
Dominik Seďa (Dokamar, Workflow Assistant, Technical Product Owner): Jak Workflow Assistant šetří čas a zjednodušuje procesy
Workflow Assistant od společnosti Dokamar pomáhá e-shopařům automatizovat klíčové procesy – od správy objednávek až po zákaznickou komunikaci. Dominik Seďa, Technical Product Owner (na fotce vlevo), přibližuje, jak doplněk funguje, jaké problémy řeší a jak může e-shopům ušetřit čas i snížit chybovost.
Zkuste prosím úvodem představit Vaši společnost
Ve společnosti Dokamar vyvíjíme software i hardware na míru. Chceme, aby naše práce zefektivňovala procesy firmám a podnikatelům, šetřila jim čas, námahu i peníze.
Zaměřujeme se především na webové a mobilní aplikace a tvorbu profesionálních webových stránek. Do našich aplikací umíme integrovat různé externí systémy. Poradíme si ale i s drobnou elektronikou nebo plošnými spoji na míru. Koneckonců – čtenáři mohou kliknout na náš web www.dokamar.cz a dozví se víc.
Uživatelům e-shopů na platformě Upgates můžeme pomoci s optimalizací volání rozhraní API a také jsme pro ně vyvinuli dva doplňky. Prvním z nich je Digital Creator, který umožňuje zcela automatickou správu digitálních produktů – poukazů, digitálního obsahu i elektronických licencí (www.digitalcreator.cz). Workflow Assistant zase prostřednictvím modulů pomáhá e-shoperům mnoho procesů v e-shopu automatizovat, propojovat a zjednodušovat.
Řekněte nám, jak vlastně může Workflow Assistant pomoct e-shopařům.
Workflow Assistant usnadňuje a zefektivňuje práci s objednávkami, produkty či třeba platbami. V současné době obsahuje šest modulů a e-shoper si může vybrat, který či které z nich zrovna jeho obchod potřebuje. Není nutné aktivovat všechny. Velkou výhodou tohoto doplňku je možnost vyvíjet moduly nové a ladit je přesně dle požadavků. Těch scénářů, na které e-shopeři naráží, je velké množství. My jim jdeme vstříc a novým nápadům na vylepšení nikdy neříkáme ne. Počet modulů se tak často mění. Přehledně jsou popsány na webu www.workflowassistant.cz.
Co všechno tedy doplněk umí?
Jak už jsem zmínil - doplněk funguje na principu šesti modulů. První z nich automaticky stornuje nezaplacenou objednávku, která je totožná s jinou – již zaplacenou – objednávkou, přičemž obě objednávky vznikly během jedné hodiny. Tento modul je dobře využitelný např. pro situace, kdy zákazníkovi byla zamítnuta platba a on místo platby původní objednávky vytvoří objednávku novou, čímž je ale uměle blokována skladová zásoba. Druhý modul pomáhá v systému Upgates rozlišit nezaplacené objednávky od objednávek na dobírku, a to tak, že automaticky mění stav objednávky s dobírkou na stav nový. Díky třetímu modulu je zákazník e-shopu upozorněn, že nezaplatil vytvořenou objednávku. Čtvrtý modul zajišťuje automatické odesílání přání k svátku se slevovým kuponem a pátý umožňuje nově příchozím zákazníkům e-shopu získat slevu na první nákup. No a konečně šestý modul – ten upozorňuje na překročení limitní skladové zásoby.
Máte statistiky, kolik času dokáže Workflow Assistant e-shopařům ušetřit?
V tom hraje roli velká řada proměnných – velikost e-shopu, počet využívaných modulů a mnoho dalších. Když si ale představíme, že e-shoper stráví byť jen 30 minut denně měněním stavů u objednávek, které jsou na dobírku, investice do modulu se mu vyplatí velmi brzy. Od e-shoperů navíc víme, že každá další možnost automatizace jim rozvazuje ruce. Odpadá totiž nutnost kontrolovat věci manuálně a denně se jimi zabývat. Mají celý systém více pod kontrolou a eliminují chyby způsobené lidským faktorem.
Kdybyste mohli určit jedno největší plus oproti konkurenci, jaké by to bylo a proč?
Jako velkou přednost vnímáme jednoduchost a intuitivnost nastavení. E-shoper nemusí mít žádné rozsáhlé technické znalosti a i přesto je schopen během několika minut doplněk zprovoznit. Výhod bychom našli samozřejmě více – jednak to, že se jedná o ověřený doplněk, nebo také možnost vyzkoušet si každý modul z Workflow Assistantu po dobu dvou měsíců zcela zdarma.
Máte do budoucna v rukávu ještě nějaké vylepšení pro e-shopaře?
Rádi bychom pomohli e-shoperům získávat informace o tom, jak jim e-shop běží, co se nejvíc prodává či z čeho mají největší profit. Další modul bychom tedy rádi směřovali právě k exportu dat.