E-commerce je ohromě široký pojem. Zahrnuje totiž obchodování na internetu. Díky neutuchajícímu růstu se e-commerce stává atraktivní pro stále větší počet podnikatelů.

Co je to e-commerce? 

Jak už jsme si řekli, e-commerce je souhrnný název pro obchodní činnosti prováděné na internetu. Za tímto účelem rozdělujeme e-commerce na B2B (velkobchodní) a B2C (maloobchodní). Jinými slovy jde o zaměření na firmy, nebo konečné zákazníky. E-commerce nezahrnuje jen e-shopy, ale také další internetové služby, jako například platby. 

Největším e-commercem subjektem v České republice je Alza, dvojkou je pak virtuální obchodní dům Mall.cz. Celosvětově neotřesitelnou jedničkou ne pak Amazon. 
V současné době se o průnik do e-commerce stále častěji snaží i obchodníci, kteří dosud podnikali pouze offline. Stále častěji se tak setkáváme s praxí, kdy řetězce kamenných prodejen spouštění vlastní e-shopy. Takový systém se nazývá Brick and Click

E-commerce není žádnou novinkou. V posledních letech se z něj ovšem vyčlenila nová podmnožina s názvem m-Commerce. Jde o reakci na rostoucí oblibu nakupování a placení skrze mobilní zařízení. Podíl m-Commerce na celkovém e-commerce trhu neustále roste. Proto se obchodníci musí zaměřovat například na responzivní design.