Doprava

Nastavte si možnosti dopravy tak, aby co nejlépe vyhovovaly povaze konkrétního nákupu a typu zákazníka.

Výběr doprav se může lišit dle hmotnosti nákupu nebo jeho peněžní hodnoty. Jiné dopravy určíte pro běžné zákazníky, jiné pro VIP, tzn. dle ceníku zákazníka. Zákazníci nakupující na základě velkoobchodního ceníku mohou mít také odlišné podmínky. Do určitých zemí bývá doprava dražší, do jiných zase levnější. Můžete mít skupinu doprav, např. "křehké", která se vybere v případě, kdy bude nákup obsahovat křehký produkt. Pro každou dopravu je možné nastavit hranici, od které je zdarma. Lze přidat také poznámku s dovysvětlením různých přepravních podmínek atd.

Vyberte modul Nastavení / Objednávky / Doprava v levém menu administrace.

Vytvoření dopravy a pobočky

Vytvořte novou dopravu.

Obchod - Jak nastavit dopravu v e-shopu

Pobočky

Ke každé dopravě lze zadat seznam jejích poboček. Na webové části se po výběru dopravy zobrazí vyskakovací okno s nabídkou poboček. V administraci je možné pobočky zadat:

  • Ručně (typ vlastní) - Seznam poboček se plní manuálně v administraci.
  • Automaticky - Pobočky se importují automaticky. Nabídku napojených pobočkových sítí najdete v Propojení zde.

Typ vlastní

Zvolte typ dopravy z nabízených možností. Vlastní nastavte v případech, kdy se nejedná o službu konkrétní specializované sítě poboček typu ČP - balík na poštu, Uloženka, Zásilkovna atd. Tzn. jsou to ty klasické dopravy s doručením na adresu zákazníka.

Jak nastavit individuální dopravu v e-shopu

U vlastní dopravy lze pobočky nastavit také, ale je třeba je ručně vytvořit a spravovat v oddílu Rozšířené. Nedají se naimportovat jako v ostatních typech dopravy.

Ostatní typy (pobočkové sítě)

Jak už bylo zmíněno, jedná se o dopravy automaticky napojené na pobočkovou síť. Nabídku napojených pobočkových sítí najdete v Propojení / Doprava a logistika. S některými poskytovateli je třeba mít uzavřenou smlouvu, na jejímž základě získáte identifikační klíč, který vložíte do oddílu Rozšířené. Nezapomeňte zaškrtnout pole aktivovat pobočky v oddílu Rozšířené.

Kombinování doprav s platbami

Některé dopravy je vhodné kombinovat jen s určitými platebními metodami. Např. doprav PPL a dobírka, odběr na prodejně a hotově.

Omezení dopravy

Zákazníkům je třeba nabídnout jen takový způsob dopravy, který odpovídá povaze nákupu. Možností doprav může být neomezený počet. Každá doprava totiž splňuje konkrétní kombinaci omezení.

Možnosti omezení

  • Země - doprava se zobrazí jen zákazníkům z konkrétní země (dle doručovací adresy a pokud není tak dle fakturační).
  • Skupiny zákazníků - doprava se zobrazí jen zákazníkům, kteří jsou zařazení do určitých zákaznických skupin (viz. detail zákazníka). Systém identifikuje skupinu jen přihlášeným zákazníkům.
  • Ceníky - doprava se zobrazí jen zákazníkům, kteří jsou zařazení do určitých ceníků (v detailu zákazníka). Zákazník musí být přihlášený, aby systém identifikoval jeho ceník. Jinak se bere ceník výchozí.
  • Skupiny doprav - více viz. níže. Doprava se zobrazí pouze tehdy, pokud je v košíku produkt zařazený do zvolené skupiny doprav.
  • Hmotnost nákupu - doprava se zobrazí tehdy, pokud součet hmotností všech produktů v košíku odpovídá danému intervalu nastavení (hmotnost se nastavuje v detailu produktu v záložce Popis, oddíl Rozšířené).
  • Celková cena nákupu - doprava se zobrazí tehdy, pokud součet cen s DPH všech produktů v košíku odpovídá danému intervalu nastavení.

Příklad: Chceme nastavit dopravu pro zákazníky ze Slovenska. Platit by měla pouze na produkty ve skupině křehké s hmotností od 10 do 30 kg. Pouze v objemu nákupu od 500 Kč. Nastavení viz. obrázek:

Skupiny doprav

Dopravy určitého typu si můžete přidat do společné skupiny doprav. Např. skupina "křehké" bude označovat dopravy, které jsou určeny pro křehké produkty.

V detailu produktu v záložce Popis, oddíl Rozšířené, pak určíte, že daný produkt patří právě do této skupiny Křehké.

