4 e-mailové automatizace, které promění návštěvníky v platící zákazníky

Automatizovaný e-mail marketing je dnes jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zvýšit tržby vašeho e-shopu. Díky segmentaci a personalizaci, kterou tyto kampaně umožňují, můžete snadno proměnit návštěvníka vašeho e-shopu v platícího zákazníka nebo motivovat stávající zákazníky k dalším nákupům.

E-mailové automatizace mohou zajistit až 20 % obratu 

Nastavení nejpopulárnějších automatizovaných kampaní dokáže zajistit průměrně 10 až 20 % z obratu e-shopu a navíc s dlouhodobým PNO okolo 1 až 5 % (zdroj: Marketingová agentura Suzzie.cz) v závislosti na tom, kdo vám kampaně spravuje, jak velkou máte databázi a jak velký finanční náklad tedy musíte do této metriky započítat a podobně. V porovnání s ostatními marketingovými kanály, jako jsou PPC kampaně či kampaně na sociálních sítích, je e-mailing nezbytnou součástí marketingových aktivit. Pojďme se tedy podívat na to, jaké e-mailové automatizace by neměly chybět žádnému e-shopu.

Porovnání průměrných PNO pro e-mailing, Google Ads a Facebook Ads marketingovou agenturou Suzzie.cz 

  1. Automatizace na opuštěný košík

Automatizace na opuštěný košík vám pomůže výrazně snížit počet nedokončených objednávek – a tím značně zvýšit tržby. Bez této automatizace skončí až 70 % objednávek navždy zapomenutých v košíku. S pomocí takové kampaně můžete navíc získat například až 628 604 Kč v tržbách za 1 rok, stejně jako jeden z klientů marketingové agentury Suzzie.cz

Ukázka získaných dat z kampaně na opuštěný košík, zdroj: Marketingová agentura Suzzie.cz 

Co by měl e-mail s automatizací na opuštěný košík obsahovat?

1) Produkty, které si uživatel zapomněl v košíku.

2) Produkty, které by se mohly uživateli líbit na základě jeho nákupního chování a toho, jaké produkty či kategorie si prohlédl; respektive to, co by se mohlo hodit dále k jeho nákupu. 

Ukázka e-mailingu pro-vlasy.cz s využitím produktů pro uživatele dle jeho nákupního chování 

Jak dále vylepšit automatizovanou kampaň na opuštěný košík?

1) Součástí automatizace může být další připomínkový e-mail, který se odešle těm, kteří stále nákup nedokončili. Konverznost takové nabídky lze podpořit pomocí slevového kódu či jiného benefitu, který motivuje k dokončení objednávky – například doprava zdarma či dárek k nákupu. 

2) Lze také pomocí A/B testů zjišťovat, jaké časové rozmezí od opuštění košíku je nejvíce konverzní, jaký předmět e-mailu zvyšuje jeho otevíratelnost či jaký obsah e-mailu má větší proklikovost a konverzní poměr na webu apod. 

  1. Kampaň se slevou na první nákup 

Platíte PPC kampaně na Googlu či kampaně na sociálních sítích? Pracujete na SEO? Nezapomeňte příchozího návštěvníka na vašem webu motivovat k prvnímu nákupu. Jak? Vytvořte automatizovanou uvítací kampaň s rozesílkou slevy k prvnímu nákupu. 

Jsme si jisti, že taková kampaň s webovým pop-upem na slevu k první objednávce bude skvěle fungovat i na vašem e-shopu. Díky ní můžete navíc získat například přes 2 000 objednávek v hodnotě až 3 113 296 Kč v tržbách za 1 rok jako jeden z klientů marketingové agentury Suzzie.cz. Otevíratelnost takové kampaně se pohybuje průměrně okolo 50 až 80 % s prakticky nulovou mírou odhlášení, a to už stojí za to. 

Ukázka získaných dat z kampaně se slevou na první nákup, zdroj: Marketingová agentura Suzzie.cz 

Co by měl pop-up na webu a e-mail s automatizací se slevou na první nákup obsahovat? 

1) Slevu či benefit, který zákazníky motivuje k nákupu. 

2) Produkty, které by se mohly uživateli líbit na základě jeho nákupního chování a toho, jaké produkty či kategorie si prohlédl; respektive to, co by se mohlo dále hodit k jeho nákupu. 

3) Nejprodávanější produkty vašeho e-shopu. 

