrázek nebude vypadat tak pěkně a komplexně jako dříve. Umělá inteligence přichází s řešením i v tomto případě, a to konkrétně s překreslováním. Na vzniklých bílých pruzích dokreslí scénu a vyplní celý formát. Zdrojový obrázek nezkreslí, pouze doplní zbytek. Výsledný obrázek pak může jít rovnou do reklamy.

Pro konverze je důležitý vizuál e-shopu i samotných produktů v reklamě. Využijte umělou inteligenci ve svůj prospěch a začněte s ní pracovat co nejdříve. Seznamte se s výše uvedenými nástroji a nenechte se předběhnout konkurencí.

Další článek
Rostislav Moric a Ladislav Derych z Aukra: jsme partner e-shopů pro řešení vratek a poškozeného zboží. Velkým hráčům už jsme přinesli stovky milionů