Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Elektronická evidence tržeb spočívá v tom, že je evidována každá platba a zákazník obdrží od obchodníka účtenku s unikátním kódem. Tento způsob evidence se využívá pouze v případě platby na prodejně, především při užívání modulu Pokladna, více informací zde.

Postup je takový, že nejpozději při uskutečnění evidované tržby odešle obchodník datovou zprávu prostřednictvím internetového připojení na server Finanční správy, kde jsou informace uloženy, a je vygenerován unikátní kód. Tento kód je odeslán zpět obchodníkovi na jeho koncové zařízení, které jej vytiskne společně s dalšími údaji na účtence. 

K aktivaci funkce potřebujete mít ID provozovny a heslo, které obdržíte od Finanční správy.

Z pohledu zákazníka se informace o EET zobrazuje na dokumentu s názvem účtenka. Vzhled a obsah textů na účtence můžete upravit podle návodu zde.

Zobrazení v administraci

Často se ptáte

Z jakého důvodu nelze již provádět storno/dobropis k účtenkám. Dříve při vyváření klasického dobropisu šlo zašktnout včetně účtenky EET, ale mi již toto políčko chybí, tudíž nám nyní "lítá" účtenka u objednávky, která byla vrácena. Můžu se tedy zeptat, jak toto řešit?

Žádné změny se v tomto směru neprováděly, storno je běžně funkční. Poslání do EET je vázáno na platbu, která musí mít v nastavení zakliknuto EET. Po kontrole vámi uvedené objendávky jsme zjistili, že u ní není vybrán typ platby. V seznamu dokumentů je následně vidět, že se u objednávky do EET nic neposlalo.

Diskuse
Často se ptáte

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna