Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Elektronická evidence tržeb spočívá v tom, že je evidována každá platba a zákazník obdrží od obchodníka účtenku s unikátním kódem. Více na www.etrzby.cz. Tento způsob evidence se využívá pouze v případě platby na prodejně, především při užívání modulu Pokladna, více informací zde.

Postup je takový, že nejpozději při uskutečnění evidované tržby odešle obchodník datovou zprávu prostřednictvím internetového připojení na server Finanční správy, kde jsou informace uloženy, a je vygenerován unikátní kód. Tento kód je odeslán zpět obchodníkovi na jeho koncové zařízení, které jej vytiskne společně s dalšími údaji na účtence. 

K aktivaci funkce potřebujete mít ID provozovny a heslo, které obdržíte od Finanční správy.

Z pohledu zákazníka se informace o EET zobrazuje na dokumentu s názvem účtenka. Vzhled a obsah textů na účtence můžete upravit podle návodu zde.

Aktivace EET

  1. V menu administrace zvolte sekci Propojení / EET.
  2. Zaškrtněte možnost Aktivovat.
  3. Po dobu nastavování a testování přenosu nechte odškrtnutou možnost Produkční režim.  (dokud je odškrtnuté, pracujete v testovací verzi)
  4. Vyplňte požadované údaje.
  5. Jakmile budete mít vše odzkoušené a napojení otestováno - zaškrtněte možnost Produkční režim při přechodu na ostrou verzi EET.
  6. Uložte.

Zaškrtnutím políčka Produkční režim dojde k aktivaci, evidenci a zasílání dat Finanční správě. Do té doby je EET pouze v testovací verzi, účtenky se budou odesílat, ale nebudou se evidovat.

Aktivace v konkrétní platbě

Obecně EET doporučujeme aktivovat a využívat jen v případě platby Hotově na e-shopu nebo v modulu Pokladna

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Platby.
  2. Vyberte platbu. Např. Hotově nebo Hotově na pokladně.
  3. Přejděte do oddílu Rozšířené.
  4. Zaškrtněte možnost Povoleno pro EET.
  5. Provedené změny Uložte.

Generování účtenky

Jako doklad o zaplacení v hotovosti slouží účtenka. Obsahuje veškeré náležitosti spojené s EET.

Vytváří se v objednávkách pod Objednávky / Seznam objednávek spolu s ostatními standardními dokumenty.

Vytvoření účtenky při odeslání systémového emailu

Více informací o odeslání dokumentu najdete zde.

V oddílu Přílohy zkontrolujte přiložení účtenky.

Pokud používáte napojení na externí EET systém, účtenka se automaticky negeneruje jako v případě použití interního EET od UPgates. Více zde.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna