Dropshipping je způsob prodeje, kdy e-shop nenakupuje produkty od velkoobchodního dodavatele nebo přímo od výrobce. Namísto toho e-shop směřuje své objednávky na své dodavatele / výrobce, kteří objednávky odešlou přímo zákazníkovi.

Proces dropshippingu

  1. Importujete si do e-shopu data od svého dodavatele / výrobce. Více zde.
  2. Zákazník nakoupí na vašem e-shopu.
  3. Tuto objednávku přepošlete svému dodavateli / výrobci a nakoupíte od něj požadovaný produkt.
  4. Dodavatel / výrobce odešle výrobek přímo zákazníkovi.

Detaily procesu záleží na dohodě mezi e-shopem a konkrétním dodavatelem / výrobcem.

Importování produktů do e-shopu

Dodavatel / výrobce podporující dropshipping obvykle nabízí XML nebo CSV export svých produktů. Tento soubor importujete do svého e-shopu. Více zde.

Export objednávek dodavateli

Objednávky z e-shopu lze přeposlat svému dodavateli / výrobci několika způsoby:

  • Jednorázovým exportem. Více zde.
  • Pravidelným exportem. Více zde.
    Všechny objednávky jsou v jednom pravidelném exportu. V případě více dodavatelů nejsou rozděleny do samostatných exportů.
  • Odesláním systémového emailu z konkrétní objednávky. Více zde.
  • Přes vlastní externí systém.

Reklamace

Reklamace obvykle řeší e-shop, kde zákazník nakoupil. Stejně tak případné vrácení zboží zákazníkem. Opět záleží na podmínkách dropshippingu, dohodnutých mezi e-shopem a dodavateli / výrobci.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna