Checklist ke spuštění e-shopu
Nutnosti
- Nastavení DNS
- Kontrola objednávkového procesu
- Cookies lišta
- SSL certifikát
- Tlačítko dokončit objednávku
- Aktivace překladu k hodnocením
Doporučujeme
Dokončili jste váš nový e-shop u Upgates? Teď už skutečnému startu vlastního internetového podnikání nic nebrání. Aby ovšem celý e-shop fungoval, jak má, vyplatí se důkladně zkontrolovat, jestli máte vše připraveno správně. Pojďme si tedy společně projít checklist e-shopem před jeho finálním spuštěním.
Nutnosti:
- Nastavení DNS - Naprosto klíčové pro správný chod e-shopu je nastavení DNS záznamů. Ty zajistí, že vaše doména bude směřovat na naše servery a tím pádem se váš e-shop zobrazí zákazníkům. Postup pro nastavení DNS záznamů najdete v našich nápovědách. Správné nastavení domén si můžete zkontrolovat v administraci e-shopu v sekci Nastavení/Domény a SSL.
- Kontrola objednávkového procesu a kontaktních údajů- raději si ještě jednou projděte, jestli je objednávkový proces vašeho e-shopu kompletní a srozumitelný. Udělejte si tedy testovací objednávku a zkuste se na vše podívat z pohledu zákazníka. Jde především o nastavení plateb, dopravy, formulářových polí a podobně. Zkontrolujte si také kontaktní údaje.
- Cookies lišta - správně nastavená cookies lišta vám ušetří případné problémy s úřady. E-shop by totiž až do vyjádření souhlasu s odesláním cookies neměl třetím stranám odesílat nic. Typ cookies lišty je na vás. Od Upgates máte k dispozici tři typy zobrazení. Ve výchozím nastavení by ovšem lišta byla být nastavena na možnost “neodesílat”. Nastavení cookies najdete v Nastavení/Základní/Cookies.
- SSL certifikát - aby se e-shop správně zobrazoval návštěvníkům, je nutné aktivovat SSL certifikát. Je zdarma a jeho aktivace je velmi jednoduchá. Stačí jen v nastavení zaškrtnout jedno políčko. Tuto možnost najdete v Nastavení/Domény a SSL.
- Tlačítko dokončit objednávku - aktuální legislativní předpisy upravují mimo jiné také znění tlačítka, kterým zákazník dokončuje objednávku. Mělo by z něj být naprosto zřejmé, že se jedná o závazný krok s povinností platby pro zákazníka.
Proto by tlačítko mělo znít například:
Objednávka s povinností platby
Objednávám a zaplatím
Dokončit objednávku s povinností platby… a podobné.Najděte si tedy v překladech položku “finish order” a zkontrolujte její znění. U nově založených projektů je znění tlačítka v souladu s předpisy již ve výchozím stavu. Přesto doporučujeme tento překlad zkontrolovat a případně upravit.
- Aktivace překladu k hodnocením - e-shopový systém Upgates umožňuje zanechat recenzi pouze zákazníkům, kteří prokazatelně nakoupili. Tím zaručujeme autenticitu uživatelských recenzí. Obchodníci ovšem mají zákonnou povinnost o tom informovat, jak jsou recenze získávány. Prostor k vysvětlení tohoto procesu máte prostřednictvím překladu “review-item-tooltip”. Stačí jej jednoduše pod tímto klíčem založit. Zde pak můžete napsat, že recenze pocházejí jen od ověřených zákazníků.
Dále doporučujeme:
- Odkaz na dopravu a platbu u produktu - ve výchozím stavu najdete u každého produktu odkaz na možnosti dopravy a platby.
Zkontrolujte si, zda směřuje, kam má. V případě, že jste totiž URL stránky doprava a platba změnili, bude potřeba opravit také tento odkaz. Najdete jej v překladech. - Kontrola, nastavení a provázání systémových emailů - emaily patří mezi nejběžnější způsob komunikace mezi obchodníkem a zákazníkem o stavu jeho objednávky. Proto si výchozí systémové emaily kontrolujte a případně upravte. Jednoduše můžete emaily navázat také na změnu stavu objednávky. Například po jejím odeslání.
- Kontrola zaokrouhlení - V případě, že používáte přepočet cen ze zahraničních měn, například u více jazykových mutací, doporučujeme kontrolu zaokrouhlení. Jde především o to, aby díky přepočtu nevznikaly ceny, které působí zvláštně (například 37,84 Euro). V Upgates si můžete jednoduše nastavit, aby se ceny vždy zaokrouhlovaly, jak zrovna potřebujete.
- Kontrola formátu ukládání cen - poměrně častý problém, který s klienty řešíme, je zvolený formát ukládání cen. V systému totiž máte možnost zvolit si, jestli budete ukládat ceny s DPH, nebo bez DPH. Způsob ukládání pak ovlivňuje výpočet slev, výsledné zobrazení a zaokrouhlení slevy. Více o ukládání cen se dozvíte v našich nápovědách.
Další článek
Jak nastartovat prodej e-shopu