Představujeme BiddingManager, bidovací nástroj pro malé a středně velké e-shopy. V článku vám ukážeme jeho přednosti a odkážeme vás na spoustu zajímavých informací a návodů, které vám usnadní orientaci a první kroky v nástroji.UPgates a BiddingManager

V rámci partnerství UPgates a BiddingManageru jsme pro vás připravili také speciální akci, díky které si budete moct vyzkoušet přínos optimalizovaného biddingu, právě na vašem eshopu. Ale vezmeme to hezky popořadě.

Seznamte se, BiddingManager!

BiddingManager je bidovací nástroj, který na jednom místě hromadí data ze zbožových srovnávačů Heureka.cz, Heureka.sk a Zboží.cz. Na základě těchto dat se můžete relevantně rozhodovat o tom, které produkty se vyplatí bidovat a bidding produktům v BiddingManageru také snadno a rychle nastavit.

 

Jak můžete vidět na obrázku, graf podává informace o celkovém počtu položek ve feedu, spárovanosti a počtu bidovatelných (lze je reálně bidovat) či nebidovaných produktů. V základním přehledu rozděluje BiddingManager celkové statistiky produktů podle oblíbenosti, dostupnosti a rozdílu v ceně.

V sekci Bidding jsou produkty kategorizovány podle kategorií, ve kterých jsou spárovány ve srovnávačích zboží. Na další úrovni jsou tyto kategorie členěny podle výrobců a na poslední úrovni se nachází jednotlivé produkty. Nastavovat různé bidovací strategie tak můžete na úrovni kategorií, výrobců i jednotlivých produktů.

 

Veškerá data tečou do nástroje skrze produktové feedy a API výše zmíněných srovnávačů. U produktů v BiddingManageru najdete kromě klasických informací jako je dostupnost, cena a jiné, také informace o počtu prokliků z bidovaných/nebidovaných pozic. Dále také o počtu e-shopů, které inzerují na produktové kartě, na které bidované pozici se vaše nabídka aktuálně nachází a jak je na tom v řazení dle ceny. Tato sesbíraná data slouží jako podklad pro efektivní nastavení bidovacích strategií na míru danému produktu či skupině produktů a aktuální situaci ve srovnávači.

Produkty v BiddingManageru můžete filtrovat podle široké škály kritérií a vyfiltrovaná data jednoduše vyexportovat (XLSX, CSV). Data lze sledovat v čase a taktéž je porovnávat. Možností a funkcionalit je v nabídce hned několik, stačí si vybrat.

Ukázka BiddingManager

Skrze rozhraní BiddingManageru můžete bidovat manuálně i automaticky. Manuální bidding slouží k nastavení pevně stanovených  cen prokliků. Pokud chcete cenu prokliku změnit, musíte to provést manuálně. V případě, že ovšem vsadíte na strategii “Optimální CPC”, z ručního biddingu se stane bidding částečně automatizovaný. Více si o strategii Optimálního CPC můžete přečíst ZDE.

V případě automatického biddingu za vás pracuje robot, který 12x denně kontroluje pozice produktů na srovnávačích a velikost CPC upravuje tak, aby byly vidět maximum času. Stejně tak dokáže rozeznat, kdy už produkty ztrácí svůj ekonomický přínos a z autobidování je umí vypnout. Cílem biddingu je totiž dosahovat obratu při zachování adekvátních nákladů. Vše se ale odvíjí od vámi nastavené bidovací strategie. Pokud například budete chtít bidovat agresivně, ať to stojí, co to stojí, automat bude produkty držet na bidovaných pozicích bez ohledu na náklady.

 

V čem je největší síla BiddingManageru?

V rovině obecné jsme vám již bidovací nástroj představili. Pojďme se ale stručně v bodech podívat na to, jaké jsou největší přednosti BiddingManageru:

  • Průvodce prvním nastavením - Aby bylo seznámení s nástrojem co nejjednodušší, obsahuje BiddingManager průvodce prvního nastavení, díky kterému pro vás bude základní nastavení bidovacích strategií hračka. A kdyby jste si přece jen nebyli jistí, tak můžete shlédnout VIDEONÁVOD.

