Co prodávat na e-shopu? Nápady založené na trendech a statistikách

Pohráváte si s myšlenkou na založení e-shopu, ale nejste si zatím ještě zcela jistí, co vlastně prodávat? Třeba vám se správným rozhodnutím pomůže náš článek. Podívali jsme se totiž na obory, které v posledních letech zažívají největší boom a taktéž skrývají slibný potenciál do budoucna. Univerzální recept na úspěch ale samozřejmě neexistuje. Vždy je potřeba si podnikatelský záměr důkladně rozmyslet a analyzovat konkurenci prostřednictvím marketingového plánu. Projděte si také, co obnáší provoz e-shopu

Ekologické a udržitelné produkty

Zájem o životní prostředí a udržitelnost roste nejen v České republice, ale po celém světě. Lidé se stále více zajímají o to, jak jejich nákupy ovlivňují naši planetu. Nabídka ekologických produktů, jako jsou biologicky rozložitelné čisticí prostředky, šetrné kosmetické produkty nebo oděvy z recyklovaných materiálů, může oslovit širokou skupinu zákazníků. Podle studie provedené Nielsenem, je 73 % mladých lidí ochotných zaplatit více za zboží od udržitelných značek, což je výrazný nárůst oproti předchozím letům.

Domácí fitness

Trend zdravého životního stylu je na vzestupu a díky pandemii COVID-19 se zvýšil i zájem o domácí fitness. Fitness vybavení, jako jsou rotopedy, činky, kettlebelly nebo jóga podložky, patří mezi žádané produkty. Podle statistiky společnosti Grand View Research se očekává, že globální trh s fitness vybavením poroste o 3.7% ročně až do roku 2027. Ač si tedy spousta zákazníků už vybavení pro domácí cvičení v posledních letech pořídila, stále zde existuje růstový potenciál. Zvláště, pokud se vám podaří přijít s něčím originálním. 

Domácí dekorace a nábytek

S rostoucím počtem lidí pracujících z domova se zvýšila poptávka po domácí dekoraci a nábytku. Zákazníci hledají způsoby, jak zlepšit své pracovní prostředí nebo udělat svůj domov pohodlnějším a stylovějším. Od kancelářských židlí a stolů až po dekorativní předměty a bytové doplňky, nabízí tento sektor mnoho příležitostí. Podle analytické společnosti Technavio se očekává, že globální trh s nábytkem poroste o 6% mezi lety 2020 a 2024. Opět zde platí, že u zákazníků boduje především originalita. 

Produkty pro domácí zvířata 

Od krmiva a hraček pro zvířata až po speciální oblečení a doplňky. Trh s produkty pro domácí zvířata je rozmanitý a nabízí velký potenciál. I když byste to třeba sami netipovali, lidé jsou za své domácí mazlíčky často ochotni utratit nemalé peníze. Jde o jeden se segmentů, které praavidelně rostou. Navíc se zde poměrně výrazně promítají také další vlivy. Například zájem o udržitelné, lokální a ručně vyráběné produkty.

Ruční výroba a řemeslné potřeby

S tím, jak lidé v uplynulých letech trávili více času doma, vyrojil se doslova boom nejrůznějších DIY (Do It Yourself) a hobby aktivit. Prodej produktů jako jsou malířské sady, řemeslné potřeby, nebo sady pro pletení a háčkování, může být velmi úspěšný. Data webu Statista ukazují, že trh s DIY produkty roste o 4% ročně a je očekáváno, že do roku 2027 dosáhne globálně hodnoty 1,2 miliardy dolarů.

Zdravé potraviny a superpotraviny

Zdravé stravování je další oblastí, o které zřetelně roste zájem. Nabídka zdravých potravin, superpotravin, nebo speciálních dietních potravin může přilákat zákazníky, kterým není lhostejné, co jedí. Podle výzkumu společnosti Meticulous Research se očekává, že globální trh s funkčními potravinami, které jsou často spojovány se zdravým životním stylem, dosáhne hodnoty 275,77 miliard dolarů, a to do roku 2025.

Jak zjistit, o co je zájem a jaká vládne konkurence? 

U každého konkrétního nápadu budete muset hlouběji prozkoumat, jaký potenciál by se na tehu mohl skrývat. Napoví vám několik jednoduchých ukazatelů. Tím prvním mohou být Google Trends. Jedná se o bezplatnou službu společnosti Google, která vám pomůže ukázat, jak jsou vyhledávána jednotlivá klíčová slova. Vyhledávání totiž znamená zájem. 

Zkuste popřemýšlet, jaké vyhledávací dotazy by lidé mohli v souvislosti s vašimi produkty do vyhledávače zadávat. 

O něco podrobnější pohled mohou nabídnout také placené služby jako na například Collabim. Ten vám ohledně relevantních vyhledávacích dotazů ukáže více. 

Velmi důležité je zmapovat také existující konkurenci. Opět se ponořte to vyhledávače a zkuste najít co nejvíce e-shopů prodávající zboží, které jste si vytipovali. 

Odpovězte si na následující otázky:

  • Není konkurenčních e-shopů až moc? 
  • Jak konkurenční e-shopy komunikují?
  • Co přesně prodávájí?
  • Nabízejí nějaké dodatečné služby? 
  • Co bych mohl dělat lépe než oni?
Další článek
Co všechno obnáší offline marketing a jak z něj v podnikání vytěžit maximum?