Profil propojení

Export produktů do Dynamic Product Ads

Export produktů na Facebook aktivujete v administraci v modulu Propojení / Facebook.

Princip exportu produktů do srovnávačů najdete zde.

Zkopírujte URL adresu do rozhraní Dynamic Product Ads od Facebooku.

Optimalizace feedu Dynamic Product Ads

Obsah feedu můžete před odesláním optimalizovat.

Principy optimalizací pro srovnávače najdete zde.

Všechny dostupné možnosti optimalizace pro Dynamic Product Ads najdete v Nastavení / Vlastní pole / Facebook, kde si je můžete aktivovat. Jedná se o předdefinovaná pole, jejichž název začíná na "Facebook - ".

Akční cena - sale_price

Do facebook feedu se posílá prodejní a akční cena podle toho, která je nižší. Více zde.

Identifikace produktu

V rozhraní Facebooku může systém hlásit chyby týkající se feedu s odesílanými produkty. Nejčastěji se jedná o chybějící mikrodata:

  • GTIN = EAN
  • BRAND = Výrobce 
  • MPN = Kód výrobce

Řešením problému je tato data k produktům doplnit nebo využít možnost aktivace vlastního pole Identifier exists. To předá Facebooku informaci, že posiláte produkty bez požadovaných mikrodat a nebude je tak po vás vyžadovat.

Identifier exists - Abyste mohli tuto informaci posílat, je třeba si aktivovat předdefinované vlastní pole "Facebook - identifier exists" (více zde). Jako výchozí hodnotu tohoto vlastního pole doporučujeme nastavit na "false". 

Facebook konverze (Facebook pixel)

Když někdo navštíví váš e-shop a provede nějakou akci (třeba nákup), Facebook pixel se spustí a tuto akci reportuje. Díky tomu se dozvíte o tom, když zákazník po zhlédnutí vaší Facebook reklamy provede nějakou akci. Pomocí vlastního okruhu uživatelů budete mít možnost takového zákazníka znovu oslovit. S přibývajícím počtem konverzí na vašem e-shopu bude Facebook moci lépe vybírat lidi, u kterých je větší pravděpodobnost, že určité akce provedou, a doručovat jim reklamy.

Facebook pixel ID

Na obrázku níže vidíte, jak vypadá kód Facebook pixel. Z jeho obsahu budete potřebovat pouze červeně ohraničenou část - Facebook pixel ID.

Příklad Facebook pixelu

Postup v administraci

  1. V menu administace zvolte modul Propojení / Facebook.
  2. Do pole Facebook pixel ID vložte kód, který jste získali v rozhraní Facebooku.
  3. Uložte.

Vložení Facebook pixel ID v administraci e-shopu UPgates

Tímto způsobem se do Pixelu odešle celková hodnota objednávky.

Pokročilé kódy událostí

Součástí hotového propojení jsou pokročilé události:

  • View content - detail produkt, pokud má produkt varianty.
  • Page view - každá stránka e-shopu.
  • Add to Cart - volá se po přidání produktu do košíku.
  • Purchase - volá se po dokončení objednávky.

Kontrola propojení

Nastavení propojení si můžete ověřit sami pomocí rozšíření prohlížeče Chrome Facebook Pixel Helper.

Ten při prohlížení vašeho e-shopu ukazuje, jaká data se z e-shopu načítají. Content ID a některé další události se posílají ve formátu např. 24_cz, s tím, že 24 je ID produktu a "_cz" je informace o jazykové mutaci. Tento formát je dle dokumentace Facebook Pixelu. Úprava formátu posílaných dat na jiný není možná. 

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna