4 způsoby jak efektivně zviditelnit nový e-shop

Nově vytvořený e-shop je často prázdný, bez návštěvníků. Zákazníci o vašem internetovém obchodě ještě nevědí. Ukážeme vám pár způsobů jak efektivně zviditelnit svůj nový e-shop. Zákazníci se nemají odkud dozvědět o vašich produktech. Takže pokud chcete začít prodávat, budete pravděpodobně muset inzerovat.

Existují samozřejmě i jiné způsoby, jak zvýšit návštěvnost pronajímaného e-shopu, konverze, kvalitní SEO, obsah atd. Pokud budete mít čas, aby vaše podnikání rostlo pomalu a jste trpěliví, bude obsahový marketing fungovat. Ale pokud chcete nastartovat vaše podnikání ihned, budete muset udělat nějaký druh propagace, a budete muset téměř jistě zaplatit. Sečteno, podtrženo: Je potřeba reklamy.

1. Pay-Per-Click reklamy ve vyhledávačích

Search engine marketing může mít několik forem. Ale tou nejčastější je pay-per-click reklama (PPC), kde vyhledávače zobrazují vaši reklamu na stránce s výsledky vyhledávání a platíte za to, když někdo klikne na vaši reklamu a navštíví tak váš eshop.

Vyhledávače se snaží, aby reklama odpovídala zainteresovaným nakupujícím. K tomu, vyhledávače používají jakési modely vyhodnocování, které určují, jaké reklamy a komu se zobrazí pro daný vyhledávaný dotaz. Google, například, používá systém s názvem Ad Rank.

PPC obvykle vyžaduje experimentování. Vyzkoušíte si několik reklam, utratíte nějaké peníze, a prostřednictvím "pokus, omyl" najdete nejefektivnější reklamu pro svůj obchod. Ve výsledku, PPC je pro vás jedním z nejúčinnějších reklamních tahounů.

Vyzkoušejte například:

Google AdWords

Sklik.cz

2. Reklama na sociálních médiích

Většina z předních sociálních mediálních služeb (Facebook, Twitter) nabízejí i nějakou formu placené reklamy. Tyto služby mohou řídit značné množství návštěvnosti na vašem e-shopu. 

Existuje několik věcí, které byste měli vědět o těchto službách:

Často mají velmi dobré demografické informace, protože dobře znají své uživatele (z informací profilu).
Mohou být konkurenceschopné a levnější než PPC reklamy vyhledávačů.
Mohou mít reklamní jednotky určené speciálně pro návštěvnost vašeho eshopu.
Podobně jako u PPC reklamy, reklama na sociálních sítích je také proces učení. Taky pravděpodobně budete muset vyzkoušet několik reklam a zjistit, co funguje. Zvažte spíše podporu pár produktů, než celých kategorií.

Vyzkoušejte například:

Twitter ads

Facebook ads


3. Videoinzerce

Internetová videoreklama je jednou z nejrychleji rostoucích reklamních formátů.

Existuje několik důvodů proč je online videoreklama tak populární.

Za prvé, videoreklamu je poměrně snadné natočit. Může být natočena s dobrým smartphonem a bez potřeby softwaru pro editaci videa.

Za druhé, ačkoli její obliba rychle roste, stále může být relativně levnější než jiná reklama.

Za třetí, spousta lidí shlédne videoreklamu před nebo v průběhu videa. YouTube pro mobilní zařízení dosahuje více shlédnutí reklam v cílové skupině ve věku od 18 do 49 let než jakékoliv televizní vysílání nebo kabelová televize.

Zvažte použití video platforem, jako je YouTube.

4. Tradiční reklama

Takzvaná tradiční reklama může obsahovat některé z nejznámějších reklamních forem, včetně časopisu, rozhlasu, televize, a emailů.

Tyto reklamy mohou řídit největší návštěvnost stránek, když se správně zaměříte na konkrétní geografické oblasti, jako nakupující ve vašem okolí atd.

V minulosti si tradiční reklama vysloužila pověst jako relativně drahá a neefektivní. To byla pravda, do určité míry. Ale stále existuje spousta možností, jak zvýšit návštěvnost svého eshopu s klasickou reklamou.

Například, hromadný emailing může být produktivní a nákladově efektivní způsob, jak přilákat zákazníky.

Existuje jedna nevýhoda, podle mého názoru tradiční reklama získá nejvíce zákazníků, pokud nabízí nějakou slevu v reklamní kampani.

Diskuse