Export dat

Data lze exportovat do CSV nebo XML formátu. U většiny exportů je možné nastavit omezení exportu jen na určité druhy položek. Můžete využít také modernějšího přístupu propojení pomocí API. Více zde.

Časové intervaly

  • Jednorázově - export dat se provede ihned nebo maximálně do 5 minut (podle počtu položek). Exportuje se soubor, který si stáhnete do vašeho počítače. Exportují se všechna data všech položek mimo těch, které si zakážete v samotném nastavení daného exportu. Možno exportovat položky u produktů, zákazníků, článků a objednávek. Více zde.
  • Pravidelně jednou denně - provádí se jednou za 24 hodin ve 4:00 hod. Exportuje se datový soubor na URL adresu. Exportují se všechna nastavená data položky. Možnost exportovat položky u produktů, objednávek, zákazníků, článků a kategorií. Více zde.
  • Pravidelně jednou za dvě hodiny - tzv. Malý export. Provádí se jednou za dvě hodiny. Přesný čas dalšího importu se zobrazí v administraci. Exportuje se datový soubor na URL adresu. Exportovány jsou pouze vybraná data dle dokumentace CSV a XML produktů. Více zde. Není dostupné pro objednávky.
  • Posledních 24 hodin - Pouze v případě objednávek. Jednou za 5 minut se exportuje soubor s položkami do URL adresy. Export je omezen pouze na položky vytvořené a upravené za posledních 24 hodin. Více zde.

Uvedené časy jsou orientační. Exporty jsou spouštěny podle časů uvedených v administraci e-shopu. Záleží na typu konkrétního exportu.

Všechny typy exportů jsou zdarma.

Datové soubory

Systémové

  1. CSV - Export dle dokumentace CSV. Více zde.
  2. XML - Export dle dokumentace XML. Více zde.
  3. API - Možnost napojit se na API Upgates. Více zde.

Srovnávače a agregátory

Upgates umožňuje export dat ve formátech různých srovnávačů a agregátorů. Nabídku najdete v Doplňcích.

Jednorázový export dat

Jednorázový export dat se provede pouze jednou. Pokud exportujete do 100 položek, provede se operace ihned. Nad tento limit do maximálně 5 minut. Možno exportovat položky u produktů, zákazníků a objednávek.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte některou z následujících sekci:
    • Pro export objednávek Objednávky / Seznam objednávek.
    • Pro export produktů Produkty / Seznam produktů.
    • Pro export zákazníků Zákazníci / Seznam zákazníků.
  2. Označte položky, které chcete exportovat, zaškrtnutím políčka na začátku jejich řádku.
  3. Pod tabulkou vyberte z rolovací nabídky možnost export CSV, XML (ihned).
  4. Klikněte na tlačítko Odeslat.

  5. Ve vyskakovacím okně vyberte formát, ve kterém chcete data exportovat.
  6. Systém vygeneruje soubor, který si stáhnete na disk svého počítače.
  7. V případě většího množství položek může systém vygenerovat soubor na pozadí. Generování proběhne do 5 minut. Nad seznamem položek dané sekce se poté zobrazí odkaz na stažení exportního souboru.

Filtrování v seznamu položek

Položky pro exporty si můžete vybrat podle mnoha různých kritérií. Např. v obrázku níže vidíte export podle času vytvoření nebo aktualizace.

Pravidelný export dat

Exporty je možné generovat v pravidelných časových intervalech a lze si je automaticky stahovat z vygenerované URL adresy

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci:
    • Pro export objednávek Objednávky / Export (pravidelný).
    • Pro export produktů sekci Produkty / Export (pravidelný).
    • Pro export kategorií sekci Kategorie / Export (pravidelný).
    • Pro export zákazníků sekci Zákazníci / Export (pravidelný).
    • Pro export článků a aktualit sekci Obsah / Export (pravidelný).
  2. Klikněte na tlačítko "Nový".
  3. Vyberte typ exportu. Níže je ukázka ze sekce objednávky, možností jiných sekcí se mohou lišit.

  4. Klikněte na tlačítko Uložit.
  5. V tabulce exportů se následně automaticky vytvoří nová položka.
  6. Ve sloupci URL se objeví po prvním vygenerování URL adresa, na které bude soubor s objednávkami umístěn.

Pokud konkrétní export nikdo nestáhne po dobu 1 měsíce, dojde k dočasné deaktivaci exportu. Jakmile je exportní soubor znovu stažen, aktivuje se jeho automatické generování.

Omezení exportu dat

Export dat z Upgates lze omezit dle různých kritérií.

Jednorázový export dat

Možnosti exportu omezíte už samotnou filtrací v seznamu položek. Např. si vyberete jen produkty určitého výrobce atd.

Níže na obrázku vidíte příklad výběru produktů pouze z určitých kategorií. Provedete filtraci a pokračujete dle návodu zde.

Pravidelný export dat

Pravidelný export dat provádíte dle návodu zde. Po vytvoření nového exportu se otevře okno s možnostmi omezení toho, co se do datového souboru zapíše.

Na obrázku níže jsou zobrazeny možnost pro export produktů.

Export dat můžete omezit také podle toho, zda jsou posílány odběratelským e-shopům. Více zde.

Export dat pro odběratele

Pokud jste velkoobchodní e-shop a posíláte svým odběratelským e-shopům export produktů, které dále přeprodávají, jistě uvítáte funkci Odběratelský feed. Díky ní zamezíte exportu některých citlivých dat týkajících se vaší cenotvorby.

Více informací o tom, co se posílá / neposílá do tohoto exportu získáte v dokumentaci CSV a XML.

Export dat pro dopravce

Vyřizování objednávek na e-shopu je časově náročná práce. Je třeba co nejvíce automatizovat jejich export do dopravce, aby se celkový proces co nejvíce urychlil.

Automatická expedice

Existují specializované služby, které umožní automatický export objednávek včetně tisk štítků pro odbavení balíků.

V tomto případě nemusíte exportovat z e-shopu žádný datový soubor pro následné vložení do rozhraní dopravce. Vše probíhá automaticky.

Tyto služby jsou externími doplňky na Upgates a jsou placené. Nicméně dokážou zefektivnit proces odbavení objednávek na maximum.

Přejít do nabídky doplňků

Manuální export

Upgates umožňuje jednorázový export objednávek do CSV formátu pro konkrétní dopravce (více zde). 

Vygenerovaný datový soubor následně vložíte do rozhraní dopravce. Nejedná se tedy o plně automatizovaný proces. Nicméně tento úkon provádíte jednou denně a zabere většinou 5 minut vašeho času. Jedná se tedy o poměrně efektivní možnost, jak dostat vaše objednávky do systému dopravce, aniž byste k tomu potřebovali nějakou placenou službu.

V rozhraní dopravců si následně řešíte tisk štítků atd.

Přejít do nabídky doplňků

Manuální export s následnou úpravou

V případě, že v nabídce doplňků Upgates chybí váš dopravce.

Z e-shopu je možné provést jednorázový export objednávek do CSV v univerzálním formátu Upgates. Tento je třeba upravit následujícími způsoby:

  • Soubor upravíte v konfigurátoru CSV, pokud ho dopravce umožňuje (zjistíte z nápovědy dopravce). 
  • Dopravce doprogramuje zpracování Upgates formátu (kontaktujte podporu dopravce).
  • Soubor upravíte v např. v MS Excel do požadovaného formátu dopravce. K tomu je třeba mít vyřešeno kódování a způsob otevření souboru v tabulkovém programu. Více zde

Optimalizace exportu dat

Exportní CSV soubory pro dopravce obsahují základní informace pro přenos objednávek. Dle potřeby je možné provést optimalizaci CSV exportu.

Optimalizace se liší podle konkrétního dopravce:

  • Pro podrobnější informace přejděte do sekce Doprava a logistika,
  • klikněte na konkrétního dopravce, pro kterého chcete optimalizovat data,
  • ve spodní části stránky tohoto dopravce jsou popsány dostupné optimalizace.

Problém s generováním dobírky pro dopravce

Pokud se v exportních souborech pro dopravce negenerují údaje o dobírce, pak si ověřte, že máte nastavený typ použité platby v objednávce na typ Dobírka. Více zde.

U plateb s jiným typem než Dobírka nedochází ke generování údajů z dobírky.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook Forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fóra

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora