Heureka
Aktivace doplňku
Abyste mohli Heureku využívat, je zapotřebí aktivovat doplněk Heureka
Aktivace v e-shopu
Jak začít na Heurece
Zajímá vás, s čím vším vám pomůže Heuréka a jak zde začít prodávat. Přečtete si našeho průvodce, podle kterého Heuréku zvládnete snadno.
Export produktů
Princip exportu produktů do srovnávačů najdete zde.
Optimalizace feedu
Srovnávače obvykle vyžadují, aby data, která jim posíláte, byla optimalizována, neboli upravená dle jejich požadavků. Např. speciální název pro Heureku - PRODUCTNAME, označení kategorie podle kategorizace - CATEGORYTEXT atd. Tyto optimalizace se nastavují pomocí předdefinovaných vlastních polí.
Principy optimalizace pro srovnávače najdete zde.
Všechny dostupné možnosti optimalizace pro Heureku najdete v sekci Nastavení / Vlastní pole / konkrétní modul (Produkty, Doprava apod.). Zde si můžete aktivovat pole dle své potřeby. Jedná se o předdefinovaná pole, jejichž název začíná na "Heureka - ".
Vybrané optimalizace
Některá předdefinovaná pole pro Heureku najdete již založená v detailu produktů. Jsou to ty nejdůležitější, které využívá většina e-shopů.
Heureka - CATEGORYTEXT
Speciální alternativní název kategorie pro Heureku. Definuje tag <CATEGORYTEXT> v XML exportu.
Pokud není vyplněn, vkládá se obecný název kategorie v e-shopu. Heureka definuje vlastní strom kategorií pro lepší zařazení vašich produktů. Vlastní pole Heureka - CATEGORYTEXT má k dispozici našeptávač, který vám pomůže s výběrem kategorizace na heurece.
CATEGORYTEXT lze definovat jak pro Produkt, tak pro Kategorii. Definování v Produktu přepisuje definování v Kategorii. CATEGORYTEXT definovaný v Kategorii se automaticky přenese do všech produktů, které mají v dané kategorii hlavní zařazení.
Pokud máte jazykové mutace CZ a SK a nezobrazuje se vám CATEGORYTEXT pro SK Heureku, pak máte nastavené příslušné vlastní pole jako Společné pro všechny jazyky. Je potřeba toto nastavení odškrtnout v detailu nastavení tohoto pole.
Obdobně pokud máte pouze SK jazyk a zobrazuje se vám jenom seznam CZ kategorií, je potřeba vlastní pole opět nastavit jako "rozdělené" pro jazykové mutace.
Více informací viz. specifikace Heureka.cz
Heureka - DELIVERY_DATE
Dodací doba produktu ve dnech pro srovnávač Heureka. Nastavuje se pomocí hodnoty z pole Maximální doba do expedice v detailu konkrétní dostupnosti. Hodnotu (rozpětí) vyplňujete dle dokumentace specifikace DELIVERY_DATE Heureka.cz.
Typ dostupnosti je potřeba v administraci e-shopu nastavit na Není skladem, Vlastní anebo si založit novou dostupnost typu Skladem. U systémové dostupnosti typu Skladem se vždy odesílá nula, což nelze přepsat hodnotou z pole Maximální doba do expedice.
Příklad: Pro dostupnost do 3 dnů - uvedete do Maximální doby do expedice (více zde) hodnotu 3. V Heurece se poté zobrazí u produktu informace do 3 dnů. Tuto hodnotu lze případně přepsat pomocí předdefinovaného pole Heureka - DELIVERY_DATE. Více zde.
Ve výchozím stavu je pro dostupnost typu Skladem hodnota DELIVERY_DATE vyplněna automaticky jako 0 - Skladem.
Heureka přijímá údaje pouze těch produktů, které jsou skladem. Při pokusu o zaslání produktů, které nejsou skladem, může dojít k zablokování ze strany Heureky.
Heureka - DELIVERY_ID
Pro správné propisování dopravce do feedu Heureky je nutné u každé vaší dopravy v administraci definovat vlastní pole DELIVERY_ID. Hodnoty vyplníte dle dokumentace Heureky https://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#DELIVERY.
Vlastní pole definujete přímo v konkrétní dopravě v Nastavení / Objednávky / Doprava. Pokud vlastní pole nemáte založeno, přidejte si jej v Nastavení / Vlastní pole / Produkty. Princip přídání předdefinovaného vlastního pole najdete zde.
Vyplněním pole Heureka - DELIVERY_ID se do feedu automaticky přidá cena za danou dopravu (DELIVERY_PRICE / DELIVERY_PRICE_COD).
Typy dopravy by se měly zobrazovat také v rozhraní Heureky. Pokud vám zde nějaký typ chybí, zřejmě nemá tato doprava vyplněnou hodnotu v poli Heureka - DELIVERY_ID.
Heureka - DESCRIPTION
Speciální alternativní popis produktu pro Heureka.cz. Pokud není vyplněn, vkládá se dlouhý text produktu. Pokud ani ten není vyplněn, vkládá se krátký text produktu. Pokud není ten vyplněn, nevkládá se nic. Snažte se uvádět co nejrelevantnější popis, ve fulltextovém vyhledávání se bere v potaz. Měl by obsahovat popis a specifikaci výrobku bez reklamy na dopravu zdarma, akce a daný obchod.
Toto pole slouží zejména pro ty, kteří si píší popisy vlastní v e-shopu a nechtějí je posílat do Heureky odkud si je může zkopírovat kdokoliv. Do heureky tak můžete poslat obecný popis a na e-shopu si zachovat svůj unikátní popis.
Heureka - GIFT
Definuje tag <GIFT> v XML exportu pro definici dárků. Více dárků oddělte čárkou. Zadejte text, který chcete aby Heureka zobrazila jako dárek, textaci "+dárek" doplňuje Heureka automaticky.
Pravidla posílání dárku:
- Dárky se do Heureky budou posílat pouze v případě, že u produktu vybrán typ Dárek a zároveň pouze v případě, kdy onen dárek zákazník obdrží už při koupi jednoho kusu. Jiný styl dárku Heureka nepodporuje.
- Pokud dárku k produktu přiřadíte více, do Heureky se zašle pouze první dárek v pořadí, protože Heureka vyžaduje pouze jeden dárek v případě, že je na výběr více druhů dárků.
Další informace viz. specifikace Heureka.cz
Heureka - HEUREKA_CPC
Tagem nastavujete maximální cenu, kterou jste ochotni za proklik nabídnout. Desetinná místa oddělujte desetinnou čárkou. Maximální cena za klik je 100 Kč.
Heureka - ITEM_TYPE
Tato značka odlišuje bazarové zboží od nového. Pokud chcete produkt označit jako bazarové zboží, vyplněte do pole Heureka - ITEM_TYPE hodnotu bazar. Pokud je hodnota prázdná nebo značka úplně chybí, je produkt považovaný za nové zboží.
Tag ITEM_TYPE je povinný pro produkty:
- použité či repasované;
- s poškozeným, neoriginálním či bulk balením (White box, OEM, blist, atd.);
- vráceny ve 14 denní lhůtě;
- bez plnohodnotné záruční lhůty;
- druhé jakosti;
- výstavní či předváděcí kusy;
- rozbalené (otevřené);
- zboží ve zvláštním režimu DPH;
Upozornění: Pokud budete posílat tento druh zboží bez uvedeného tagu ITEM_TYPE (tzn. jako nové), může dojít k dočasnému zablokování celého e-shopu.
Heureka - Parametry
Toto vlastní pole umožňuje definovat parametry navíc pouze pro feed Heureka. Parametry budou při exportu feedu sloučeny s běžnými parametry vytvořenými pro e-shop. V případě shodného parametru má přednost hodnota z vlastního pole. Jednu hodnotu parametru zadejte na každý řádek zvlášť ve formátu:
název parametru:hodnota
Příklad:
Heureka - PRODUCTNAME
Speciální název produktu pro Heureku, pokud chcete uvést jiný než na e-shopu. Pokud není vyplněn, vkládá se obecný název produktu z e-shopu. Nesmí obsahovat žádné jiné informace, jako např. + dárek, nebo doprava zdarma. Tento název bude sloužit např. pro vyhledávání nebo pro interní účely Heureky.
Heureka - PRODUCT
Speciální alternativní název produktu pro Heureku. Pokud není vyplněn, vkládá se obecný název produktu z e-shopu. Obsahuje PRODUCTNAME upravený o různé přívlastky jako + záruka zdarma, + pouzdro aj.
Tento název bude zobrazen v porovnání cen. Např. „Digitální fotoaparát Canon SX100 Power-shot + nabíječka“. Pole vyplňujete v plném znění včetně názvu produktu.
Heureka - zobrazení výrobce v názvu
Upgates automaticky generuje do názvu produktu výrobce. Je vyžadováno u některých kategorií Heureky.
Heureka - zobrazení produktu
Slouží pro zobrazení / skrytí produktu v XML feedu pro export do Heureky. Výchozí hodnota je Ano - všechny produkty se do heureka.cz exportují. Pro skrytí produktu z feedu bude checkbox "odznačený" (prázdný).
Heureka Marketplace - skrytí produktu
Pokud je předdefinované pole Heureka - HEUREKA_CART odškrtnuto, nebude Heureka daný produkt zobrazovat ve svém Heureka Marketplace. Ale v PPC režimu bude stále aktivní a viditelný. Ve feedu se u tohoto produktu vygeneruje tag <HEUREKA_CART>0</HEUREKA_CART>
.
Nejčastější dotazy - produktový feed
XML feed se mi nevytvořil
- XML feedy se generují 4x denně a může trvat až 1 hodinu, je zapotřebí vyčkat na nové generování (časové intervaly jsou přibližně: 4:00, 10:00, 16:00, 22:00).
- Pokud XML feed zaznamená, že se na něj v posledním měsíci nikdo nedotázal a nestáhl si jej. Systém takový feed automaticky deaktivuje. Při opětovném přístupu na URL adresu systém zahlásí chybu “503 Service Temporarily Unavailable” a zařadí XML feed do dalšího intervalu generování.
Jak vyřadit konkrétní kategorii z exportu
- V sekci Produkty / Seznam produktů si vyfiltrujte produkty podle vybrané kategorie.
- Následně všechny produkty v kategorii označte a přejděte do hromadných úprav.
- V hromadných úpravách zvolte Vlastní pole a deaktivujte zobrazení pro Heureku.
Heureka - zobrazení produktu (prázdná hodnota = Neodesílá se, Fajfka = odesílá se)
V XML feedu nejsou všechny produkty
- Ze všeho nejdříve zkuste najít příkladové produkty, které se neposílají a ověřte na nich, že:
- je zobrazený na eshopu,
- je nastaven jako koupitelný a má vyplněnou cenu,
- má správnou skladovou dostupnost,
- má správnou kategorii,
- není zakázán pro zobrazení na Heurece,
V XML feedu nejsou změny, které se na produktu udělaly
- Pokud jste provedli nějaké změny na produktu, které se do XML feedu nepropsaly, je možné, že jste dané změny udělali po časovém intervalu, kdy se XML feed generuje. Nové změny se tak v XML feedu objeví až po novém intervalu generování.
Měření konverzí
Nastavení vygeneruje plnou implementaci konverzního kódu Heureka. V tomto kódu se do služby přenáší číslo a seznam produktů objednávky. Více viz dokumentace Heureky.
Nastavení v administraci
- Přejděte do modulu Doplňky / Heureka.
- Zobrazte oddíl Heureka.cz nebo Heureka.sk.
- Sekce Nové měření konverzí
- Váš API klíč - najdete v administraci Heureka / Statistiky a reporty - Měření konverzí. (Úplně dole na stránce vpravo najdete svůj API klíč.)
- Váš API klíč - najdete v administraci Heureka / Statistiky a reporty - Měření konverzí. (Úplně dole na stránce vpravo najdete svůj API klíč.)
(Pokud nastavujete pouze nové měření, ignorujte sekci "Konverze" a staré měření (viz níže), které Heurece slouží pro starší měření, u již existujících klientů)
Měření konverzí - Jazykové mutace
Pozor! Aby nastavení měření správně fungovalo pro Heureka.cz a Heureka.sk, nastavujte je samostatně v jednotlivých oddílech.
Příklad správného nastavení
Sekce Heureka.cz
- Záložka jazykové mutace CZ - Bude mít vyplněno Nové měření konverzí hodnotou např. "heureka123CZ". (viz manuál výše o nastavení)
- Jelikož je však nastaveno dědění hodnot pro další mutace, abychom vám usnadnili práci s jinými scripty, je zapotřebí to pro záložku SK upravit tak, aby se vám hodnota pro Heureka.cz nepropisovala (nedědila) do hodnoty SK.
- Docílíte toho tak, že:
- V sekci Heureka.cz se přepnete na záložku SK,
- Najděte Váš API Klíč pro nové měření konverzí,
- Na pravé straně klikněte na editační tužku,
- Smažte děděnou hodnotu z CZ záložky a nechejte pole prázdné,
- Uložte.
- Docílíte toho tak, že:
Sekce Heureka.sk
- Pro sekci Heureka.sk to bude zase obráceně. Tedy:
- Záložka SK bude mít správně nastavenou hodnotu pro Nové měření konverzí např. "heureka456SK". (viz manuál výše o nastavení)
- Záložka CZ bude mít hodnotu prázdnou. Docílíte toho tak, že:
- V sekci Heureka.sk se přepnete na záložku CZ,
- Najděte Váš API Klíč pro nové měření konverzí,
- Na pravé straně klikněte na editační tužku,
- Smažte děděnou hodnotu z SK záložky a nechejte pole prázdné,
- Uložte.
Toto celé zajístí správné chování měření, kdy se správně propíše Heureka.sk script s Heureka.sk vašim klíčem, a nebude se tam duplicitně zobrazovat CZ klíč, a naopak pro Heureka.cz bude zobrazen váš CZ API klíč a nebude tam duplicitně uveden SK klíč.
Staré měření konverzí
- Sekce Konverze.
- Veřejný API klíč - Veřejný API klíč získáte v rozhraní služby Heureka.
- Odeslat - Odeslání dotazníku do Heureky můžete podmínit souhlasem ze strany zákazníka umístěného v objednávkovém formuláři v košíku na e-shopu. Potvrzení na základě GDPR.
- Uložte provedené změny.
Ověřeno zákazníky
Certifikát "Ověřeno zákazníky" řeší otázku "kde si produkt koupit a neprohloupit". Více viz dokumentace Heureky.
Nastavení v administraci
- Přejděte do modulu Doplňky / Heureka.
- Zobrazte oddíl Heureka.cz nebo Heureka.sk.
- Sekce Ověřeno zákazníky.
- Vyplňte Klíč po aktivaci odesílání dotazovacích emailů z Heureky na hodnocení nákupu.
- Vyplňte Kód banneru pro zobrazení informačního ouška, že jste Ověřený e-shop.
- Uložte provedené změny.
Banner (ouško) pro Heureka.cz a Heureka.sk
Pokud využíváte službu Ověřeno zákazníky pro Heureka.cz i Heureka.sk zároveň, pak lze pro každou jazykovou mutaci e-shopu vyplnit pouze jeden kód banneru.
Vyplněním různých kódů banneru pro stejný jazyk by docházelo ke kolizi těchto kódů. To způsobuje problémy s jejich zobrazováním na stránkách e-shopu.
Nastavení v administraci
- Např. e-shop má aktivní dvě jazykové mutace: cz a sk.
- Přejděte do sekce Doplňky / Heureka.
- V oddílu Heureka.cz se přepněte na záložku cz.
- V této záložce vložte do pole Kód banneru (ouško) kód přidělený od Heureka.cz.
- V oddílu Heureka.cz se přepněte na záložku sk.
- Kliknutím na tužku u pole Kód banneru (ouško) se zpřístupní zděděný obsah z CZ jazyka. Obsah tohoto pole vymažte.
- V oddílu Heureka.sk se přepněte na záložku cz.
- V této záložce necháte prázdné pole Kód banneru (ouško).
- V oddílu Heureka.sk se přepněte na záložku sk.
- V této záložce vložte do pole Kód banneru (ouško) kód přidělený od Heureka.sk.
(Ne)zobrazení ouška v mobilu
Heureka ouško má nastaveno přímo výrobcem, že se nemá zobrazovat v mobilech. Důvod je zřejmý - aby nevadilo v prohlížení e-shopu na malých obrazovkách. Toto bohužel nelze změnit žádnou vlastní úpravou v grafice.
Dostupnostní feed
Podrobné informace o dostupnosti zboží v e-shopu i na jednotlivých kamenných pobočkách lze předávat prostřednictvím samostatného XML souboru. Tento soubor je automaticky generován z e-shopu. Dostupnostní XML soubor Heureka zpracovává pouze v případě zapnutého PPC režimu. Více viz. specifikace Heureka.
Podle specifikací Heureky jsou generovány v dostupnostním feedu pouze produkty skladem s doručením do 3 dní. Tato hodnota se vypočte jako doba doručení nastavená u Heureky (viz níže) a hodnoty Max. doba do expedice u skladové dostupnosti (více zde).
Export dostupností
Dostupnostní feed pro Heureku aktivujete v administraci v modulu Doplňky / Heureka, oddíl Dostupnostní feed.
Zkopírujte URL adresu do rozhraní Heureky.
Feed se aktualizuje každou celou hodinu.
Nastavení dostupností
Jakým způsobem se budou dostupnosti generovat ve vašem dostupnostním feedu záleží na specifickém nastavení.
Příklad
Maximální čas objednání - Nastavte 16:00.
Doba doručení - Výchozí stav ponechejte 2 dny.
Maximální čas objednání je nastaven na 16:00 hodin. Pokud zákazník objedná v 15:00 hod, bude objednávka doručená za dva dny ode dneška (pozítří). Pokud zákazník objedná v 17:00 hod, bude objednávka doručená za dva dny od zítřka (popozítří).
V případě, že den doručení bude státní svátek nebo víkend (sobota a neděle), tak se doba doručení nastaví automaticky na další pracovní den.
Heureka Marketplace
Propojení na Heureka Marketplace není v Upgates přímo dostupné. Můžete ho realizovat prostřednictvím doplňků nebo využitím služeb externích agentur. Aktuální nabídku najdete zde.
Marketplace si můžete aktivovat na Heurece, nebudou se Vám však nahrávat objednávky automaticky zpět do systému Upgates. Dostupnostní feed a XML produktů, které jsou nutné pro aktivaci Heureka Marketplace naleznete v administraci.
Sleva pro nově registrované obchody
Více informací najdete zde.