Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Stavem zásob se myslí počet kusů produktu na skladě (např. 19 ks). Na základě toho kolik máte zboží na skladě se následně nastavuje dostupnost (skladem, není skladem).

Po každém objednání se přepočítají stavy zásob na skladě. Na základě objednávky z nich odečítá příslušný počet kusů. Pokud objednávku zákazník stornuje, nebo ji administrátor smaže, stavy zásob se opět přepočítají tak, že se produkty (případně také varianty) vrátí zpátky na sklad. Rovněž nebudou započítány statistiky prodejů atd. Stav zásob se vede ve výchozím nastavení interně především pro nastavení dostupností. Počet kusů, které máte dostupné na skladě však můžete také zveřejnit zákazníkům (více zde).

Systém umožňuje vést pouze jeden sklad. Není možné mít dva nebo více oddělených skladů (např. jeden v ČR a druhý u dodavatele v zahraničí).

Aktualizace zásob

Naskladnění zásob na sklad je možné pouze ručním zadáním skutečného množství v nastavení produktu nebo importem. 

Zásoby se odečítají na základě následujících událostí. Stav může jít i do mínusu. 

  • Odeslání objednávky - Zákazník dokončil objednávku, stav skladu se zmenší o hodnotu objednávky.
  • Aktualizaci objednávky - Editace počtu kusů přímo v detailu objednávky v administraci. Po uložení se změna projeví i ve skladu u položky produktu.
  • Storno objednávky - Pokud dojde ke storno objednávky, aktuální kusy produktu z objednávky jsou automaticky přičteny zpět do skladu.
  • Smazání objednávky - Po odstranění dokumentu objednávka nebo celého obchodního případu. 

Proces naskladňování a výdeje zboží ze skladu není ve výchozím nastavení provázán na výdej souvisejících dokumentů jako jsou příjemka a výdejka. Tyto dokumenty si však můžete udělat pomocí vlastních dokumentů (více zde) nebo implementaci poptat na Marketplace.

Omezit objednávky pouze na zásoby, které máte skladem, můžete pomocí funkce Omezení objednání (více zde). Pokud to se nechcete tuto funkci využívat, zákazníci budou moci objednávat zboží i do záporných hodnot skladu. 

Limit stavu zásob

Systém umožňuje zobrazit v přehledu položky, jejichž zásoba klesne pod vámi stanovenou hodnotu. Kromě samotného upozornění je následně možné nastavit systém tak, aby se tyto produkty automaticky deaktivovaly nebo archivovaly. Například, pokud zásoby klesnou na 0 ks, tak se produkt nebude moci nakoupit, ale stále ho bude možné zobrazit na e-shopu (více zde). Upozornění na tyto artikly podlimitní zásobou se zobrazuje v základním přehledu administrace. 

Stav zásob, při kterém je naplánovano upozornění nebo akce můžete můžete nastavit dvěma způsoby:

  • Pro celý e-shop - platí pro všechny položky na e-shopu (více zde).
  • Individuálně - nastavení platí pouze pro produkt s tímto nastavením (více zde). 

Individuální nastavení limitu stavu zásob má vyšši prioritu. Jinými slovy, pokud máte pro celý e-shop nastavení na 0 ks a individuální u některého produktu na 2 ks, bude pro něj platit ta hodnota 2 ks, zatímco u ostatních 0 ks.   

Dostupnosti

Dostupnost je označení, které se zobrazuje zákazníkům na e-shopu (např. skladem, není skladem, na dotaz). U produktu nebo jeho varianty lze dostupnosti nastavit dvěma způsoby.

  1. Manuálně - U každého produktu vyberete konkrétní dostupnost z vámi nastavených možností (více zde).
  2. Automaticky - Dostupnost dle stavu zásob. Pokud se produkt s určitým stavem zásob dostane nad skladový limit, nastaví se automaticky související dostupnost. Jakmile klesne pod limit, dostupnost se změní na jinou (více zde). V případě, kdy má produkt více variant, umožňuje systém upřesnit skutečný stav zásob podle počtu kusů těchto variant na skladě. Např. máte 1 triko červené a 2 modré, systém při použití této funkce zobrazí, že máte celkem 3 ks produktu (více zde). Bez této funkce se dostupnost u produktu neukazuje zákazníkovi vůbec, dokud nespecifikujete variantu. V našem případě se tak zobrazí dostupnost "skladem" až po kliknutí na modrou variantu trička. 

    Dostupnost typu "Skladem" je hlouběji provázaný na další funkce systému. Můžete jej tedy přejmenovat, ale bez ohledu na jeho název se bude vždy chovat specificky a není možné jej zcela nahradit.  

    Není možné nastavit, aby se v systému zobrazovala dostupnost např. "Skladem 12 ks". Alternativním řešením může být zveřejnění počtu kusů na skladě (více zde) nebo nastavení zobrazování dostupnosti "Více než 5 ks" (více zde).

    V případě, že využíváte import produktů, doporučujeme vám nepoužívat automatické nastavování dostupnosti. V importu se totiž přenáší obvykle také tyto stavy dostupnosti. Je tedy lepší převzít dostupnost z feedu, než se pokoušet nastavit vlastní automatiku. 

    Hromadná úprava dostupností je možná pouze pro produkty. Pro varianty to v administraci není možné. Hromadná aktualizace dostupností variant je možná pouze přes import nebo přes API.

    Zobrazení na e-shopu

    Často se ptáte

    Je možnost nějak hromadně naskladnit položky (každý produkt má jiný počet položek které potřebuji naskladnit)?

    Ano takovýto způsob naskladnění je možné pomocí importu CSV (např: jeden sloupec kód a druhý sloupec sklad). Více informací najdete v dokumentaci CSV souborů: https://www.upgates.cz/dokumentace

    Stav skladem se mi zobrazuje červeně místo zelenou.

    Systémový název "Skladem" jste si ručně přejmenoval na "Není skladem". Proto se zobrazuje červeně.

    Je možné nastavit určitý typ skladové dostupnosti na konkrétní značku produktu?
    Produkty znacky ABC - budou mit dostupnost x dnů
    Produkty značky DEF - budou mit dostupnost y dnů

    Dostupnost si můžete nastavit "natvrdo" u produktů. Pokud využíváte automatiku, tak toto nastavit nelze, automatika je obecná a nadřazená nastavení dostupností.

    Je dostupnost zobrazovaná v položkách objednávky ta, která byla v čase vytvoření objednávky, nebo se jen zobrazuje aktuální dostupnost.

    Dostupnost se zapisuje ta, v době vytvoření objednávky.

     Je možné nastavit, aby se vyprodané produkty zobrazily na konci stránky v seznamu?

    Požadované není možné. Pořadí produktů není ovlivněno jejich dostupností.

    Diskuse
    Často se ptáte

    Nepomohla Vám tato nápověda?

    Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

    UPgates poradna