Pod každou zprávou nebo událostí, která se dostane z webu do vaší administrace, je "podepsaná" nějaká osoba, která ji vytvořila nebo iniciovala. Text zprávy se zapíše do modulu zprávy, informace o osobě odesílatele do databáze kontaktů. Ta se navíc v čase vyvíjí - doplňuje se o nové informace podle toho, jak s e-shopem kontakt pracuje.

Seznam zákazníků najdete v levém menu administrace pod modulem  Zákazníci.

V seznamu kontaktů jsou zobrazeny položky, které mají tmavou nebo světlou ikonku. Tmavá ikonka znamená registrovaného zákazníka, který má vytvořený zákaznický účet. Pravděpodobně si již na e-shopu někdy něco objednal. Ostatní jsou pouze kontakty bez zákaznického účtu.

Info

Do administrace se kontakt dostane tak, že např. napíše do diskuze, vyplní nějaký formulář, požádá o zasílání newsletteru na svůj email nebo si objedná nějaké produkty.

Detail (profil) kontaktu

Profil kontaktu se skládá ze dvou záložek.

Popis

V první záložce popis najdete základní informace o tom, jak je zákazník aktivní na e-shopu - jaký udělal obrat a jak často s vámi komunikuje.

Typ

V nastavení typu kontaktu si zvolíte, zda se jedná o běžný kontakt, který nemá založený zákaznický účet, nebo o zákazníka. Zákazníka je třeba ještě specifikovat, zda se jedná o osobu nebo firmu.

Přihlašovací údaje

Následují přihlašovací údaje do zákaznického účtu. Ty má pouze zákazník, který nakoupil s registrací nebo se registroval ve speciálním formuláři na e-shopu. Zde můžete deaktivovat zákazníka, který je např. problémový. Případně zákazníka naopak aktivovat, pokud zapomněl potvrdit aktivační odkaz v registračním emailu. Zákazníkovi můžete v případě potřeby změnit heslo.

Osobní údaje

Najdete zde základní informace o zákazníkovi a jeho specifická nastavení.

Firemní údaje

Zde naleznete údaje o zákazníkem vyplněné firmě. Můžete provést online ověření Plátce DPH nebo vyhledat firmu v databázi ARES.

Fakturační a dodací adresy

V rámci registrace nebo po prvním objednání na e-shopu se nastavují zákazníkovy dodací údaje, zejména fakturační adresa. V případě, že se dodací adresa liší od té fakturační, vyplní zákazník také ji. Dodacích adres může mít neomezený počet. Adresy si zákazník může změnit ve svém zákaznickém účtu (profilu).

Skupiny zákazníků

Zákazníky můžete zařadit do různých skupin. Bude se vám v nich pak lépe orientovat.

Podle zákaznických skupin a řady dalších ukazatelů je možné vyhledávat v rozšířených filtrech.

Přehledy

Přehledy jsou další záložkou modulu kontakty, kde najdete seznam komunikace s daným zákazníkem. Dále objednávky, které realizoval na e-shopu a přehled emailingových kampaní, které byly kontaktu zaslány.

Diskuse