Dropshipping
Dropshipping je model podnikání, při kterém e-shop neudržuje vlastní sklad zboží. Místo toho, když zákazník objedná produkt, e-shop zakázku přepošle dodavateli, který pak zboží přímo odešle zákazníkovi.
Hlavní výhody dropshippingu
- Nízké počáteční náklady: Nepotřebujete investovat do zásob.
- Flexibilita: Můžete snadno rozšiřovat sortiment bez nutnosti skladování.
- Jednoduchost: Nemusíte se starat o skladování, balení a doručování.
Možné nevýhody
- Nižší marže: Protože platíte za služby dodavatele.
- Kontrola kvality: Máte menší kontrolu nad kvalitou a dodáním zboží.
- Komplexita řízení dodavatelů: Spolupráce s více dodavateli může být náročná.
Proces dropshippingu
- Importujete si do e-shopu data od svého dodavatele / výrobce.
- Zákazník nakoupí na vašem e-shopu.
- Tuto objednávku přepošlete svému dodavateli / výrobci a nakoupíte od něj požadovaný produkt.
- Dodavatel / výrobce odešle výrobek přímo zákazníkovi.
Importování produktů do e-shopu
Od svého dropshippingového dodavatele nyní musíte získat takvazný dodavatelský feed. Ten může být ve formátu XML, nebo CSV. Jedná se o standardní formáty, se kterými dodavatelé běžně pracují. Tím si naimportujete data do svého eshopu. Více zde.
Export objednávek dodavateli
Jakmile první objednávky dorazí, je potřeba o nich informovat dodavatele, který je zabalí a pošle zákazníkovi. Přenos objednávky můžete zpočátku řešit ručním zadáním do systému dodavatele. Později ale přijde na řadu manuální, nebo automatický export. Tohle všechno je v e-shopovém systému Upgates samozřejmostí. Objednávky z e-shopu lze přeposlat svému dodavateli / výrobci několika způsoby:
- Jednorázovým exportem. Více zde.
- Pravidelným exportem. Více zde. Všechny objednávky jsou v jednom pravidelném exportu. V případě více dodavatelů nejsou rozděleny do samostatných exportů.
- Odesláním systémového emailu z konkrétní objednávky. Více zde.
- Přes vlastní externí systém.
Reklamace
Někdy se může stát, že zákazník chce zboží reklamovat, či vrátit. Reklamace obvykle řeší e-shop, kde zákazník nakoupil. Stejně tak případné vrácení zboží zákazníkem. Opět záleží na podmínkách dropshippingu, dohodnutých mezi e-shopem a dodavateli / výrobci.