Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Stavem zásob se myslí počet kusů produktu (nebo varianty) na skladě. Na základě toho se následně nastavuje dostupnost (skladem, není skladem, na dotaz atd.).

Stav zásob se vede především pro interní účely a zákazníkovi se sděluje dostupnost produktu. Nicméně je možné zveřejnit také stav zásob. Více zde.

Proces naskladňování a výdeje zboží ze skladu není ve výchozím nastavení provázán na výdej souvisejících dokumentů jako jsou příjemka a výdejka. Tyto dokumenty si však můžete udělat pomocí vlastních dokumentů (více zde) nebo implementaci poptat na Marketplace.

Omezit objednávky pouze na zásoby, které máte skladem, můžete pomocí funkce Omezení objednání (více zde). Pokud nechcete tuto funkci využívat, zákazníci budou moci objednávat zboží i do záporných hodnot skladu. 

Systém umožňuje vést pouze jeden sklad. V případě více skladů vám doporučujeme propojení na externí ekonomický systém. Více zde.

Aktualizace zásob

Naskladnění zásob je možné provádět manuálně v detailu produktu zadáním skutečného stavu zásob. Další možnost je formou importu dat (více zde). 

Zásoby se odečítají na základě následujících událostí. Stav může jít i do mínusu. 

  • Dokončení objednávky - Zákazník dokončil objednávku, stav skladu se zmenší o hodnotu objednávky.
  • Aktualizaci objednávky - Editace počtu kusů přímo v detailu objednávky v administraci. Po uložení se změna projeví i ve skladu u položky produktu.
  • Storno objednávky - Pokud dojde ke storno objednávky, aktuální kusy produktu z objednávky jsou automaticky přičteny zpět do skladu.
  • Smazání objednávky - Po odstranění dokumentu objednávka nebo celého objednávky. 

Limit stavu zásob

V případě, že stav zásob konkrétního produktu klesne pod určité množství, mohou se provést následující akce:

  • Limit stavu zásob - pokud produkt klesne pod určitý limit, bude administrátor informován. Více zde
  • Akce při změně stavu zásob - pokud produkt klesne pod určitý limit, změní se jeho zobrazní. Více zde.

Dostupnosti

Dostupnost je označení, které se zobrazuje zákazníkům na e-shopu (např. skladem, není skladem, na dotaz). U produktu nebo jeho varianty lze dostupnosti nastavit dvěma způsoby.

  1. Manuálně - U každého produktu vyberete konkrétní dostupnost z vámi nastavených možností (více zde).
  2. Automaticky 
    1. Dostupnost dle stavu zásob (více zde).
    2. Stav zásob dle variant (více zde). 

    Dostupnost typu "Skladem" je hlouběji provázaná na další funkce systému. Můžete jej tedy přejmenovat, ale bez ohledu na jeho název se bude vždy chovat specificky a není možné jej zcela nahradit.  

    Zobrazení dostupnosti a skladu

    Více informací najdete v nápovědě zde.

    Často se ptáte

    Je možnost nějak hromadně naskladnit položky?

    Ano takovýto způsob naskladnění je možné pomocí importu CSV (např: jeden sloupec kód a druhý sloupec sklad). Více informací najdete v dokumentaci CSV souborů: Více zde

    V objednávce je zobrazována dostupnost u položek, která byla v čase vytvoření objednávky nebo aktuální dostupnost?

    Dostupnost se zapisuje ta v době vytvoření objednávky.

    Nepomohla Vám tato nápověda?

    Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

    UPgates poradna