Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Chcete některým zákazníkům nabídnout lepší ceny? Chcete je odměnit za to, že si u vás vytvořili účet (registraci)? Nebo u vás za ta léta udělali slušný obrat a stali se tak VIP zákazníky? Nastavte jim speciální ceník.

Názvy ceníků se nezobrazují nikde na e-shopu. Slouží pouze pro vaši interní informaci.

Výchozí ceník

  1. Ve výchozím stavu mají všichni zákazníci nastaven výchozí ceník. Rovněž nepřihlášenému zákazníkovi se na e-shopu zobrazí ceny z výchozího ceníku.
  2. Registrovaný zákazník může mít ceník jiný než výchozí. Po přihlášení na e-shopu tak může nakoupit za rozdílné ceny než nepřihlášený zákazník.

Velkoobchod

Pomocí ceníků se vytváří např. velkoobchodní ceny produktu. Vytvoříte si VO ceník a přiřadíte ho konkrétním registrovaným B2B zákazníkům. Více zde.

Slevy dle obratu

Případně vytvořte systém slev dle obratu, který bude zákazníkům nastavovat ceník automaticky dle velikosti jejich objednávek. Pokud objednávky přesáhnou nastavenou hodnotu za konkrétní období, budou jim automaticky nabízeny ceny z jiného ceníku. Více zde.

Vytvoření ceníku

Abyste mohli některým zákazníkům přidělit jiný ceník, je třeba jej v administraci nejdříve vytvořit.

Pokud chcete, aby se zákazníkům zobrazoval podle toho, jaký u vás udělají obrat, je to možné udělat funkcí Ceník podle obratu, více zde

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Produkty / Ceníky.
  2. Klikněte na "+ Nový".
  3. Vyplňte požadované údaje. 
  4. Provedený změny uložte.

Přidání ceníku zákazníkovi

Ceník (jiný než výchozí) lze nastavit pouze zákazníků, kteří mají vytvořený zákaznický účet - registrovaní

Neregistrovaní zákazníci typu Kontakt mohou využívat pouze Výchozí ceník. Kontakt si totiž nikdy nezaložil zákaznický účet a nemá přihlašovací údaje, takže ho systém nemá podle čeho identifikovat.

Možnosti nastavení ceníku:

1. Manuálně

  1. V menu administrace zvolte sekci Zákazníci / Seznam zákazníků.
  2. Vyberte zákazníka, kterému chcete ceník přiřadit.
  3. V oddílu Osobní údaje nastavte výběrové pole Ceník.
  4. Uložte provedené změny.

2. Automaticky dle celkového obratu

Více zde 

3. Automaticky u nově registrovaného zákazníka

Více zde

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna