Spravujete nabídky produktů a článků, které nějak souvisejí s daným produktem. Jedná se o marketingovou podporu, tzv. cross-selling, kdy se snažíte maximalizovat objednávku tím způsobem, že zákazníkovi nabídnete ještě další možnosti nákupu. 

  1. V menu administrace zvolte sekci Produkty / Seznam produktů.
  2. Vyberte produkt, u kterého chcete nastavit související obsah.
  3. V detailu přejděte do záložky Související.

Přidání položek

Do produktu lze přidávat související obsah následujícími způsoby. 

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Produkty / Seznam produktů.
  2. Vyberte produkt, u kterého chcete nastavit související obsah.
  3. V detailu přejděte do záložky Související.

Nová položka

Související obsah se přidá pouze do daného produktu.

  1. Klikněte na "+ Nový".
  2. Ve vyskakovacím okně vyhledejte položku, kterou chcete nastavit jako související. Na příkladu níže vidíte přidání souvisejících produktů.
  3. Klikněte na tlačítko "Přidat".

Související produkty

Oboustranně

Pro urychlení práce máte možnost přidat související produkt oboustranně, tzn. jak v daném produktu tak v produktu, který přidáváte (produkt A bude mít související B; produkt B zase produkt A).

Funkce je dostupná v modulech:

Místo tlačítka + Nový klikněte na + Oboustranně. Viz. obrázek výše.

Propojit vše

Pro urychlení práce máte možnost přidat vzájemnou vazbu mezi všemi aktuálně přidanými položkami (produkt A bude mít související B a C; produkt B zase A a C; produkt C zase A a B). Během okamžiku tak vytvoříte související obsah u všech produktů najednou. 

Funkce je dostupná v modulech:

Místo tlačítka + Nový klikněte na + Propojit vše. Viz. obrázek výše.

Odebrání položek

Odstraněním položky ze souvisejících nedojde k jejich smazání. Zruší se pouze vazba na daný produkt. Více zde.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Produkty / Seznam produktů.
  2. Vyberte produkt, u kterého chcete nastavit související obsah.
  3. V detailu přejděte do záložky Související.
  4. Vyberte oddíl, který chcete upravovat.

Hromadné úpravy

Tyto úpravy lze provádět také hromadně. Více o hromadných úpravách najdete zde.

Import dat

Štítky lze hromadně aktualizovat také pomocí importu. Více zde.

Související produkty

Nabídka produktů, které doporučujete přikoupit k danému produktu.

Např. k jízdnímu kolu je souvisejícím produktem helma. Na webu se standardně zobrazují související produkty ve slideru uvnitř detailu produktu.

Nabídka se zobrazuje v detailu produktu.

Alternativní produkty

Produkty nabízené zákazníkovi jako alternativa k danému produktu. Motivujete ho, aby dokončil objednávku i v případě, že daný produkt není pro něj vhodný.

Např. k určitému jízdnímu kolu Kellys je alternativou podobné kolo značky Author.

Nabídka se zobrazuje v detailu produktu ve spodní části stránky.

Příslušenství

Příslušenství jsou produkty, které není naprosto samostatné, ale které přináleží k danému produktu

Např. příslušenství k jízdnímu kolu je stojan. 

Nabídka se zobrazuje v detailu produktu.

Sada produktů

Chcete prodávat sadu produktů za zvýhodněnou cenu? Informujte zákazníky o tom, z jakých produktů se sada skládá. Jednotlivé produkty nejsou brány jako samostatné položky v košíku.

Do systémů třetích stran se exportuje také pouze hlavní produkt, nikoli jednotlivé produkty v sadě.

Nabídka se zobrazuje v detailu produktu pod boxem pro objednání produktu. Produkty v nabídce neobsahují tlačítko "do košíku". 

Doplňky nákupu

Jedná se o marketingový nástroj, který umožňuje k produktu přidat další produkty nebo služby.

Tyto doplňky neovlivní cenu hlavního produktu. Jsou brány jako samostatné položky v objednávce, faktuře, exportech atd

    Povinné doplňky

    Není možné produkt zakoupit bez daného doplňku. Zobrazují se v košíku a v detailu produktu. Zákazník si je musí zakoupit. Je třeba zaškrtnout pole Povinné, jinak půjde o doplněk nepovinný, viz. dále.

    Zobrazení v košíku

    Zobrazení v detailu produktu

    Nepovinný doplněk

    Zobrazují se jako doplňková nabídka v košíku s možností zatrnout vybrané. Např. prodloužená záruka,  pojištění, placená montáž atd. Zde si zákazník voli, zda ho chce přikoupit nebo ne.

    Tato funkce je k dispozici až od verze 3.4 modulu Designer. Více o přechodu na nejnovější verzi Designera.

    Dárek k produktu

    Motivujte zákazníky ke koupi tak, že jim k produktům nabídnete dárek zdarma. Můžete jim dát na výběr dokonce z několika možností.

    Dárek se vždy váže na produkt nikoli objednávku jako takovou.

    Legislativní podmínky

    Měli byste myslet také na účetní stránku věci z pohledu odvodu DPH. Dárek k produktu se na faktuře zobrazí jako samostatná položka s hodnotou 0 Kč. Dar, ze kterého se neplatí DPH musí mít na sobě logo společnosti a musí být v hodnotě do 500 Kč. Pokud produkt, který je dáván jako dar jednu z těchto podmínek nesplňuje, měl by provozovatel e-shopu vystavit darovaci smlouvu s informací o hodnotě darovaného produktu, kterou následně předá příslušnému finančnímu úřadu. 

    Zobrazení na e-shopu

    U produktu je nabízen dárek bez možnosti výběru.

    U produktu je nabízen výběr z možností dárků.

    Přidání štítku

    O tom, že produkt má nastaven dárek informuje štítek "+ Dárek". Automaticky se zobrazí v seznamu a detailu produktu na e-shopu. Více zde.

    Export pro srovnávače

    Do Heureky je dárek posílá vždy, pokud je vyplněn. Toto lze zakázat ve vlastním poli gift_yn_heureka.

    Pro Zbozi.cz je nutné dárek zvlášť definovat ve vlastním poli free_gift_text_zbozi_cz.

    Více o předdefinovaných polí v nápovědě zde.

    Související články

    Do detailu produktu lze přidat také související články. Více zde.

    Nepomohla Vám tato nápověda?

    Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

    UPgates poradna