Ve třetím kroku objednávky se nastavují dodací údaje. Ty se následně uvádí do souvisejících dokumentů. Pokud provádí objednávku již registrovaný zákazník s vyplněnými údaji ve svém profilu, zobrazí se pole již předvyplněná a celý proces se tak urychlí. Když ještě registrovaný není, musí pole vyplnit ručně.  

Nákup na firmu

Při zaškrtnutí pole Firemní údaje se rozšíří pole o další, které souvisí s identifikací právních osob. Po zadání IČ je možné kliknout na související tlačítko Vyhledat v ARES. Systém tak doplní dostupné údaje o firmě automaticky. 

Rozšíření na firemní údaje je možné mít trvale aktivní a pole povinná nastavením B2B prodeje. Nákup pouze pro firmy můžete nastavit podle návodu zde.

Pokud má zákaznický účet zaškrtnuto, že je plátce DPH, můžete aktivovat možnost Nákup bez DPH pro plátce podle návodu zde. Ověření plátce probíhá pomocí VIES databáze, na kterou je systém napojený. Více informací o ověření plátce najdete zde

Nákup na fyzickou osobu

Zákazník vyplní požadované údaje. Formát telefonu je uváděn s předvolbou. V systému však již neprobíhá kontrola, zda zadal telefonní číslo se správným počtem číslic. Tato funkce kontroly pole byla deaktivovaná vzhledem k tomu, že snižovala míru konverzí. Více najdete v nápovědě zde.

Pole, které se zde ve formuláři zobrazují včetně jejich pořadí můžete upravit v nastavení formuláře podle obdobné logiky jako je v nápovědě zde.

Jiná adresa doručení

Pokud chce zákazník jiné fakturační údaje a dodací adresu doručení, může si zaškrtnout pole Jiná adresa doručení. Údaje, které do těchto nově zobrazných polí zadá budou sloužit pro informaci o doručení. 

V případě volby typu dopravy s výdejním místem (Balík do balíkovny, Zásilkovna a podobně) je toto pole povinně aktivní a dodací údaje vyplněné podle konkrétně zvolené pobočky pro odběru zboží v předchozím kroce objednávkového procesu.

Souhlasy

Pod formulářem se nabízí k zaškrtnutí možnost Zasílat novinky na email. Pokud ji zákazník při objednávce zaškrtne, uloží se do jeho profilu informace o tom, že akceptuje emailing. Tím ho můžete zařadit do emailingových kampaní a zasílání obchodních sdělení. Typ zákazníka je z pohledu administrace veden jako "kontakt". 

Zaškrtnutím pole Vytvořit zákaznický účet se vytvoří z pohledu administrátora typ kontaktu "zákazník". V případě, že zákazníkovi náleží za nákup nějaké věrnostní body, hned se mu do nově založeného účtu přičtou pro další objednávku.   

Souhlas s obchodními podmínkami je z legislativních důvodů povinný. Zákazník jej musí vědomě zaškrtnout. Není možné, aby toto pole bylo ve výchozím nastavení již zaškrtnuto. Další souhlasy můžete přidat pomocí návodu zde

 

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna