Platební brána ThePay patří mezi českými e-shopy k těm nejoblíbenějším. Proto jsme rádi, že jako jedno z mnoha propojení můžeme ThePay nabídnout také UPgates e-shopům. 

V rámci našeho nového partnerství jsme se rozhodli vyzpovídat CEO ThePay, Daniela Havla, který nám mimo jiné prozradil, jaké trendy v oblasti bezhotovostních plateb očekává, jak se firma ThePay rozhodla v dnešní komplikované době pomoci malým podnikům a jaké plány se svou platební bránou má. 

 

Popisovat princip platební brány je asi zbytečné, rychlé placení na internetu je stále oblíbenější. Prozradíte nám ale, kdy jste si naposledy něco objednal na dobírku?

To je tak dávno, že už si ani nevzpomenu. Tradiční peníze u sebe vůbec nenosím a snažím se žít cashless. Přeci jen platit mobilem nebo hodinkami je mnohem komfortnější, než lovit z peněženky mince nebo bankovky, které před vámi prošly už nespočtem rukou.

Platební brána ThePay je dlouhodobě poptávaná a populární také u UPgates e-shopů. V čem vidíte její hlavní výhody?

Kromě plateb kartou, platebních tlačítek a dalších alternativních metod aktuálně vnímám jako výhodu třeba podporu Apple Pay a Google Pay, kdy obě platební metody aktivujeme každému novému klientovi automaticky po registraci. Registrace je u nás kompletně online, bez papírových smluv.

Existuje vlastně e-shop, pro který by platební brána nebyla vhodná?

Snad jen pro ten, který nechce prodávat. Když vám zákazník chce zaplatit, tak je třeba mu jít naproti. A když už vloží zboží do košíku, byla by škoda, aby nedokončil objednávku jen kvůli tomu, že při placení nenajde svoji preferovanou platební metodu a raději nakoupí jinde. Málokdo se chce dnes ještě přihlašovat do internetového bankovnictví, ručně přepisovat platební údaje a pak čekat, než bude platba připsána na účet obchodníka. To je minulost. Platební brána je nezbytnou součástí nákupního procesu stejně jako třeba výběr způsobu dopravy.

Skrze Vaši platební bránu umožňujete i platbu Bitcoiny. Je tato možnost u zákazníků využívaná a stoupá její popularita?

Nárůst Bitcoin plateb se u nás meziročně zvýšil téměř o 100 %. Nicméně i přesto je podíl této metody značně minoritní. Bitcoin je využíván spíše jako investiční instrument.

Vy sami kryptoměnám fandíte, nebo šlo jen o přizpůsobení se trendu?

Z podstaty našeho businessu fandíme všem formám bezhotovostního placení, které nám dávají smysl a které můžeme agregovat.

Což mě dostává k dalšímu dotazu. Jaké budou trendy v oblasti online plateb? Jakým směrem myslíte, že se segment bude posouvat?

Co do popularity platebních metod, tak tento rok je nepochybně ve znamení Apple Pay. Jeho user experience nemá konkurenci, neboť celou platbu vyřešíte např. poklepáním na hodinky. U ostatních metod bude obecně kladen důraz na zjednodušení. Každý klik navíc je v nákupním procesu potenciálním zabijákem konverze. Na stole jsou i možnosti nových platebních metod plynoucích z PSD 2, ale zde zatím nebudu předbíhat.

Na jaře jste spustili novinku s názvem MiniShop, která měla pomoci uzavřeným podnikům. Vydařil se záměr? Jak je na tom Minishop dnes a kolik podniků pomoc využilo?

Chtěli jsme reagovat na množící se poptávky, jestli je s námi možné začít prodávat online ze dne na den a navíc bez vlastního e-shopu (např. přes Facebook, Whatsapp, email). MiniShop měl dle naší vize sloužit jako takový mezikrok mezi offline podnikáním a e-shopem. Zkrátka takové rychlé řešení, než si obchodníci, kteří do té doby znali jen kamenné prodejny, stihnou vybrat vhodné e-shopové řešení a trochu se na poli ecommerce rozkoukají. Zde jsme mohli těžit z naší široké sítě partnerů a doporučovat vhodná e-shopová řešení. Takže ano, MiniShop splnil svůj účel a využilo jej v první vlně cca 600 podnikatelů.

Vybudovali jste jednu ze tří největších platebních bran v Česku. Jaké máte plány do budoucna a kam byste svůj byznys rádi dále posunuli?

Velkou výzvou jsou pro nás stále sousední trhy, na které se dlouhodobě připravujeme. Po technické stránce máme infrastrukturu připravenou. Už nyní umíme přijímat platby z celého světa a vést účty v CZK, EUR, USD, GBP, HUF, PLN, RON, BGN a HRK. Současně jsme v licenčním řízení s ČNB, kde čekáme na požehnání regulátora.

Další články v této kategorii

Kde získat peníze do začátku online podnikání?
Gejza Nagy (CEO, Luigi’s Box): e-shopy se neřídí daty, ale pocity. Naše inteligentní vyhledávání zvyšuje konverze až o 70 %
Pomocí Mergada skoncujete s manuální úpravou feedů ještě dnes
Xemel, specialista na váš feed management
Tomáš Formánek (CEO, Inventoro): dokážeme e-shopům ušetřit statisíce měsíčně
Retino vám ukáže, že reklamace a vratky nemusí být žádná věda. Přihlaste se na webinář zdarma
Expanze - Automatické překlady produktů - Mall Marketplace
O affiliate marketingu s Jánem Makovičem z Affiliate Port
Marek Duda z Retino: k vratkám a reklamacím je třeba postavit se čelem. Dívejte se na ně jako na obchodní příležitost
Tomáš Polák (CEO, Owlcure): Chceme, aby si marketingovou automatizaci mohly dovolit i malé e-shopy
Nadělte si k Velikonocům Balíkobot
Automatický bidding snadno a hravě s BiddingManagerem
Dominika Postavová: Cena je pro zákazníka nejdůležitější faktor. Pricing Fox její tvorbu automatizuje
Využití Messenger zákaznického chatu naplno. Nová spolupráce UPgates a ChatGo
Michal Kopřiva: Twisto Pay. Jednoduché platby na 1 kliknutí
Daniel Havel (CEO, ThePay): Placení musí být jednoduché. Čísla účtu už dneska nikdo přepisovat nechce
Martin Šauer (CEO, Balíkobot): Firmy na expedičních procesech ušetří hodiny denně
O chytrém financování eshopů s Honzou Laštůvkou z Lemonero
Rozhovor: Dalibor Jaroš z Collabimu
Nově napojené Lemonero nabízí chytré financování vašeho eshopu
Zobrazujete zákazníkům co chtějí koupit?
Nová splátková platební brána Cofidis
Rozhovor: Vít Michalek
Nově napojený nástroj Chameleoon
Motivujte zákazníky k nákupu a zvyšte své obraty díky novému UPgates propojení a partnerovi Koloo!
Využijte modul Pokladna naplno díky čtečkám od našeho partnera Sensodroid!
Google: Ušetřete za inzerci v Nákupech díky CSS
Navázání spolupráce s fulfillment společností Skladon
Vlastní sklad a logistika eshopu, nebo outsourcing?
Automatické přeceňování produktů s aplikací Pricing Fox
Nová podoba e-commerce. Spolupráce UPgates a OKTIUM
Platební brána ComGate nově umožňuje opakovat neúspěšnou platbu
Úprava XML feedu (nejen) od dodavatele, automatický bidding i cenotvorba pomocí nástroje Conviu
Máme pro vás bonus od našeho partnera Srovnáme.cz
Napojte si dodavatele a vytěžte maximum ze zbožových srovnávačů díky naší spolupráci s Mergado!
Jak můžete díky Notifikuj nečekaně snadno navýšit konverze svého e-shopu?
UPgates nově propojen s Incomaker!
Spolupráce s Affilate Port
Nová spolupráce s online chatem Lime Talk
Nové partnerství s Foxentry
Jak balit ekologicky a levně? Druhá šance pro kartonové krabice!
Nová možnost exportu produktů na módní srovnávač Modio.cz!
Nová spolupráce se SEMOR
1. miesto v kategórii Prenájom internetových obchodov 2019!
Jak jsme dopadli ve velkém srovnání e-shop řešení?
Google live chat