Naštvaný zákazník

Tvorba internetového obchodu, ze kterého návštěvníci nebudou naštvaně odcházet? Tržby se nehýbou a vy nevíte, co může být špatně? Možná své potencionální zákazníky e-shopu prostě jen něčím vytáčíte. Pojďte zjistit, čím by to mohlo být a jestli se v některých bodech nenajdete.

1) Vyskakovací pop-up okna

Jsou to snad nejotravnější věci, na které můžete na internetu narazit. Tím spíše, když je nutíte zákazníkovi, který by u vás měl utratit peníze. Ten nechce, aby ho při nakupování brzdilo otravné zavírání vyskakovacích oken. Váš obchod by se měl tvářit seriózně, takhle z něj ale děláte pochybné a nepohodlné místo.

Pop-up okna můžete brát jako snahu upozornit na něco důležitého (např. slevové akce). Toto ale lépe zajistí banner nebo propagace slev na sociálních sítích. Hodně lidí navíc v prohlížeči používá blokovací plug-iny, díky kterým vaše vyskakovací okna stejně neuvidí. A to je dobře.

Pomalé načítání e-shopu

2) Pomalé načítání

Návštěvníky může váš e-shop odradit dřív než stihnou vidět obsah. Při tvorbě e-shopu musíte myslet na lidi s pomalejším internetem, ale i na ty, kteří jsou na mobilu nebo tabletu. Dejte si pozor na používání rozměrných obrázků (ideální je používat obrázky s velikostí do 100 kB). Nebezpečné může být nadužívání JavaScriptu, flash technologie, iframe nebo tabulek. Každý pohyblivý prvek na stránce může také zpomalit rychlost vykreslení prohlížečem. Aby byl váš e-shop vyladěný pro všechny zařízení, zaměřte se na responzivní zobrazení.

Nechcete přece, abyste přišli o návštěvníky a potencionální kupce ještě před tím, než si váš e-shop zobrazí.

3) Špatná navigace a nefunkční odkazy

Co udělá zákazník, který se jednoduše nedostane k tomu, co hledá? Půjde ke konkurenci, kde nakoupí rychleji a pohodlněji. Proč? Protože mu dáváte najevo, že když se nestaráte o vlastní e-shop, nebudete se starat ani o něj. Pozor i na gramatické chyby, které nevypadají profesionálně. Nemají ale vliv na funkčnost, takže je zákazníci snáze prominou.

Naštvaný zákazník

4) Problém s objednávkou, výběrem a platbou předem

Nefunguje košík, objednávkový formulář nebo se zobrazuje špatná měna? Pak nečekejte, že budete prodávat. Zákazníka může vytočit i formulář, který ho neupozorní na povinné údaje. Nebo se objednávka odešle s nekompletním formulářem, a to je teprve problém!

Když se obrázky u vašich produktů nezobrazují správně, jak si má člověk vybrat? Stejně tak působí chybějící obrázky pro barevné a jiné varianty zboží. Pokud zákazníkům nedovolíte objednat si bez registrace, můžete o ně taky snadno přijít.

Zároveň není moudré mít jen platbu předem. Posílat balíky na dobírku se vám může zdát riskantní. Když to ale nenabídnete, odradíte a vystrašíte zákazníky, kteří měli v minulosti s platbou předem špatné zkušenosti.

5) Zatajování stavu skladu a doručení zboží

Že není nic chytřejšího, než tajit stav zásob zboží a zákazníka informovat až v košíku? Jak ale bude reagovat před dokončením objednávky, kdy zjistí, že polovina košíku není momentálně skladem? Odpověď je jasná.

Termíny doručení a proklik na možnosti dopravy byste měli uvádět přímo v detailu zboží. Tím pádem zákazník jednoduše zjistí i ceny dopravy. Zabráníte tomu, aby se při dokončování objednávky zhrozil a odešel.

6) Nefunkční akce nebo slevové kódy

Průzkumy dlouhodobě ukazují, že nejen Češi nakupují velmi rádi ve slevách. Ne nadarmo akce "Black friday" silně zvedla růst online prodejů. Všeobecně nakupuje ve slevách větší polovina Čechů. Asi tušíte, jak důležité je zapojení se do kolotoče akcí, slevových kupónů nebo věrnostních programů. Pokud ale zákazníka o jeho výhody připravíte, bude se hodně zlobit. No a když může v akci nakoupit kdekoliv jinde, nemá důvod na vás čekat.

7) Jiné ceny na e-shopu a v kamenné prodejně

Cena na e-shopu může být logicky nižší než v kamenném obchodě. Za pronájem e-shopu platíte daleko méně, než jsou celkové náklady u kamenné prodejny. Musíte ale počítat s tím, že plno zákazníků užívá e-shop jako katalog. Když mají v blízkosti kamennou prodejnu, často si přijdou vybrané zboží prohlédnout nebo vyzkoušet osobně.

Co až se dozví, že v prodejně máte zboží dražší než online? Určitě ho nekoupí a taky budete mít co vysvětlovat. Navíc je dost možné, že si už od vás nekoupí nikdy nic.

