
Daniel Papik (Launify, CEO): E-shop bez překlepů - Launify pomáhá zákazníkům i konverzím
Ostravský startup Launify chce e-shopům ušetřit čas, zvednout konverze a zjednodušit život zákazníkům. Bez investora, zato s pořádným nasazením vytvořili doplněk, který automaticky našeptává adresy a e-maily napříč Evropou. Jak vznikl, jak funguje a co chystají dál?
Na začátek nám prosím Launify představte.
Na úvod bychom rádi poděkovali za rozhovor a zdravíme všechny, kteří se chtějí dozvědět více o tom, co děláme. Jsme startup z Ostravy, co to tlačí naplno. Bez investora, zato s ocelovým srdcem a jasným cílem. Chceme modernizovat a automatizovat každodenní chod e-shopů – a tím to rozhodně nekončí. Postupně chceme rozšířit naše portfolio doplňků.
Jak vznikla myšlenka pro vytvoření služby Launify? Co vás motivovalo zaměřit se právě na našeptávač adres a mailů?
Jsme běžní zákazníci e‑shopů, stejně jako většina lidí – taky nakupujeme online a víme, jak otravné a zdlouhavé může být pořád dokola vyplňovat adresy nebo e‑maily. Obzvlášť na mobilu, když máte v jedné ruce kafe a v druhé košík plný věcí, co „nutně potřebujete“. Jako mladá generace jsme v rychlém psaní ostřílenější, ale co teprve naši rodiče… ti si to zaslouží ještě víc (bez urážky, tati!).
Vznikli jsme z jednoduché myšlenky: udělat si život jednodušší. A našeptávač adres a e-mailů byl náš první krok. Malá věc, která ušetří spoustu datlování a času. Zároveň jsme chtěli nabídnout e-shopům kompletní řešení – jedno napojení, které zvládne všechny jazykové verze i státy za jednu fixní částku. Žádné složité domlouvání s lokálními poskytovateli. Prostě jednoduché řešení v jediném doplňku. Protože v jednoduchosti je krása. A taky víc konverzí.
Podporujete opravdu všechny evropské země? Jak složité bylo zajistit správnost a kompatibilitu napříč regiony?
Ano, opravdu podporujeme všechny evropské země. Od začátku jsme měli jasno – pokrýt co nejvíce zemí. Data sháníme, kde se dá, většinou z veřejně přístupných zdrojů, ale musím uznat, že některé státy byly opravdu oříšek (zdravíme Rumunsko a jejich okresy!). Ve většině zemí již máme feedback od místně žijících, kteří testovali adresy a poskytli nám zpětnou vazbu. Důležití pro nás jsou naši klienti, obzvlášť když jeden z nich působí ve 23 státech EU, to se pak správnost dat ověřuje hodně rychle. Neustále také hledáme nové způsoby, jak zpřesnit data pro jednotlivé státy, aby naši klienti dostali ještě o chlup přesnější a lepší informace.
Jak doplněk pozná, které e-mailové přípony nabídnout?
Je to jednoduché. Jakmile si uživatel nainstaluje náš doplněk, všechno za něj zařídí. Doplněk automaticky detekuje, na které mutaci e-shopu se nachází, a podle toho nabízí příslušné e-mailové přípony. Takže v Česku nabídne jiné možnosti dokončení e-mailu než třeba v Polsku. Tyto registry si sestavujeme sami a neustále je vylepšujeme. K tomu patří také prozkoumávání zahraničních trhů, abychom opravdu věděli, jaké přípony jsou v dané zemi nejběžnější a dle toho se je snažíme zařadit.
Co může e-shop očekávat po nasazení doplňku – máte konkrétní data o zrychlení vyplňování nebo snížení chybovosti?
E-shopu se výrazně zrychlí průchod košíkem. Je těžké to zobecnit, protože každý e-shop má košík řešený trochu jinak. Pokud ale vezmeme například vaši platformu Upgates, která má velmi dobře optimalizovaný layout, naměřili jsme i tak zrychlení v průměru o 13 vteřin. A to už je slušná úspora – zejména u uživatelů, kteří nemají trpělivost na zdlouhavé formuláře.
Čím méně času zákazník tráví vyplňováním doručovacích údajů, tím větší je šance na dokončení objednávky a díky tomu klesá míra opuštěných košíků. Tu je sice obecně těžké přesně měřit, ale naši partneři z větších e-shopů nám pravidelně reportují výrazné zlepšení po nasazení doplňku – a to jak ve snížení opuštěnosti, tak i v poklesu chybovosti.
Nejčastější chyby? Překlepy v e-mailových doménách (např. gmeil.com, seznan.cz) a nepřesné nebo chybějící části poštovních adres – typicky třeba chybí číslo popisné či špatně zadaný název města. Výsledkem špatného emailu pak je, že zákazník čeká na potvrzení o expedici, které nikdy nepřijde. E-shop poté musí řešit zbytečné korekce. Přesně tomuhle se chceme vyhnout, proto jsme vytvořili náš doplněk.
Plánujete další funkce nebo vylepšení služby? Třeba našeptávání telefonních čísel nebo validaci PSČ?
Ano, adresami rozhodně nekončíme. V budoucnu plánujeme pracovat také s telefonními čísly – chceme kontrolovat délku, navrhovat správné předvolby a tím pomoci předcházet chybám už při vyplňování. Část tohoto updatu už máme připravenou, ale čeká ji ještě důkladné testování, než bude připravená na ostrý provoz.
Vedle toho máme v šuplíku i další rozšíření, která postupně ladíme. Kam až nás to zavede? Sami jsme zvědaví – ale rozhodně máme velké plány.
Kam byste chtěli Launify jako firmu posunout během následujícího roku?
V následujícím roce se chceme naplno zaměřit na zvyšování kvality našich dat, abychom e-shopům i zákazníkům doručovali co nejpřesnější a nejaktuálnější adresní údaje. Zároveň plánujeme rozšířit nabídku integrací a udělat z jejich nasazení opravdu otázku pár kliknutí – chceme, aby byl začátek s Launify co nejjednodušší.
Těšíme se také na účast na několika výstavách a veletrzích, kde nás můžete potkat osobně, dát si s námi kafe a probrat, co dalšího vám můžeme zjednodušit.
Máte připravený nějaký speciální bonus nebo nabídku pro e-shopy na platformě Upgates?
Pro naše klienty na platformě Upgates máme speciální nabídku – 20% slevu na tarif našeho doplňku. Stačí nainstalovat doplněk Launify – našeptávač adres přímo z administrace Upgates a získáte tak trvalý 20% bonus na cenu tarifů Launify. Tento bonus se vztahuje na všechny tarify, s výjimkou cen nad stanovený limit využití.
Zkuste si, jak může správné vyplňování dat vypadat bez chyb – rychle, jednoduše a s úsměvem 🙂.