Po vložení tohoto produktu do košíku se zákazníkovi zobrazí v možnostech dopravy pouze dopravy zařazené do skupiny křehké. Tyto dopravy samozřejmě musí splňovat také všechna další omezení vybraných doprav.

Příklad! Pomocí skupiny doprav lze jednoduše vyřešit situaci, kdy chcete na vybrané produkty uplatnit dopravu zdarma. Vytvoříte dopravu za 0 Kč bez omezení. Vytvoříte skupinu s názvem např. "Doprava zdarma" a přiřadíte ji nově vytvořené dopravě. Skupinu nastavíte vybraným produktům, které chcete prodávat zdarma.

Konflikt skupin doprav

Co když se ale do košíku dostanou dva a více produktů v rámci jedné objednávky, které mají nastevené rozdílné skupiny doprav? Provede se průnik jednotlivých doprav. Pokud nevznikne žádný průnik, máme zde konflikt. Zákazníkovi je třeba v tomto případě nabídnout nějaké možnosti dopravy, aby neodešel bez objednání. Systém nabízí různé možnosti řešení tohoto problému v Nastavení / Objednávky / Doprava.

  • Nastavit individuální dopravu - Pokud vznikne konflikt, vybere se možnost Individuální doprava.
  • Nastavit nejdražší dopravu - Pokud vznikne konflikt, vybere se ze všech skupin doprav doprava, která je nejdražší.
  • Nastavit preferovanou skupinu doprav - Vyberou se dopravy z takové skupiny doprav, která je výše v pořadí skupin doprav. Čím výše umístěná, tím preferovanější.

Individuální doprava

Individuální doprava je způsob dopravy, který se v košíku nastaví, pokud není možné vybrat žádnou z možných doprav. Např. zákazník je ze státu, pro který nemáte vytvořenou žádnou dopravu.

Další možností, kdy se v košíku vybere individuální doprava, je, že ji produktu nastavíte jako skupinu doprav.

Postup řešení individuální dopravy

  1. Zákazníkovi se v košíku zobrazí jako jediná volba individuální doprava. Doprava ani platba není v tomto případě konkrétně specifikovaná a naceněná. Zákazník by měl být obeznámen např. v poznámce u individuální dopravy, že bude kontaktován a bude s ním doprava a platba dořešena telefonicky.
  2. Zákazník dokončí objednávku, ale místo, aby dostal potvrzení objednávky, mu příjde automaticky systémový email souhrn objednávky (Nastavení / Emaily / Systémové emaily), ve kterém je řečeno, že e-shop obdržel souhrn objednávky a ohledně dořešení dopravy a platby budete kontaktováni.
  3. Do souhrnu můžete nebo nemusíte vložit dokument s názvem např. Rekapitulace, který si vytvoříte v Nastavení / Objednávky / Dokumenty.
  4. Zákazník vidí ve svém účtu na e-shopu, v Historii objednávek, je u dané objednávky stav Nevyřízená. Tento stav vidíte také v administraci v detailu objednávky.
  5. Jakmile se zákazníkem dohodnete ohledně dopravy a platby, ručně je v detailu objednávky přidáte jako další položky (záložka Popis, oddíl Položky).
  6. Následně změníte stav obchodního případu na Přijato.
  7. Administrátor odešle z detailu objednávky zákazníkovi systémový email s potvrzením objednávky. Případně se tento systémový email pošle automaticky na základě změny stavu obch. případu.

Sledování zásilky

Pokud to přepravce umožňuje, je možné zadat sledovací URL, která zákazníkům vygeneruje adresu pro sledování doručení zásilky.

Dokoupit do dopravy zdarma

O tom, kolik je třeba dokoupit, aby měl zákazník dopravu zdarma, je upozorněn v košíku na e-shopu.

Vlastní pole Doprava

Pokud potřebujete v Heureka.cz zobrazit předdefinované způsoby dopravy, nastavte mu speciální kód DELIVERY_ID. Jakou hodnotu vyplnit se dozvíte zde.

Obdobnou funkcí nabízí i Zbozi.cz. Jakou hodnotu vyplnit pro Zbozi.cz se dozvíte zde.

Napojení na dopravce

Možnosti automatického exportu dat z UPgates do systému dopravce.

  • Univerzální export - Obsahuje strukturu CSV dle obecné dokumentace UPgates.
  • Speciální exporty - UPgates má pro ty největší dopravce vytvořené exportní soubory dle dokumentace dopravců. Nabídku speciálních exportů najdete v Propojení / Doprava a logistika.

Napojení na Balikobot.cz

O tom, jak využít napojení na externí službu Balikobot v rámci vaší logistiky se dozvíte zde.

Diskuse