Google připravil dva nové nástroje, které vám pomohou při zahraniční expanzi

Zahraniční expanze se stává tématem číslo jedna pro stále více e-shopů. Důvody jsou zřejmé. Karty v tuzemsku jsou do jisté míry rozdány a potenciál za hranicemi je pro mnoho internetových obchodníků obrovský. Jak ale s expanzí začít? Třeba jste o rozšíření působnosti svého e-shopu začali přemýšlet teprve nedávno. Ještě ani nemáte jasno v tom, do jaké země se vydat či zda je vůbec internetovýc obchod pro zahraniční expanzi vhodný. A právě s tímto vám mohou nově pomoci dvě novinky od Googlu.

Americký počítačový gigant totiž pro české podnikatele spustil dva nové nástroje, které vám mohou pomoci nasměrovat expanzi správným směrem. Na dvojici nových nástrojů spolupracoval Google se Svazem průmyslu a dopravy ČR a Asociací malých a středních podniků a živnostníků. Nově tak mohou nejen e-shopy vyzkoušet Market Finder a My Export Score. První jmenovaný nástroj dokáže podle webových stránek a oboru, ve kterém podnikáte, identifikovat nejvhodnější trhy k expanzi. My Export Score poté na základě zadaných parametrů posoudí, jak je vaše firma k expanzi vhodná. Zároveň začne Google pro zájemce o zahraniční expanze vysílat odborné webináře, kam si bude pozývat odborníky z praxe.

Je potřeba pamatovat na to, že navzdory různým legendám není ani Google vševědoucí. Proto výstupy tohoto nástroje nelze brát jako nezpochybnitelnou pravdu a záruku úspěchu. Jde ale o užitečného pomocníka, který vám může pomoci nasměrovat podnikání správným směrem. Kromě vytipování vhodné země ukáže tento nástroj také prodejní statistiky, které by mohly být vhodným studijním materiálem před konkrétními kroky. Globálně je Market Finder dostupný už delší dobu. Nově jej však mohou využít také čeští podnikatelé. Google uvádí, že nové trhy k expanzi už zde zkoušelo najít 370 tisíc firem.  

Trochu komplexnějším nástrojem je pak My Export Score, jehož cílem je identifikace připravenosti firmy k zahraniční expanzi. Google vám položí řadu dotazů jako například, zda máte k dispozici technickou podporu nebo jaké platební metody nyní nabízíte. Stačí jen zadat URL e-shopu či firmy a přihlásit se pod účtem, na který je vedený Google Analytics a Google Ads. Kromě výsledného skóre zde získáte i praktická doporučení.

Další článek
9 kroků pro úspěšnou zahraniční expanzi e-shopu