Jak dále vylepšit automatizovanou kampaň se slevou na první nákup?

1) Kampaň můžete dále rozdělit na ty, kteří již jsou a kteří nejsou vašimi zákazníky. (Zde pozor na to, že zákazník může procházet web v anonymním okně či na různých zařízeních, a tak se z důvodu chybějících Cookies může pop-up pro nové zákazníky zobrazit i těm, kterým se zobrazit nemá, a ti ho mohou vyplnit.) Pro stávající zákazníky lze pak vymyslet e-mail s poděkováním za věrnost a benefitem přímo na míru této zákaznické skupině. 

2) Součástí automatizace může být další připomínkový e-mail, který se odešle těm, kteří slevu či benefit stále neuplatnili. 

3) Lze také pomocí A/B testů zjišťovat, jaký předmět e-mailu zvyšuje jeho otevíratelnost, jaké časové rozmezí pro připomínkové e-maily s uplatněním slevy na první nákup je nejkonverznější či jaký obsah e-mailu má větší proklikovost a konverzní poměr na webu apod. 

Slevový kód v e-mailu můžete navíc doplnit o odpočet, který bude platit od otevření e-mailu zákazníkem, čímž dále podpoříte konverznost vašich e-mailů. 

  1. Retenční kampaně 

Retenční kampaně představují skvělý způsob, jak zvyšovat loajalitu zákazníků k vaší značce a dosahovat u nich pravidelných nákupů. Jsou mířené na uživatele, kteří u vás již v minulosti nakoupili. Co v takových e-mailech komunikovat? V retenčních e-mailech se zákazníkům pravidelně připomínáte, odměňujete je dárky za věrnost, nabízíte jim speciální zákaznické slevy apod. 

Díky retenčním kampaním můžete získat například objednávky v hodnotě až 607 201 Kč v tržbách za 1 rok, stejně jako jeden z klientů marketingové agentury Suzzie.cz.

Ukázka získaných dat z retenční kampaně, zdroj: Marketingová agentura Suzzie.cz 

Co by měla e-mailová retenční kampaň obsahovat?

1) Automatizovanou sekvenci několika e-mailů, které se odesílají v určitých časových rozmezích po nákupu (např. po 30, 50, 70 dnech apod.) v závislosti na službách či produktech, které nabízíte na vašem e-shopu. Díky tomu budete moci zjistit, v jakých retenčních obdobích fungují tyto kampaně z pohledu konverzí nejlépe. 

2) E-maily s produkty z poslední objednávky – nabídka spotřebního zboží, které dává smysl opakovaně nakoupit, zahrnutí produktů, které by se mohly uživateli líbit na základě jeho nákupního chování, up-sellové nabídky (větší nebo vylepšené balení) či cross-sellové nabídky (doporučené produkty z jiných kategorií, než si zákazník původně nakoupil). 

3) Do e-mailů můžete vložit i motivaci k dalšímu nákupu jako například kód se slevou, dárek nebo dopravu zdarma. 

Jak dále vylepšit automatizovanou retenční kampaň? 

1) Retenční kampaň můžete mít rozdělenou nejen podle časového období od posledního nákupu, ale také podle bonity zákazníků. Můžete mít například vytvořené kampaně speciálně pro VIP zákazníky, kteří za poslední rok nakoupili v určitém finančním objemu či udělali určitý počet objednávek – pro tyto zákazníky pak můžete vymyslet zajímavější e-mailingové benefity.

2) Stejně jako u ostatních e-mailingů, i zde můžete pomocí A/B testů zjišťovat, jaké předměty e-mailu fungují nejlépe z pohledu jeho otevíratelnosti, jaké časové rozmezí od posledního nákupu je nejvíce konverzní či jaký obsah e-mailu má větší proklikovost a konverzní poměr na webu apod. 

  1. Kampaň s přáním k svátku 

Inspirujte se populární retenční kampaní. Kampaň k svátku skvěle funguje jako brandová připomínající kampaň, která vždy zaručeně potěší stávající (i potenciální) zákazníky – o to víc, pokud do šablony přidáte slevový kód na vaše produkty či služby. 

Na závěr

Pokud chcete i vy zvýšit objem tržeb s minimálními náklady na vašem e-shopu za pomoci e-mailingu, v marketingové agentuře Suzzie.cz jsme vám k službám.

Další článek
Comgate mění tarify. Vyberte si ten nejvýhodnější