Chcete některým zákazníkům nabídnout lepší ceny? Chcete je odměnit za to, že si u vás vytvořili účet (registraci)? Nebo u vás za ta léta udělali slušný obrat a stali se tak VIP zákazníky? Nastavte jim speciální ceník.

Názvy ceníků se nezobrazují nikde na e-shopu. Slouží pouze pro vaši interní informaci.

Výchozí ceník

  1. Ve výchozím stavu mají všichni zákazníci nastaven výchozí ceník. Rovněž nepřihlášenému zákazníkovi se na e-shopu zobrazí ceny z výchozího ceníku.
  2. Registrovaný zákazník může mít ceník jiný než výchozí. Po přihlášení na e-shopu tak může nakoupit za rozdílné ceny než nepřihlášený zákazník.

Velkoobchod

Pomocí ceníků se vytváří např. velkoobchodní ceny produktu. Vytvoříte si VO ceník a přiřadíte ho konkrétním registrovaným B2B zákazníkům. Více zde.

Slevy dle obratu

Případně vytvořte systém slev dle obratu, který bude zákazníkům nastavovat ceník automaticky dle velikosti jejich objednávek. Pokud objednávky přesáhnou nastavenou hodnotu za konkrétní období, budou jim automaticky nabízeny ceny z jiného ceníku. Více zde.

Vytvoření ceníku

Abyste mohli některým zákazníkům přidělit jiný ceník, je třeba jej v administraci nejdříve vytvořit.

Pokud chcete, aby se zákazníkům zobrazoval podle toho, jaký u vás udělají obrat, je to možné udělat funkcí Ceník podle obratu, více zde

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Produkty / Ceníky.
  2. Klikněte na "+ Nový".
  3. Vyplňte požadované údaje. 
  4. Provedený změny uložte.

Ceníková sleva

U ceníku je možné automaticky nastavit slevu z ceny produktu vzhledem k cenám ve výchozím ceníku.

  • Kladné procento slevy znamená snížení ceny v daném ceníku.
  • Záporné procento slevy znamená zvýšení ceny v daném ceníku.

Postup v administraci

  1. Nastavte ceník dle nápovědy zde.
  2. Vyplňte hodnotu v poli Sleva.
  3. Uložte provedené změny.

Hodnotu slevy je možné zadat až na dvě desetinná místa. 

Přidání ceníku zákazníkovi

Ceník (jiný než výchozí) lze nastavit pouze zákazníků, kteří mají vytvořený zákaznický účet - registrovaní

Neregistrovaní zákazníci typu Kontakt mohou využívat pouze Výchozí ceník. Kontakt si totiž nikdy nezaložil zákaznický účet a nemá přihlašovací údaje, takže ho systém nemá podle čeho identifikovat.

Možnosti nastavení ceníku:

1. Manuálně

  1. V menu administrace zvolte sekci Zákazníci / Seznam zákazníků.
  2. Vyberte zákazníka, kterému chcete ceník přiřadit.
  3. V oddílu Osobní údaje nastavte výběrové pole Ceník.
  4. Uložte provedené změny.

2. Automaticky dle obratu zákazníka

Nastavení umožní aktivovat lepší ceny pro zákazníky, kteří u vás udělali určitý obrat. Zákazník musí mít vytvořený zákaznický účet (více zde), a pokud jeho celková hodnota všech realizovaných objednávek překročí stanovený Horní limit obratu, aktivuje se pro něj automaticky lepší ceník.

Do systému slev z obratu se přidají pouze ty ceníky, které mají nastavený limi

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Produkty / Ceníky.
  2. Vyberte ceník, který chcete zahrnout do systému slev z obratu. Případně založte ceník nový (více zde).
  3. Nastavte pole Horní limit obratu.

  4. Uložte.
  5. Přejděte do oddílu Nastavení.
  6. V poli Ceník dle obratu zákazníka nastavte hodnotu Ano.

  7. Uložte provedené změny.

Rozdílné nastavení u konkrétního zákazníka

Nastavení funkce Ceník dle obratu zákazníka můžete změnit u konkrétního zákazníka.

  1. V menu administrace zvolte sekci Zákazníci / Seznam zákazníků.
  2. Vyberte konkrétního zákazníka, kterému chcete nastavit ceník dle obratu zákazníka.
  3. Ujistěte se, že jste v záložce Popis.
  4. Přejděte do oddílu Osobní údaje.
  5. Zaškrtněte pole Ceník dle obratu zákazníka.
  6. Možnost výběru v poli Ceník se deaktivuje. Výběr bude probíhat automaticky.
  7. Provedené změny uložte.

Limit výpočtu slevy podle obratu zákazníka

Jedná se o časový úsek, během kterého se počítá obrat zákazníka pro výpočet ceníku dle obratu. Tím zjistíte, aby zákazník neměl lepší ceny po neomezenou dobu. Zákazníky tím motivujete k častějším nákupům.

3. Automaticky u nově registrovaného zákazníka

Nově registrovaným zákazníkům se standardně zobrazuje ceník Výchozí a to až do doby, než jim ho nastavíte manuálně v jejich detailu, případně máte nastavenou automatiku (více zde). V případě aktivní funkce Ceník nově registrovaného zákazníka se ceník po založení zákaznického účtu nastaví automaticky.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Produkty / Ceníky / oddíl Nastavení.
  2. Přejděte do oddílu Nastavení.
  3. Funkci Ceník dle obratu zákazníka nastavte na hodnotu Ne (více zde). Tyto dvě funkce nemohou fungovat dohromady.
  4. Ve poli Ceník nově registrovaného zákazníka vyberte ceník. Případně vytvořte ceník nový (více zde).
  5. Uložte provedené změny.

Minimální hodnota košíku

V ceníku lze nastavit minimální hodnotu košíku. Více zde.

Na této stránce
Zpět

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora