Veronika Sedláková (Partnership Team Leader, Heureka): pracujeme na tom, aby byla Heureka vhodná pro každý e-shop

E-shopera, který by neznal Heureku, bychom asi hledali marně. Nástroj pro porovnávání nabídek internetových obchodů patří mezi jednoznačně nejpoužívanější doplňky a velmi důležité prodejní kanály mnoha online podnikatelů. A právě proto jsme se rozhodli vyzpovídat Partnership Team Leader Heureky Veroniku Sedlákovou. Povídali jsme si mimo jiné o tom, že Heureka už dávno není jen zbožový srovnávač. E-shopům a značkám toho nabízí mnohem víc.   

Heureka Group nemusíme příliš představovat. V nedávné době ale prošla rebrandingem a představila 3 nové subbrandy: Heureka Shops, Heureka Ads a Heureka Insights, můžete nám k nim říct více? 

Ano, Heureka už dávno není „malá“ lokální firma. Jsme mezinárodní hráč Heureka Group, který oslovuje přes 55 tisíc e-shopů v 9 zemích střední a východní Evropy. A právě tomu jsme chtěli přizpůsobit náš vizuální a komunikační styl. Jedním z prvotních impulsů pro změnu byla srozumitelná a jasná komunikace k našim obchodním partnerům. Naším cílem je poskytnout jim pohodlný přístup ke všem informacím a nástrojům, které na Heurece využívají. 

Přímo pro e-shopy vznikla značka Heureka Shops, která poskytuje informace o všech přínosných službách a nástrojích. 

Pro značky, jejich propagaci a spolupráci s Heurekou je určena značka Heureka Ads

Datové přehledy a statistiky jsou přehledně k nalezení pod značkou Heureka Insights

Tímto krokem jsme zkrátka chtěli zjednodušit používání Heureky, protože e-shopy od nás potřebují jiné služby a nástroje než značky, které využívají např. jiné datové reporty. Díky tomu je teď na první pohled patrné, ke komu z našich partnerů mluvíme a co mu chceme sdělit. 

Takže Heureka už dávno není jen zbožový srovnávač, ale pomáhá e-shoperům i v dalších oblastech?

Určitě. Heureka není jen doména heureka.cz/sk, ale celá skupina srovnávačů (Heureka Group), která pomáhá zákazníkům hledat to nejlepší zboží a partnerům rozvíjet jejich e-shopy/brandy, což je teď náš hlavní cíl. Propojujeme e-shopy se zákazníky a značkami tak, aby to dávalo smysl všem třem stranám. 

Pro zákazníky vytváříme inspirativní obsah a chceme pro ně být prvním místem, které je napadne, když se řekne online nákup. Pro e-shopy a značky zase neustále vylepšujeme všechny možnosti a nástroje, aby pro ně bylo využívání celého potenciálu Heureky intuitivní a přínosné. Pomáháme s nastavováním nástrojů, čtením reportů a využíváním všech našich služeb, s cílem pomoci jim oslovit co nejvíce zákazníků, kteří na Heureku přijdou. 

Je Heureka vhodná pro každý e-shop? 

Pro velkou většinu e-shopů ano. Navíc v současnosti pracujeme na tom, aby byla v budoucnu vhodná pro všechny e-shopy, např. i ty s použitým zbožím, které nyní na Heurece inzerovat nemohou. Zároveň chceme být pro všechny e-shopy, bez ohledu na velikost či nabízený sortiment, relevantním partnerem a dokázat je vždy správně nasměrovat a poradit.

Jak vlastně probíhá vstupní proces, z pohledu začínajícího e-shopera, který chce své produkty přidat na Heureku?

Při registraci nového e-shopu na Heureku nahrává e-shop XML feed, ve kterém nám poskytuje veškeré informace o svých produktech. Tento XML feed nejprve zkontrolujeme a pokud je v pořádku, produkty mohou projít tzv. párovacím procesem, což znamená, že se napárují na produktové karty v našem katalogu. Pokud naopak zjistíme, že XML feed v pořádku není, informujeme e-shop o chybách, které má napravit. Pokud se produkty automaticky nespárují na produktové karty, doporučuji využít náš nástroj Simple Pairing, který má každý e-shop k dispozici zdarma a najde ho v administraci e-shopu na Heurece. Díky napárování produktů na produktové karty si může zákazník u jednotlivých produktů zjistit, jaký e-shop jej nabízí, za jakou cenu, s jakou dopravou a dokonce i jaké má e-shop hodnocení od zákazníků.

Heureka Group dnes působí i v okolních zemích. Jste tedy schopni e-shopům pomoci i se zahraniční expanzí?

Ano. E-shopům dokážeme poradit, na jaký trh se jim, dle našich dat v rámci našich zemí, vyplatí expandovat. Propojíme je s našimi zahraničními kolegy, případně je odkážeme na naše certifikované partnery, kteří se expanzí do zahraničí zabývají. Zároveň nyní pracujeme na jednotné platformě, která sjednotí všech našich 9 zemí (Česko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko a Bosna a Hercegovina). To znamená, že napříč všemi zeměmi vznikne jedno administrační rozhraní, ze kterého bude možné spravovat nejen Heureka.cz/sk, ale např. i maďarské Árukereső a další naše srovnávače a marketplacy. Pro e-shopy bude zahraniční expanze mnohem snazší, jelikož budou mít všechny informace a funkce v jedné administraci.

CEO Heureky Tomáš Braverman.

Jaké má Heureka Group plány do budoucna?

Jak už jsem zmiňovala, Heureka Group prochází takzvanou „replatformizací“, což je přechod na jednotnou platformu, která umožní sjednocení a významné rozšíření nabízeného obsahu ze všech 9 zemích.

Čeští zákazníci znají náš marketplace už delší dobu, protože tady fungoval pod názvem Heureka Košík už několik let. My teď plánujeme jeho postupné rolování do všech zemí, proto jsme sjednotili i název na Heureka Marketplace. Jelikož působíme ve více zemích, vidíme v jejich propojování obrovskou příležitost. Chceme uživatelům z jiných zemí nabídnout rozšířený obsah, což pro východnější státy, a nejen pro ně, bude extrémně zajímavé. 

Také věřím, že velkou přidanou hodnotu přinese e-shopům právě Heureka Marketplace. Hodně nám záleží na tom, aby u nás měla značka e-shopu dostatečnou vizibilitu a aby možnosti marketplacu fungovaly s tímto v symbióze. Myslím, že tohle bude jedna z velkých přidaných hodnot Heureka Marketplace oproti našim konkurentům. Naše plány totiž stavíme mimo jiné na tom, že náš marketplace nepotlačuje brandy e-shopů, ale naopak jim dává prostor vyniknout.

Co se týče dalších plánů, pořád se snažíme od partnerů sbírat zpětnou vazbu na naše služby i nástroje a vyslyšet ji. Jak jsem zmínila dříve, chceme být pro e-shopy, značky a agentury partnerem číslo jedna, který jim pomáhá s prodejem online. 

Další článek
Kdy použít v online marketingu výkonovou reklamu a kdy podporu brandu?