Jak vidí budoucnost internetových obchodů PayPal?

PayPal v článku na computerworld.cz reflektuje rychle se měnící prostřední online obchodu. Reagovat na změny budou muset hlavně samotné internetové obchody. Ty se budou muset čím dál tím více profilovat podle jejich zákazníků. Co všechno se stává podstatným a do budoucna bude nabývat na důležitosti?  



Názory cílové skupiny zákazníků

Na e-commerce trhu je nespočet e-shopů. Do budoucna už ale nebude stačit vymezit se jen cenou, kvalitou produktu nebo dobrou reklamou. Na své potencionální zákazníky musí e-shop zapůsobit i jinak. Už dnes můžeme vidět, že se mnoho firem prezentuje jako eko-friendly. Alespoň základní názorové souznění mezi firmou a klientem se stává nepostradatelným faktorem. Zaměřte se na něj a budete mít oproti konkurenci výhodu. 

VR a AI

Některé ze segmentů jsou pro online obchod problematické. Nejlepším příkladem může být móda. Co vás při nákupu oblečení po internetu nejvíce odradí? Že si ho nemůžete vyzkoušet. To se ale dost možná stane minulostí. Prozatím je to však řešení, které reálně zvažují jen internetový giganti fungující na e-shopech na zakázku. Ti mají v plánu například nabízet svým klientům možnost vyzkoušet si oblečení ve virtuální realitě. 

Online prodej nejen na e-shopu

V posledních letech výrazně roste nákup přes mobilní telefony. To vše směřuje nejen k většímu tlaku na responzivitu internetových obchodů. Zároveň sledujeme trend online prodejů na sociálních sítích. Nabízet zboží zákazníkům na Facebooku nebo Instagramu je a bude nezbytnou součástí online obchodu. 

Internetový obchod jako příležitost pro malé a střední podniky

Mnoho malých a středních firem stále není online. Tuto příležitost tak mají pořád před sebou. A nejde zdaleka jen o český e-commerce trh. Expandovat do zahraničí a oslovit zákazníky z celého světa je již dnes opravdu hračka. Chcete vědět, jak na to? Vše se dočtete v článku zde.

GDPR a PSD2

Bezpečností rizika v online prostředí jsou stále reálnou hrozbou. Proto se také zpřísňují normy a zabezpečení. Po GDPR a ochraně soukromí a citlivých dat je na řadě silnější ověřevání online plateb (PSD2). Do budoucna je tak dle PayPalu zásadní to, aby i přes tato opatření byly e-shopy nadále pro zákazníky přívětivým prostředím k nákupu. 

Přejít na článek Pět předpovědí pro e-commerce na příštích pět let podle PayPalu