Čechům záleží na ekologii více než by se na první pohled mohlo zdát. Jde o jeden z faktorů pro internetové nákupy. Alespoň částečně. Vyplynulo to z průzkumu pro Asociaci pro elektronickou komerci (APEK). Ukázalo se, že Češi začínají na udržitelnost pomalu klást důraz. O výsledcích zajímavého průzkumu informoval web mediaguru.cz.

Udržitelnost jako důležitý faktor pro čtvrtinu nakupujících

Z výzkumu, kterého se zúčastnila celkem tisícovka respondentů, vyplynulo, že ekologie je zásadním faktorem pro 5,3 procenta nakupujících na internetu. Další pětina dotázaných pak udržitelnost hodnotí jako jeden z faktorů při volbě internetového obchodu. Roli zde může hrát především obalový materiál, výplň zásilky nebo možnosti dopravy.

Ze zahraničních studií totiž vyplývá, že vyzvednutí zásilky ve sběrných místech pomáhá ve srovnání s doručování od dveří ke dveřím snižovat emise oxidu uhličitého o 17 procent. Raketově rostoucí popularita služeb jako je Zásilkovna tak pomáhají také při snižování uhlíkové stopy. Sluší se ale podotknout, že pro většinu nakupujících na internetu je výdejní místo v mnoha případech volbou číslo jedna z jiných důvodu. Jde především o možnost vyzvednout si zásilku v libovolný čas.

Připlatili byste si za ekologičtější dopravu?

Další otázka, která na účastníky průzkumu směrovala, mířila na ochotu vzdát se části svého komfortu při dodání zboží, pokud by to znamenalo podporu ekologičtějšího e-shopu. Zde odpovědělo kladně 67 procent respondentů, tedy pohodlná většina. Celkem 42 procent dotázaných si dokáže představit, že by si za ekologičtější způsob dopravy byli ochotni připlatit. Kladný postoj k udržitelnosti vyjadřují nejčastěji lidé ve věku 25 až 34 let. Na opačném pólu stojí naopak spotřebitelé ve věkové skupině 55 let a více.

Všichni kolem sebe ale vidíme, že udržitelnost se stává stěžejní pro stále větší počet internetových obchodů. Častěji se tak setkáváme například s udržitelnějšími a vratnými obaly. Nebo vysloveně ekologickým sortimentem v nabídce e-shopů. Jde zkrátka o trend, který není radno podceňovat.

Přejít na článek MediaGuru

Další články v této kategorii

Podpořte Jasmínku nákupem obrázku z charitativního e-shopu
Dokumentace šablon k rozšířeným možnostem editoru kódu
Doba čínského nákupního šílenství končí. Jste připraveni na nové zákazníky?
Exkluzivní nabídka pro e-shopy UPgates: získejte od Heureky bonus až 2000 Kč
Google připravil dva nové nástroje, které vám pomohou při zahraniční expanzi
Jaké změny DPH čekají e-shopy od 1.7.2021?
Konečně to můžeme říct: naše nápovědy jsou hotové!
Historie e-commerce. Jak to všechno začalo?
Zájem o oblečení z udržitelných materiálů meziročně roste
Češi vítají udržitelné e-shopy. Někteří jsou dokonce ochotni připlatit si za ekologičtější dopravu
Nenechte si ujít výsledky studie Český košík roku 2020
Souhrn roku 2020 v e-commerce
Na Black Friday opět padaly prodejní rekordy
Provizní systém nově rozšířen také pro majitelé e-shopů UPgates
Black Friday a velká soutěž o pronájem zdarma do konce roku
V září se zvýšil počet e-shopových zásilek až o 50%
1. místo v kategorii Pronájem internetových obchodů 2020!
Novinky v modulu Designer
Glami Fashion (Re)search
Přechod z fyzických k internetovým nákupům se dle IBM uspíšil o 5 let
Pro většinu krize. Pro e-shopy žně
Mikulášská nadílka UPgates
24. června. Den daňové svobody roku 2020!
Jak mění COVID-19 nákupní trendy?
E-shopy úspěšně čelí omezením v rámci boje s koronavirem
Czech On-line Expo 2020
Česká e-commerce v roce 2019