
Doplněk pro affiliate marketing přivedl e-shopu obrat v hodnotě 268 045 Kč za necelých 6 měsíců
Představujeme vám doplněk, který lze aktivovat v rozhraní vašeho e-shopu a na pár kliknutí spustit affiliate kampaň. Mezi prvními, kdo aktivoval doplněk Affial a úspěšně spustil affiliate kampaň byl e-shop Florbal4u. Co affiliate marketing obnáší a jakých čísel jsme dosáhli za téměř půlrok spolupráce?
Co to je affiliate marketing?
Je to výkonnostní kanál, kde tzv. publisheři (majitelé webových portálů a influenceři) pomáhají značkám více prodávat a zvyšovat jejich dosah. Výhodou affiliate marketingu je to, že zde platíte za zprostředkované objednávky, nikoliv za prokliky, jako je tomu například u PPC reklamy. Provize bývají nejčastěji nastavené jako předem stanovené % z hodnoty objednávky bez DPH a ceny dopravy. Alternativou jsou pak fixní odměny za lead.
Mezi úspěšné affiliate projekty v česku patří například Tipli.cz. Srovname.cz, 5nej.cz, Testado.cz nebo SvetFitness.cz.
Jak probíhalo spuštění kampaně u e-shopu Florbal4u
Jedním z e-shopů, který využívají doplněk je značka a e-shop Florbal4u. V dubnu 2024 aktivovali doplněk na základě kterého jsme se na e-shop obrátili pro nastavení podmínek kampaně. Nastavili jsme to pro spokojenost všech stran a dodali údaje, které je nutné vložit do doplňku a tím je integrace hotová.
Následně probíhá testování, kdy u e-shopu provedeme testovací objednávky pro kontrolu funkčnosti měření.
Spuštění a výsledky kampaně
Ke spuštění došlo 9.4.2024 a od té doby jsme stihli dokončit nás checklist pro nové kampaně. Spuštěním kampaně to pro e-shopy téměř končí (starají se následně o schválení objednávek a proplacení faktury), ale nám práce začíná. Musíme se postarat o to, aby se do kampaně zapojili publisheři a přiváděli očekávané objednávky.
Po všech krocích, od zařazení do affiliate katalogů, newsletteru, spuštění reklamy na Facebooku, až po individuální oslovení relevantních publisherů, jsme se rozhodli prezentovat tento proces a výsledky na blogu Upgates.
Výsledky za necelých 6 měsíců:
- 153 objednávek
- 10 zapojených publisherů
- obrat 268 045 Kč
Co ovlivňuje výsledky kampaně?
Hledáte už doplněk a uvažujete o spuštění affiliate kampaně i u vašeho e-shopu? Z naší zkušenosti máme ověřené, že e-shop by měl mít minimálně 300 objednávek měsíčně. Skvělá je i aktivita na sociálních sítích, aktualizovaný blog nebo kladné hodnocení na portálu Heureka.
Široká nabídka affiliate programů umožnila publisherům si z nabídky programů vybírat. Pokud nesplňujete výše uvedené parametry, zapojení publisherů bude nízké a s efektivitou affiliate marketingu nemusíte být spokojeni.