8) Nesprávný kontakt a komunikace

Nemáte na e-shopu kontaktní informace? Odpovídat zákazníkům na jejich dotazy jsou sice povinnosti navíc, ale určitě vám přidají na důvěryhodnosti. Sami si zkuste vzpomenout, kolikrát jste se před nákupem chtěli na něco zeptat. Ideální je telefonní kontakt. Po telefonu vše rychle vysvětlíte a komunikace je více osobní. Případně si vystačíte s emailovou podporou nebo kontaktním formulářem u jednotlivých produktů.

Trendem je mít na e-shopu online chat. Pozor ale, ať zákazníkům možnost chatovat nevnucujete. Může to pak mít stejný efekt jako otravné vyskakovací okno. Nicméně chat je pro administraci poněkud časově náročný.

9) Chybějící vyhledávání

Všichni to známe. Obrovský e-shop, ve kterém se ztrácíme a neumíme nic najít. Čím větší e-shop máte, tím více se vyplatí mít vyhledání. Pokud zákazníkům umožníte vedle vyhledávání také filtrovat dle parametrů zboží, znásobíte úspěšnost nalezení. Pokud prodáváte například telefony, nabídněte zákazníkovi cestu k nalezení přesně toho, co hledá, například dle ceny, značky, barvy a dalších parametrů.

10) Žádný e-shop

Jak naštvete své online zákazníky, už teď víte. Ale co je zdaleka nejhorší? Nemít e-shop vůbec! Tržby e-commerce se zvyšují nejen u nás, ale i v okolních zemích. Internetový prodej má stále obrovský prostor k růstu. Nebyla by škoda nebýt toho součástí?

S UPgates si můžete vytvořit e-shop, který kombinuje výhody pronajímaného řešení a e-shopu šitého na míru. Jednoduché grafické nastavení a správa vám umožní maximální seberealizaci a pohodlí. Že jste podnikatel a ne programátor nebo grafik? Díky UPgates budete jednoduše vším! Vyzkoušet si to můžete na 30 dnů zdarma se všemi moduly v ceně! Neváhejte a staňte se úspěšným obchodníkem :)

Diskuse
Často se ptáte
Komentáře

Pavel Jiřík

Jiné ceny eshop/prodejna. Máte tedy nějaké elegantní řešení jak to udělat více prozákaznicky. Bohužel to tak musíme mít a občas to opravdu lidem nelze vysvětlit. Na eshopu musíme konkurovat cenou většině konkurence i když nemá skladové zásoby a prodává jenom "z obýváku" a zároveň máme prodejnu v centru Prahy, kde platíme dost vysoký nájem + samzořejmě další naklady jako energie, zaměstance apod.

Tým UPgatesAdministrátor |

Dobrý den pane Jiříku,

dodržení všech těchto bodů je naprosto optimální a ideální případ. Někdy se jich ale nelze držet za každou cenu. Rozumím, že nájemné prodejny logicky navyšuje i ceny oproti e-shopu.

Řešením by mohla být zlatá střední cesta. Tedy ceny produktů sjednotit tak, aby zvýšená cena na e-shopu pokryla tu sníženou na prodejně. Jako e-shop s prodejnou, historií, zaběhnutou značkou a kvalitními produkty si určitě můžete dovolit mít cenu vyšší než konkurence prodávající "z obyváku" a bez skladových zásob.

Zkusil bych tak jít touto cestou. A co se internetového obchodu týče, tak maximálně dbát na to, aby zákazník věděl, proč si vybrat vás i za nepatrně vyšší cenu. Online zákazníci mnohdy upřednostní různé benefity - více možností plateb, doprav, zboží skladem, rychlé doručení a hlavně známého prodejce. Pak jsou ochotni nehledět tolik na ceny. 

S pozdravem

Tým UPgates

Radek

Dobrý den to co tu píšete je hezké,ale jak získat finance na rozjetí obchodu.Založit internetový obchod.Zaplatit nemalé částky za propagaci a nemít zákazníky.Platba předem na účet není možná dobré řešení,ale když přidá te dobírku cena poštovného stoupne o polovinu.Co s tím poraďte.

UPgatesAdministrátor |

Dobrý den Radku,

na rozjetí internetového obchodu pochopitelně potřebujete nějaký základní kapitál. Výhodou pronajímaného e-shopu u nás je to, že nemusíte investovat desítky ani stovky tisíc za vývoj e-shopu na míru. Zároveň pokud se e-shop nepodaří rozjet, můžete kdykoliv odejít, nejste vázán smlouvou ani ničím.

Co se propagace týče. Bez reklam to dnes již nejde. Musí se ale udělat dobře, s tím Vám rády pomohou naše partnerské marketingové agentury. 

U plateb je u nás obrovská výhoda napojení platebních bran, které máte v ceně pronájmu. Na e-shopu tak můžou lidé zaplatit pohodlně přímo platební kartou, transakce se tak provede ihned. Do toho pochopitelně můžete nabízet jak dobírku, tak platbu převodem na účet. Čím více možností zákazníkům dáte, tím více prodáte :) 

S pozdravem

UPgates

Další