Emailová schránka od Upgates

Do internetového rozhraní své emailové schránky se můžete přihlásit na následující adrese:

mail.upgates.com/SOGo

Pro správu emailové schránky je potřeba se přihlásit do jejího administračního rozhraní na následující adrese:

mail.upgates.com

Emailová schránka

Po přihlášení do emailové schránky můžete pomocí tlačítka Předvolby spravovat nastavení samotné schránky.

Změna hesla

  1. V levém menu předvoleb přejděte do sekce Obecné.
  2. Přepněte se na záložku HESLO.
  3. Zadejte své stávající a nové heslo.
  4. Pro uložení klikněte na tlačítko Změnit.

Podpis v emailu

Pro email si lze nastavit automatický podpis.

  1. V levém menu předvoleb přejděte do sekce Pošta.
  2. Přepněte se na záložku IMAP Účty.
  3. U konkrétního účtu klikněte na konci řádku na ikonu tužky.
  4. Ve vyskakovacím okně klikněte na šipku v řádku emailové adresy.
  5. V poli Podpis vyplňte potřebný text podpisu.
  6. Vyskakovací okno zavřete tlačítkem OK.
  7. Provedené změny uložte.

Přeposílání emailů

Přeposílání zpráv na další email nastavíte následovně:

  1. V levém menu předvoleb přejděte do sekce Pošta.
  2. Přepněte se na záložku Přeposílání.
  3. Zadejte email, na který se budou zprávy přeposílat.
  4. Pokud si přejete ponechat zprávu v původní emailové schránce, zaškrtněte pole Ponechat kopii.
  5. Provedené změny uložte.

Propojení schránky s emailovými klienty

Pro přístup do emailové schránky pomocí některého z emailových klientů můžete využít následující porty:

Service Encryption Host Port
IMAP STARTTLS mail.upgates.com 143
IMAPS SSL mail.upgates.com 993
POP3 STARTTLS  mail.upgates.com 110
POP3S SSL mail.upgates.com 995
SMTP  STARTTLS mail.upgates.com 587
SMTPS SSL mail.upgates.com 465

Administrace emailu

V administraci emailu jsou jednotlivé sekce rozděleny do záložek ve vrchní části stránky.

Nastavení DNS záznamů

Záložka Domény slouží pro kontrolu DNS záznamů. Kliknutím na tlačítko DNS se otevře tabulka s potřebným nastavením DNS záznamů.

Nejdůležitější záznamy, které je nutné nastavit u vašeho poskytovatele domény:

  • MX záznam: vždy jej nastavte na hodnotu mail.upgates.com
  • TXT pro SPF: doporučujeme nastavit na hodnotu v=spf1 mx a include:_spf.upgates.com ~all
  • dkim._domainkey.vašedoména TXT: nastavte na hodnotu uvedenou v tabulce
  • autodiscover.vašedomána CNAME: nasměrujte na mail.upgates.com
  • autoconfig.vašedomána CNAME: nasměrujte na mail.upgates.com

Hodnoty doporučujeme z tabulky kopírovat, nikoliv přepisovat, aby došlo ke správnému vyplnění všech záznamů.

Emailové schránky

Záložka Poštovní schránky slouží ke správě samotných emailových schránek. V této záložce můžete vytvářet další poštovní schránky, pokud je to možné v rámci vašeho tarifu Upgates:

Tarif Bronze 1 emailové schránka na jednu doménu
Tarif Silver 3 emailové schránky na jednu doménu
Tafif Gold 10 emailových schránek na jednu doménu
Tarif Platinum neomezený počet schránek na jednu doménu

Všechny vytvořené schránky jsou limitovány společnou kapacitou prostoruStandardně všechny emailové schránky sdílejí základní kapacitu 1GB.

Nastavení velikosti emailové schránky

  1. Na konci řádku konkrétní emailové schránky klikněte na tlačítko Upravit.
  2. V otevřené tabulce nastavte v řádku Kvóta požadovanou kapacitu poštovní schránky.
  3. Změny uložíte tlačítkem Uložit změny na konci tabulky.

Alias emailové schránky

Počet emailových schránek je omezený aktuálním tarifem e-shopu. Další emailovou schránku si můžete založit jako alias v záložce Aliasy.

Na výběr jsou dvě možnosti:

  • Alias.
  • Doménový alias.

Alias

Jedná se v podstatě o jiný název emailové adresy. Například na emailovou adresu info@vasedomena.cz se založí aliasy ve tvaru objednavky@vasedomena.cz a reklamace@vasedomena.cz. Emaily odeslané na tyto adresy budou automaticky doručeny na vaší hlavní emailovou adresu info@vasedomena.cz.

Z pohledu zákazníka nelze poznat, zda se jedná o alias. Pro odesílání emailů z hlavní schránky lze nastavit také identita samotných aliasů. To znamená, že email bude odeslaný jménem zvoleného aliasu.

Doménový alias

Na hlavní emailovou doménu lze také nasměrovat vaše další funkční domény. Například pro vasedomena.cz nastavíte doménový alias vasedomena.eu. Veškeré pošta odeslána na doménový alias vasedomena.eu bude automaticky odeslána na hlavní doménu vasedomena.cz. Zákazaník ale opět nepozná, že se jedná o doménový alias.

Při vytváření doménového aliasu je nutné nastavit nový DKIM selector na hodnotu 2048 viz níže.

K nově vytvořeným doménovým aliasům je potřeba rovněž nastavit DNS záznamy dle tabulky jako u hlavní domény. 

Po vytvoření doménového aliasu se tyto domény zobrazí v záložce Aliasy / Doménové aliasy.

Na konci každého řadku je opět tabulka DNS pro nastavení správných záznamů pro nastavení u poskytovatele domény.

Synchronizační úlohy

Záložka Synchronizační úlohy slouží k převodu schránky vedené u jiného poskytovatele emailových služeb. Více zde.

Na této stránce
Zpět

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora