Jako každý čtvrtý listopadový pátek v roce, i zítra nás čeká Black Friday. Tento neoficiální svátek a s ním spojené slevy, mění každoročně chování Čechů. A díky Black Friday také probíhají největší předvánoční nákupy. Právě proto jsou nejsilnější dny předvánoční sezóny posledních let vždy koncem listopadu. 

Původně americká marketingová akce následující pod dni Díkuvzdání, se rychle šířila i po zbytku světa. První větší tuzemský internetový obchod, který ji praktikoval, byl dle dostupných zdrojů internetový obchod Alza. Černý pátek se u nás stal postupem času v podstatě každoroční tradicí. Mnoho e-shopů, ale i kamenných obchodů má Black Friday celý listopad. Stejně tak se schylují k co nejvíce šokujícím slevám. Ty dosahují mnohdy 80% a více. Jak je ale ze závěrů spotřebitelské organizace dTest zřejmé, tyto slevy jsou často jen iluze. Buďte tedy jako majitelé e-shopu obezřetní, jaké slevy nabízíte a jakými způsoby se na ně dostanete. 

Co dělat v rámci akce Black Friday?

1) Slevové akce a výprodeje

Podstatou černého pátku jsou nákupy ve slevách. Jak jsme ale psali výše, dejte si pozor, ať to moc nepřestřelíte. Typicky mezi sebou e-shopy soutěží o to, kdo dá slevu vyšší. Platí ale, že méně je někdy více. Mnoho nakupujících už tyto klamavé triky zná a s enormně velkých slev vytuší nějakou levárnu. 

Zkusit můžete nasadit například odpočet do konce výprodejů nebo dodat k akčním produktům info o jejich limitovaném počtu.

2) Vytvořte a nasaďte tématický obsah

Vytvořte poutavé bannery zdůrazňující Black Friday výprodeje a slevy. Napište články a připravte si také grafiku pro marketingové kanály, ve kterých budete vše prezentovat navenek. 

3) Vše komunikujte svým zákazníkům

Info o Black Friday na vašem e-shopu by se mělo dostat ke všem vašim zákazníkům a k vaší cílové skupině. Které komunikační kanály využít?

  • sociální sítě 
  • newsletter
  • články v médiích
  • reklamní spoty v TV / rádiu
  • fyzická propagace 
  • další

Nejsnazším a nejlevnějším způsobem, jak dát lidem o akci vědět, je využit newsletter a sociální sítě e-shopu. Tyto dva způsoby umožní i z dlouhodobého hlediska perfektně cílit na pro vás relevantní publikum. Na sociálních sítích můžete také využít placených reklam. 

Co pro menší e-shopy vhodné úplně není? Placené reklamy - PR články, spoty v TV nebo fyzická propagace ve formě letáků, billboardů, reklamních ploch v MHD apod. Je třeba si uvědomit, že Black Friday je čistě marketingový svátek. Většinu reklamní masáže v televizích udělají ti největší online hráči. Bez podobné marketingové podpory tak nelze očekávat stejný efekt a výsledek jako v jejijch případě. I přes to se vám může černý pátek vyplatit. Vše záleží na tom, jak šikovně zpracujete a odprezentujete obsah a slevy. 

Jak na Black Friday vydělat jako zákazník UPgates?

Připojte se do naší Black Friday soutěže na Facebooku. Výherce získá pronájem e-shopu do konce roku zdarma! 

Další články v této kategorii

Podpořte Jasmínku nákupem obrázku z charitativního e-shopu
Dokumentace šablon k rozšířeným možnostem editoru kódu
Doba čínského nákupního šílenství končí. Jste připraveni na nové zákazníky?
Exkluzivní nabídka pro e-shopy UPgates: získejte od Heureky bonus až 2000 Kč
Google připravil dva nové nástroje, které vám pomohou při zahraniční expanzi
Jaké změny DPH čekají e-shopy od 1.7.2021?
Konečně to můžeme říct: naše nápovědy jsou hotové!
Historie e-commerce. Jak to všechno začalo?
Zájem o oblečení z udržitelných materiálů meziročně roste
Češi vítají udržitelné e-shopy. Někteří jsou dokonce ochotni připlatit si za ekologičtější dopravu
Nenechte si ujít výsledky studie Český košík roku 2020
Souhrn roku 2020 v e-commerce
Na Black Friday opět padaly prodejní rekordy
Provizní systém nově rozšířen také pro majitelé e-shopů UPgates
Black Friday a velká soutěž o pronájem zdarma do konce roku
V září se zvýšil počet e-shopových zásilek až o 50%
1. místo v kategorii Pronájem internetových obchodů 2020!
Novinky v modulu Designer
Glami Fashion (Re)search
Přechod z fyzických k internetovým nákupům se dle IBM uspíšil o 5 let
Pro většinu krize. Pro e-shopy žně
Mikulášská nadílka UPgates
24. června. Den daňové svobody roku 2020!
Jak mění COVID-19 nákupní trendy?
E-shopy úspěšně čelí omezením v rámci boje s koronavirem
Czech On-line Expo 2020
Česká e-commerce v roce 2019