 

 

  • Strategie Optimální CPC - Bidovací strategie, která přeceňuje CPC automaticky, na základě statistik za posledních 30 dní, ceny produktu a stanovené výše maximálního PNO. CPC přiřazuje produktům individuálně a v ideální výši.
  • Auto-bidding - Funkce automatického bidování je vhodná zejména pro vaše klíčové produkty. U klíčových produktů provádí BiddingManager pravidelnou kontrolu a případně úpravu CPC 12x denně tak, aby bylo zajištěno zobrazení produktů na předních pozicích v boxu doporučených produktů co možná nejdéle. Více si o jeho přednostech můžete přečíst ZDE.
  • Doporučené produkty pro Auto-bidding - Chytrý algoritmus nástroje vám pomůže najít ty nejvhodnější produkty pro Auto-bidding.
  • Systém notifikací - Vyčerpaný kredit, nedostupný XML feed, špatné loginy nebo ztráta certifikátu Ověřeno zákazníky. Na vše vás BiddingManager upozorní zprávou v rozhraní nástroje.
  • Export statistik - Data z BiddingManageru můžete na klik exportovat do souboru CSV nebo XSLX.
  • Systém nápověd a vzdělávání - V administrační rozhraní je pro vás připravena uživatelská příručka, na Youtube video tutoriály a na blogu celý seriál návodových článků. Pro vyzkoušení základních prvků v nástroji, takříkajíc “nanečisto”, slouží BiddingManager School - virtuální e-shop s virtuální měnou, ve kterém můžete své bidovací dovednosti otestovat.

Jak to v praxi vlastně funguje?

Zcela jednoduše. Svůj XML feed z e-shopu vložíte do BiddingManageru, kde dojde ke zpracování produktových dat a načtení veškerých informací do nástroje. Na základě nastavených bidovacích strategií se vytvoří zcela stejný výstupní feed (obohacený pouze o hodnoty CPC), který se nasadí do zbožového srovnávače. Aktuálnost zasílaných dat je pro efektivní inzerci prioritní, proto aktualizace XML feedu probíhá každou hodinu.

 

Je BiddingManager pro každého?

BiddingManager je ideálním řešením pro menší a středně velké e-shopy s maximální velikostí produktových feedů do 150 000 položek. Vhodný je především pro eshopy, které si vystačí s automatizovaným biddingem u stěžejních produktů ze svého sortimentu a zároveň ke své práci nepotřebují dražší a výkonnější nástroje či služby. Využití zde najdou také freelanceři a agentury, které mohou pod jedním účtem spravovat hned několik e-shopů. Uživatelé, kteří jsou v problematice biddingu neznalí mohou za příplatek správu přenechat odborníkům. Používání BiddingManageru je ale díky Průvodci prvním nastavením poměrně jednoduché.

Pro náročnější a větší klienty, kteří potřebují automaticky bidovat tisíce produktů, je vhodnější prémiová služba BiddingTools. Ta zajišťuje kromě bidování také zbožákový fullservis služeb (párování produktů, úpravy v XML feedech, individuální cenotvorba a další).

Základní informace o bidovacím nástroji BiddingManager naleznete také na našich webových stránkách UPgates v části Propojení - Marketing a srovnávače.

Speciální BiddingManager akce pro klienty UPgates

V rámci rozšíření spolupráce jsme pro všechny stávající klienty UPgates připravili speciální akci na míru:

Testování BiddingManageru na 30 dní zdarma v rukou zkušeného specialisty na bidování a optimalizaci zbožákových účtů.

Zdarma a bez práce můžete během třiceti dnů zjistit, zdali je optimalizovaný bidding přínosný také pro váš eshop.

Jak akci využít?

  • Zaregistrujte se do BiddingManageru do 30. 05. 2021
  • Po úspěšném přidání srovnávače do nástroje vás budou pracovníci z BiddingManageru telefonicky kontaktovat a stačí, když se odkážete na tuto akci ve spolupráci s UPgates.
  • Společně doladíte veškeré podrobnosti ke spuštění testingu a následně vám poběží 30 dní testování zdarma. O bidding se postará zkušený optimalizátor z BiddingManager týmu.