Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Co jsou to články

Články jsou marketingovým nástrojem, pomocí kterého můžete předat zákaznímům důležité informace.

Základem je pochopitelně kvalitní a odborný text, který bude přínosný pro vaši cílovou skupinu zákazníků. Ten zákazníky udrží na vašem e-shopu. Na základě toho ho pak budou lépe vnímat také vyhledávací roboti. Dávejte si pozor na duplicitní obsah nebo okopírovaný obsah z jiných webů. Tento problém je často vidět u produktových popisků. Uživatel sice nemusí na nic přijít, ale vyhledávací roboti vše poznají.

Texty a nadpisy musí být poutavé a musí cílit na zájmy vašeho publika. Ztučnění může pomoci čtenářům lépe se zorientovat. Doporučujeme užívat ho na klíčová slova v textu. Samozřejmě nesmíte zapomenout na to, že článek by měl v ideálním případě obsahovat pouze jedno z vašich klíčových slov a na to se zaměřovat. Návody, rady, tipy a recenze jsou pro e-shop asi tím nejlepším obsahem vyjma produktů, kategorií apod.

Ve článcích můžete například psát:

  • Vysvětlení, co váš produkt zákazníkovi přinese.
  • Jak se má o daný produkt starat, udržovat ho a co je vhodné si ještě dokoupit.
  • Popsat základní parametry výběru a jejich výhody / nevýhody.
  • Prezentovat konkrétní data, je vždy lepší napsat, že daný produkt ušetří zákazníkovi 250 Kč měsíčně, než obecná fráze "přináší úspory".
  • Proč si má zákazník koupit dané zboží právě u vás?

Proč používat články

Psaním článků si vždy získáte také kladné body získáte u vyhledávačů, které si v dnešní době na kvalitní nekomerční obsah velmi potrpí. Kromě toho pravidelným vkládáním nových článků zvyšujete z pohledu zákazníků svou odbornost, PR, a tím i značku vaší firmy. Takového budování důvěry ve vaši firmu je dnes téměř nezbytné. Mezi prvky, které vám v tom mohou pomoci můžete zařadit do svého arzenálu například ukatování konkrétních tváří osob, které spravují obchod z pohledu administrace, reference vašich klientů a spokojených zákazníků, vlastní návody na práci s produktem, umístění vlastních youtube videí a podobně.

Zákazníkům zároveň můžete odpovědět na mnohodo dotazů, které by vám jinak psali individuálně, což je z dlouhodobého hlediska při růstu objednávek neúnosné.

Způsobem a atmosférou, kterou v textech používáte přesvědčujete zákazníky k nákupu, vyvoláváte v nich náladu a chuť si produkt vyzkoušet, koupit.

Výhody a nevýhody článků

Mezi hlavní výhody lze zařadit jejich snadná administrace a správa. Po jejich vytvoření je lze snadno hromadně přidat k produktům nebo kategorii. Jsou zobrazeny ve výrazném bloku a je vždy vhodné je doplnit o konkrétní nebo případně ilustrační obrázek, který zákazníka zaujme na tolik, aby si ho přečetl. V rámci textového editoru je vhodné v obsahu vytvořit odkazy na případné související texty a vytvořit tak provázanou síť informací.

Nevýhodou tvorby článků je především jejich časová náročnost. V případě potřeby je možné využít některého z našich partnerů na Marketplace, kteří se danou tématikou zabývají a mohou vám vytvořit obsahovou část na zakázku a generovat další texty na pravidelné bázi.

 Další možnosti využití článků

  • Vložení dodetailu produktu- V případě nastavení článku u produktu dojde k vytvoření oboustranné vazby. Tzn. u daného produktu se bude zobrazovat článek a u tohoto článku se bude zobrazovat odkaz na daný produkt.
  • Přidání článku ke kategorii produktů.
  • Zobrazení článku v blogu.

Alternativy článků

Kromě článků můžete využít také dalších marketigových nástrojů jako jsou:

Diskuse
Často se ptáte