Partnerská spolupráce s Upgates
E-shopová platforma Upgates nabízí několik možností spolupráce s externími agenturami a jednotlivci. V současnosti jsou k dispozici tyto způsoby:
- Marketplace
- Provizní systém
- Zakázkové úpravy výchozích šablon e-shopům
- Nové propojení a funkce
- Migrace z jiné e-shopové platformy
- Marketingové a poradenské služby e-shopům
- Marketingová spolupráce s Upgates
Jednotlivé způsoby si podrobněji probereme na následujících řádcích.
1) Marketplace
Marketplace je inzertní portál vyhrazený pouze pro Upgates e-shopy. Upgates totiž poskytuje pouze samotnou platformu k provozování e-shopu, nikoliv doplňkové služby. Například si e-shoper neví rady s migrací e-shopu z jiné platformy nebo potřebuje zaškolit v práci s e-shopem Upgates. Vyhledávanými službami jsou také marketingová pomoc, přizpůsobení vzhled vlastního e-shopu a rovněž doprogramování nových funkcí.
Právě tyto služby mohou externí agentury a jednotlivci nabízet jako inzeráty na Marketplace. E-shopy je poté oslovují se svými požadavky formou odpovědí na konkrétní inzeráty v Marketplace.
Registrace partnerské agentury
Proč byste měli využívat partnerský program Upgates?
15% provize pro vás! Ze všech útrat v peněžence po dobu 12 měsíců.
Za přivedení nového klienta na Upgates budete po dobu jednoho roku pobírat provizi 15% z celkové hodnoty útrat v peněžence e-shopu, počínaje prvním nabitím. Provize můžete získat přímým přivedením klienta na systém Upgates. Případně také nepřímo pomocí agenturního affiliate odkazu umístěného na vašem webu či kdekoliv jinde. Ke všemu stačí mít agenturní token, který získáte snadno po registraci a zadání IČO společnosti.
Jak to funguje?
Pro nárokování provizí musí mít e-shop při založení agenturní token. Ten získáte díky registraci do klientské sekce provizního programu a vyplnění IČO. Evidence a výpočet provizí probíhá automaticky. Provize se začínají počítat od data přechodu e-shopu na placenou verzi.
Jak nový e-shop v partnerském systému přiřadit pod svou agenturu?
1) Klientovi ručně vytvoříte e-shop přes odkaz v klientské sekci tak, aby byl předvyplněn agenturní token.
2) Zašlete klientovi URL odkaz k vytvoření e-shopu s předvyplněným tokenem vaší agentury. Formát takového odkazu je následně ve formátu: "https://www.upgates.cz/?token=1234567890"
3) Na vaše stránky si umístíte banner či zpětný odkaz, ze kterého se klient dostane k vytvoření e-shopu s předvyplněným tokenem vaší agentury.
Jaké jsou podmínky
- IČO provozovatele e-shopu se nesmí shodovat s IČO agentury, která čerpá provize za přivedení e-shopu na systém Upgates
Další výhody partnerství
Příjem nejen z individuálních úprav grafiky
Systém Upgates umožňuje jednoduchou správu, administraci a úpravu e-shopu na míru dle požadavků zákazníka. Máte tak jedinečnou možnost svému klientovi prodat služby jako např. optimální nastavení administrace, grafické úpravy, SEO, emailing, marketingové optimalizace a mnoho dalších. Máte přístup do kódu grafických šablon - HTML, CSS nebo JS! Vaše práce bude rychlá a efektivní.
Jak snadno získat klienty a zakázky na Marketplace a Facebook poradně
Nabízet můžete činnosti spadající do kategorií nabídkového portálu Marketplace. Klienty můžete napřímo oslovit na naší Facebook Forum, kde jim můžete poradit a oslovit je v rámci jejích poptávky služeb.
Možnosti prodloužené testovací verze e-shopu
Jako partnerská agentura budete mít do trial verze e-shopu neomezený přístup za účelem testování apod. U e-shopů s tokenem vaší agentury pak můžete žádat o prodloužení testovacího období.
Výměna zpětných odkazů
Součástí uzavření partnerské spolupráce je také vzájemná výměna zpětných odkazů. Jakožto zpětný odkaz můžete využít partnerský odkaz (textový, bannerový) s předvyplněným tokenem vaší agentury.
Jak se stát partnerskou agenturou?
Registrujte se do systému partnerského programu a spravujte si své provize v jeho klientské sekci.
Nabídky
Takto registrovaný partner může vytvářet nabídky, které se budou zobrazovat v příslušné sekci Marketplace. Nabídky by měl být vždy doplněn ilustračním obrázkem, popisem služby a ideálně také alespoň orientační cenou služby. Každá nabídka je po vytvoření zkontrolována administrátorem Upgates a ručně schválena.
Zvýhodnění partnera
Pokud od e-shopů zaznamenáme kladné reference na vaši činnost, přidáme vás do horní lišty mezi doporučené agentury.
2) Provizní systém
Pro koho je provizní systém určen?
Provizní systém je určen pro jakoukoliv fyzickou nebo právnickou osobu (nemusíte být partnerská agentura ani majitel e-shopu Upgates), která se do systému může registrovat a čerpat provize za doporučení e-shop platformy Upgates. Žádné další podmínky není potřeba plnit.
Víte o někom, kdo by rád začal podnikat online a shání se po e-shopovém řešení? Doporučtě mu e-shop od Upgates a čerpejte provizi! Pro doporučení stačí využít vašeho provizního tokenu. O tom, jak jej jednoduše získáte, si povíme níže.
Proč provizní systém využívat?
Za doporučení komukoliv, kdo plánuje rozjet online podnikání můžete získat:
- 15% provizi z pronájmu po dobu 1 roku (provize se začínají počítat od data přechodu e-shopu na placenou verzi)
Jak konkrétně systém funguje a kde získáte svůj token?
1) Pro získání vašeho provizního tokenu je potřeba se registrovat do systému a zadat své IČO.
2) URL adresu s Vaším tokenem poslat přímo zájemci o e-shop, případně e-shop můžete sami přes tuto URL adresu vytvořit.
Jakmile je pod Vašim tokenem založena testovací verzi e-shopu, je během několika hodin přiřazen pod Váš účet provizního systému. Provize se začínají počítat od data přechodu e-shopu na placenou verzi. Výpočet provizí probíhá automaticky. A o vyplacení provizí můžete zažádat v administraci provizního systému po přesáhnutí částky provize 500 Kč a uplynutí doby 3 měsíců od poslední výplaty.
Podmínky
IČO a majitel firmy provozující nový e-shop se nesmí shodovat s IČO a majitelem účtu provizního systému, který čerpá provize za přivedení e-shopu na systém Upgates. Systém tak automaticky zamezuje čerpání provizí ze svých vlastních e-shopů.
3) Zakázkové úpravy výchozích šablon e-shopům
Jakožto agentura tedy můžete nejen přinášet nové e-shopy na naši platformu a získat tak část jejich útrat prostřednictvím provizí, ale především podle jejich přání provádět úpravy e-shopů. Možnost zásahu do zdrojového kódu jiná krabicová řešení nenabízejí. E-shoper si tedy ve spolupráci s externí agenturou může na naší platformě vytvořit e-shop, který bude do jisté z části na míru. Vzhledem k tomu, že Upgates přestává po aktivaci editoru kódu v dotčených oblastech poskytovat technickou podporu, přebírá starost o webdesign e-shopu agentura. Kromě samostné úpravy tak následně obvykle získáte dlouhodobého zákazníka, který u vás bude poptávat další aktualizace, opravy chyb stávajících šablon Upgates a další služby jako placené zakázky. Pro agenturu jde tedy o příležitost, jak s e-shopem udržet následnou spolupráci.
Programujeme v jazyce latte (dokumentace)
Upgates je díky množství funkcí a dobré připravenosti na zahraniční expanzi vyhledávaný především středními a většími firmami, které se poohlížejí po e-shopovém řešení. Takoví klienti jsou zvyklí na služby externích agentur a nemají problém si za takové služby zaplatit.
4) Nové propojení a funkce
Nejde ale jen o zakázkové úpravy e-shopů. Pro Upgates může agentura vytvořit jakékoliv napojení na externí službu (více zde), funkci (více zde) či zcela nové moduly dávající zákazníkům rozšířené možnosti použití jejich e-shopu. Nejprve ovšem doporučujeme konzultaci s našim obchodním nebo technickým oddělením. To jen z toho důvodu, abychom neměli stejný projekt již v interním vývoji. Zároveň vám můžeme sdělit konkrétní poptávky a moduly, co e-shopy nejvíce poptávají, aby nedošlo k tomu, že vyvinete funkci, o kterou následně nebude zájem. Doporučíme vylepšení, které e-shopy budou chtít a na jehož realizaci nemáme v současné době prostor.
Výhodou poskytování těchto služeb je obvykle jejich pravidelná provize. Cenu si můžete stanovit jednorázově za implementaci, paušálně za měsíc či rok nebo kombinací obojího.
5) Migrace z jiné e-shopové platformy
Kromě přípravy e-shopů, úprav, vývoje nových funkcí a propojení, je další možností existuje ještě jeden prostor pro akvizicí nových klientů pro systém Upgates. Mnoho e-shopů dne běží na open-source platformách. Provozovatelé těchto internetových obchodů často přecházejí na pronajímatelné systémy jako je Upgates. Migrace je však pro ně mnohdy příliš složitá. Migrace e-shopu k Upgates je tedy další příležitostí pro partnerské agentury.
6) Marketingové a poradenské služby e-shopům
Kromě webdesingu a technických záležitostí ocení naše e-shopy také marketingové, poradenské a další služby. Naši e-shopeři jsou odborníci na svých oborech. V marketingu, ale někdy mohou tápat. Proto velmi ocení profesionální pomoc od zkušených agentur. Tyto zakázky se často mohou týkat také zahraniční expanze. Naše platforma je pro expanzi do zahraničí připravena nejlépe na trhu. Proto Upgates často volí obchody s mezinárodními ambicemi. Velmi pak oceňují pomoc s překlady, poradenstvím a marketingem v cílových zemích. E-shopy se o vás nejlépe dozví z našeho Marketplace, kde jsou zvyklí hledat své nové partnery.
7) Marketingová spolupráce s Upgates
Ač Upgates nové klienty agenturám aktivně nevyhledává, jsme připraveni poskytnout marketingovou pomoc při propagaci vaší značky. Jak?
Zveřejnění odborných článků
Osvědčeným způsobem je kupříkladu zveřejňování článků. Po vzájemné domluvě s marketingovým oddělením uvítáme nejrůznější odborné články. Příklad zde.
Tyto články vždy zveřejňujete na sociálních sítích a příspěvky ve většině případů také sponzorujeme mezi fanoušky stránky a návštěvníky webu, případně mezi další specifická publika. Vždy tyto články také zasíláme v newsletteru. V podobných článcích můžete jako agentura poskytnout e-shopům řešení dané problematiky, ale zároveň nabídnout vlastní služby. Může jít jak o jednotlivé články, tak také o série článků. Články zveřejníme také minimálně ve slovenštině. Samozřejmostí je zpětný odkaz na upgates.cz. Zde o stránky s vysokou autoritou webu a výbornými výsledky v organickém vyhledávání.
Měsíčně na Upgates.cz a Upgates.sk zavítá okolo 15 tisíc unikátních návštěvníků.
Webináře
Další vyhledávanou možnosti, jak se mezi našimi e-shopy zviditelnit je například pořádání webinářů. Agentura navrhne téma, které je její doménou a uspořádá odborný webinář. Upgates se postará o to, aby se k termínu přihlásil maximální počet e-shoperů. Upgates vytvoří facebookobou událost, agentura zajistí platformu, kde webinář proběhne. Agentura následně poskytne záznam webináře.
Videonávody
Upgates e-shopům chceme maximálně usnadnit ovládání našeho systému. A to jak formou psaných návodů, tak také i videonávodů. Jako agentura můžete natočit videotutoriály, jak se v prostředí Upgates pohybovat. Může jít jak o úplné začátky, tak také o nastavování složitějších funkcí. Tato videa následně zasadíme do naši návodové sekce a na Youtube kanál Upgates.
Další možnosti spolupráce
Nebráníme se ani dalším formám marketingové spolupráce. Může jít o rozhovory, účast v podcastech, společné placené promo…. Zde se jedná o specifické a méně časté formy spolupráce. Proto jsou záležitostí individuální domluvy. Stačí kontaktovat Upgates na adrese marketing@upgates.cz.
Kompletní balíček prezentačních materiálů můžete stáhnout zde.
8) Jak přijímat zakázky a platby?
Co se týče hledání nových zákazníků mezi našimi stávajícími e-shopy nebo vyhledávání klientů, kteří by na Upgates rádi přešli, jde o záležitost vašeho obchodního umu. Upgates klienty agenturám aktivně nevyhledává. Pokud však zaznamenáme poptávku e-shopu po konkrétních službách, které nejsme schopni splnit, doporučujeme vždy externí partnery. Dalším kanálem k přijímání nových zakázek může být Facebooková skupina Upgates – forum. Zde e-shopy dávají veřejné dotazy na specifické nastavení e-shopu, které často není v rámci administrace možné realizovat. V takovém případě je vhodné jim napsat, že by to šlo udělat custom úpravou a kontaktovat je aktivně s možným řešením. Zajímavé realizace také můžeme následně sdílet na profilech Upgates a na sociálních sítích.
Platby za externí služby si agentury řeší sami mimo systém Upgates. Tím pádem si Upgates nenárokuje ze sjednaných služeb žádné provize. Některé e-shopy žádají po agenturách kompletní servis při správně e-shopu. V takovém případě si můžete pronájem e-shopu platit vy jako agentura a fakturovat službu zákazníkovi se související marží za správu.
Pokud budete připravovat nový e-shop pro zákazníka, můžeme vám v případě potřeby prodloužit testovací období o jeden měsíc. Můžete tak důkladně otestovat všechny potřebné funkcionality. Standardně běžným zákazníkům (nepartnerům) nabízíme pouze 30denní testovací období, které neprodlužujeme.
9) Testovací eshop
Obvykle je vhodné založení testovacího e-shopu skrze stránky Upgates.cz. Abyste na tomto e-shopu mohli dlouhodobě zkoušet své nové funkce, možnosti systému a podobně, požádejte naší technickou podporu o prodloužení zkušební verze e-shopu a přdejte informaci, jakou agenturu zastupujete. My vás kontaktujeme a domluvíme se na délce testovací lhůty a aktivaci všech dostupných funkcí. Jde především o Importy, API, XML a CSV funkce. Doporučujeme založení hned dvou verzí testovacího e-shopu, přičemž na jednom bude aktivní modul designer a na druhém editor kódu. O co přesně jde?
10) Editor kódu
Naše e-shopy mají dvě základní cesty, jak se vypořádat s designem e-shopu. První možnosti je využití základních šablon, využití modulu Designer. Ten nabízí velmi široké možnosti přizpůsobení e-shopu, avšak má své limity ty můžete ještě rozšířit o použití vlastních CSS stylů.
V případě, že chcete design e-shopu zásadně upravovat, je nutné aktivovat rozšířené možnosti editoru kódu a upravovat HTML šablony grafiky. Zde už je možné prostředí internetového obchodu přizpůsobit zcela podle vlastních představ.
Aktivací Editoru kódu e-shop ztrácí technickou podporu ve všech dotčených oblastech!
V rámci testovacího e-shopu si můžete vybrat, zda budete mít aktivní Designer, nebo Editor kódu. Proto vám doporučujeme založení svou testovacích verzí, přičemž v jedné můžete zkoumat možnosti Designéra a ve druhé vám na vyžádání aktivujeme Editor kódu. Všechny potřebné informace a dokumentace naleznete v našich návodech.
11) Nejčastější poptávky
Mezi nejčastěji poptávané služby na technické podpoře evidujeme:
- Drobné CSS úpravy.
- Vlastní grafiku na míru.
- Školení na práci s administrací.
- Nastavení administrace dle požadavků zákazníka.
- Vytvoření vlastních dokumentů, emailů a jiných šablon.
- Přesuny e-shopu z jiných řešení.
- Úpravy feedů pro import a export.
- Propojení na srovnávače zboží a jiné marketingové nástroje.
- Nastavení SEO, PPC reklam a sociálních sítí. copywriting.
- Marketingová propagace na klíč.
- Expanze na zahraniční trhy - právní poradenství, překlady, dopravy a platby.
- Tvorba loga, produktových fotografií, retuší a další grafické úpravy.
- Propojení na ERP systémy.
- Poradenství, školení administrace e-shopu.
- Účetnictví a daňové poradenství.
- Reklamní předměty a POS materiály.
- A další.