Dropshipping

Dropshipping je model podnikání, při kterém e-shop neudržuje vlastní sklad zboží. Místo toho, když zákazník objedná produkt, e-shop zakázku přepošle dodavateli, který pak zboží přímo odešle zákazníkovi.

Hlavní výhody dropshippingu 

  • Nízké počáteční náklady: Nepotřebujete investovat do zásob. 
  • Flexibilita: Můžete snadno rozšiřovat sortiment bez nutnosti skladování. 
  • Jednoduchost: Nemusíte se starat o skladování, balení a doručování. 

Možné nevýhody

  • Nižší marže: Protože platíte za služby dodavatele. 
  • Kontrola kvality: Máte menší kontrolu nad kvalitou a dodáním zboží. 
  • Komplexita řízení dodavatelů: Spolupráce s více dodavateli může být náročná. 
Celkově, dropshipping může být skvělým způsobem, jak začít e-commerce podnikání s minimálními náklady a rizikem.

Proces dropshippingu

  1. Importujete si do e-shopu data od svého dodavatele / výrobce. 
  2. Zákazník nakoupí na vašem e-shopu. 
  3. Tuto objednávku přepošlete svému dodavateli / výrobci a nakoupíte od něj požadovaný produkt. 
  4. Dodavatel / výrobce odešle výrobek přímo zákazníkovi. 
Detaily procesu záleží na dohodě mezi e-shopem a konkrétním dodavatelem / výrobcem.

Importování produktů do e-shopu 

Od svého dropshippingového dodavatele nyní musíte získat takvazný dodavatelský feed. Ten může být ve formátu XML, nebo CSV. Jedná se o standardní formáty, se kterými dodavatelé běžně pracují. Tím si naimportujete data do svého eshopu. Více zde. 

Export objednávek dodavateli 

Jakmile první objednávky dorazí, je potřeba o nich informovat dodavatele, který je zabalí a pošle zákazníkovi. Přenos objednávky můžete zpočátku řešit ručním zadáním do systému dodavatele. Později ale přijde na řadu manuální, nebo automatický export. Tohle všechno je v e-shopovém systému Upgates samozřejmostí. Objednávky z e-shopu lze přeposlat svému dodavateli / výrobci několika způsoby: 

  • Jednorázovým exportemVíce zde. 
  • Pravidelným exportemVíce zdeVšechny objednávky jsou v jednom pravidelném exportu. V případě více dodavatelů nejsou rozděleny do samostatných exportů. 
  • Odesláním systémového emailu z konkrétní objednávky. Více zde. 
  • Přes vlastní externí systém. 

Reklamace

Někdy se může stát, že zákazník chce zboží reklamovat, či vrátit. Reklamace obvykle řeší e-shop, kde zákazník nakoupil. Stejně tak případné vrácení zboží zákazníkem. Opět záleží na podmínkách dropshippingu, dohodnutých mezi e-shopem a dodavateli / výrobci. 

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook Forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fóra

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora