Google Analytics a Google Ads (Google Site Tag)

V e-shopu jsou integrovány konverzní kódy pro služby Google Analytics a Google Ads, které lze aktivovat jednoduchým zadáním údajů v administraci.

Co je Global site tag?

Jedná se globální značku webu umožňující měřit konverze pro Google Analytics (více zde) a Google Ads (více zde).

Google Analytics

Tento nástroj umožňuje získávat statistická data o návštěvnících e-shopu. Systémové skripty zahrnují základní implementaci a neumožňují dodatečná nastavení. Momentálně nepodporují odesílání dat pro Enhanced ecommerce.

Postup v administraci

  1. V administraci e-shopu zvolte sekci Doplňky / Google.
  2. Přejděte do oddílu Global site tag (Globální značka webu).
  3. V části Google Analytics vložte do pole Číslo pro měření svůj UA kód (ve tvaru UA-12345678-1). Pro každou jazykovou mutaci e-shopu je možné vložit jiné číslo pro měření.
  4. Provedené změny uložte.

Při použití Google Tag Manager (GTM) a zároveň Global site tag (GST) je potřeba dbát na správné nastavení obou služeb ve vašem uživatelském účtu Google. Jinak by mohlo docházet k chybnému zpracování dat v systémech Googlu - duplikaci konverzí, používání nesprávných částek apod.
Základní nastavení GA4 popisujeme v našem článku.

Vyloučení konverzí z platebních bran

V zaznamenaných konverzích jsou běžně zahrnuty také platby zákazníků přes platební brány. Tyto údaje ovšem zkreslují data v konverzích. Proto si běžně uživatelé nastavují v administraci svého Google účtu jejich vyloučení z konverzí. Postup naleznete v nápovědě Google. Více zde.

Google Analytics 4

E-shop lze propojit rovněž se službou Google Analytics 4 (GA4). Naše propojení je řešené přes javascript, nejedná se o server-side.

Zajímá vás jak co všechno a jak správně sledovat v Google Analytics? Pak si v naší akademii přečtěte průvodce Google Analytics pro e-shopery.

Aktivaci GA4 ve svém uživatelském účtu Google provedete podle jejich postupu - více zde.

Postup v administraci

  1. V administraci e-shopu zvolte sekci Doplňky / Google.
  2. Přejděte do oddílu Global site tag (Globální značka webu).
  3. V části Google Analytics 4 vložte do pole Číslo pro měření svůj měřící kód pro službu GA4.
  4. Provedené změny uložte.

Podporované události GA4

Systémové propojení podporuje následující události přenášené z e-shopu do Google Analytics 4 (GA4):

view_item
purchase
add_to_cart
view_cart
begin_checkout
add_shipping_info
add_payment_info

Řešení problémů s Google Analytics

V případě problémů s konverzními kódy Google (Analytics, Tag Manager atd.) je možné využít rozšíření Google Tag Assistant. Toto rozšíření je dostupné pro internetový prohlížeč Google Chrome.

Tag Assistant zkontroluje konverzní kódy Google, které jsou vložené na stránce. U problému zobrazí Tag Assistant podrobnosti o jeho výskytu. Tyto informace usnadňují následnou opravu nefunkčního konverzního kódu.

Záznam webináře: Last minute přechod na GA4

Google Ads

Jedná se o platformu zajišťující online reklamní služby.

Zajímá vás jak správně nastavit reklamní kampaně v Google Ads? Pak si přečtete článek v naší akademii, ve kterém se vše důležité o reklamních kampaních v Google Ads dozvíte.

Postup v administraci

  1. V administraci e-shopu zvolte sekci Doplňky / Google.
  2. Přejděte do oddílu Globální značka webu (Global site tag).
  3. V části Google Ads vložte do pole Číslo pro měření své Číslo konverze (ve tvaru AW-xxx).
  4. Vložte příslušný údaj také do pole Štítek konverze.
  5. Pro každou jazykovou mutaci e-shopu je možné vložit jiné číslo pro měření.
  6. Naše propojení umožňuje odesílat i data pro rozšířené konverze Google Ads. Aktivujete je zaškrtnutím pole Rozšířené konverze. Jedná se o volitelný prvek.
  7. Provedené změny uložte.

Data rozšířených konverzí Google Ads

Pomocí rozšířených konverzí se odesílají následující data po dokončení objednávky:

  • E-mailová adresa
  • Telefonní číslo
  • Jméno
  • Příjmení
  • Ulice
  • Město
  • PSČ
  • Země

Data musí být vyplněna zákazníkem v samotné objednávce. U konkrétní dopravy může být nastaveno v administraci e-shopu, že některá data v objednávce není potřeba zadávat (např. telefon atd.). V takovém případě nelze tato chybějící data dodatečně vyplnit a odeslat pomocí systémového skriptu.

Pro správnou funkčnost rozšířených konverzí nastavte ve svém účtu v administraci Google možnost Úprava kódu.

Jak získat číslo pro měření?

Google Analytics

K propojení s Google Analytics účtem stačí do pole Číslo pro měření zkopírovat potřebný údaj. Číslo pro měření naleznete ve svém Google Analytics účtu v Nastavení / Údaje o měření / Měřící kód.

Z celkového HTML kódu stačí zkopírovat pouze číslo pro měření ve formátu napřUA-12345678-1. Naleznete jej v řádku gtag('config', 'UA-12345678-1'). Vaše číslo pak jednoduše vložíte do administrace.

Google Ads

Propojení s Google Ads probíhá podle Čísla pro měření a Popisku konverze.

  1. Ve svém účtu Google Ads založte novou konverzní akci nebo si otevřete již existující konverzi.
  2. Otevřete možnost Zobrazit fragment události.
  3. Zde najděte řádek ve tvaru: 'send_to': 'AW-XXXXXXXXXXX/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  4. Část před lomítkem začínající na “AW-” zkopírujte do administraci Upgates (sekce Doplňky / Google / Google site tag) do kolonky Číslo pro měření, a to včetně části AW- na začátku. Část za lomítkem je pak Štítek konverze.

Více informací naleznete v našem článku ohledně propojení e-shopu s Google Ads. Více zde.

Podrobný postup ohledně založení Google Ads údajů naleznete v nápovědě Google. Více zde.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora