Článek o základech inzerce na Heurece pro vás připravila naše partnerská agentura Advisio, která se mimo jiné specializuje také na tvorbu a správu kampaní ve zbožových srovnávačích. Veškeré systémové nápovědy k Heurece pak najdete zde.

Inzerce na Heurece není žádná věda

Vlastníte e-shop a rádi byste jej registrovali na Heurece, ale nejste si jisti, zda je pro vás vhodná a co vše musíte nastavit? V tomto článku se dozvíte užitečné informace o inzerci na tomto zbožovém srovnávači.

Znalost pojmů pomůže při orientaci

Abyste se lépe orientovali, věnujte pozornost několika pojmům, které jsou pro Heureku stěžejní.

  • Konverze – objednávka [u e-shopů], u služeb například odeslání poptávky
  • Konverzní poměr [%] – počet konverzí vůči počtu interakcí s reklamou [prokliků]
  • PNO [%] – podíl nákladů na obratu, pokud jsou vaše náklady 1000 Kč a obrat 10 000 Kč, vaše PNO je 10 %
  • PPC – model platební metody pay-per-click [platba za proklik]
  • XML feed – datový [produktový] soubor, kde se nachází informace o vašich produktech

Heureka není pro každého

Heureka představuje zbožový srovnávač. Kupující si tak snadno porovná nabídky z různých e-shopů a vybere si, u kterého nakoupí. Pokud poskytujete služby, Heureku si nezakládejte. E-shop neregistrujte ani v případě, že nabízíte použité zboží [aspoň prozatím] apod. Heureka není vhodná ani pro firmy, které nabízejí vysoce unikátní produkty. Takové produkty by se zobrazovaly pouze ve fulltextovém vyhledávání, ale ne na produktových kartách. A to z jednoduchého důvodu – neexistuje konkurence, která by daný produkt nabízela.

Pro koho je Heureka vhodná?

  • Pro e-shopy s konkurenčním zbožím
  • Pro e-shopy s novým [nepoužitým] zbožím
  • Výjimečně pro e-shopy s unikátním zbožím

Není inzerce jako inzerce

Na Heurece můžete inzerovat ve FREE nebo PPC režimu. FREE režim je zdarma. Znevýhodňuje však e-shopy v tom, že jejich produkty nezařazuje do katalogu Heureky a vy tak nemůžete inzerovat [případně biddovat] na produktových kartách. Vaše produkty se zobrazují pouze ve fulltextovém vyhledávání, a to jako poslední možnost vyhledávání. Produkty jsou primárně řazeny dle relevance, existují desítky stránek, a tak je možné, že vás potencionální zákazník ani nenajde. V tomto režimu nejste schopni nic ovlivnit a samotná pointa a smysl zbožového srovnávače ztrácí smysl.

V placeném PPC režimu se platí primárně za proklik z Heureky na váš e-shop. Ceny prokliku se liší podle kategorie produktů a cenového rozpětí. Vaše produkty jsou zařazeny do katalogu Heureky a konkurenční produkty se pak zobrazují na produktových kartách [detail produktu]. Heureka také nabízí filtrování produktů, zákazníkovi se díky tomu zúží výběr na nejrelevantnější výsledky na základě zadaných kritérii.

Podle statistik z Heureky je 90-95 % přístupů do e-shopů z placeného PPC režimu. Pouze 5-10 % celkové návštěvnosti je z FREE režimu. Na obrázku níže je ukázka výsledků z fulltextového vyhledávání vs. PPC.

 

Založení Heureky má své výhody

Abyste mohli inzerovat, registraci se nevyhnete. Registrace má dvě části. V první fázi si vytvoříte profil na Heureka.cz, a to na hlavní stránce. Vpravo nahoře je tlačítko “přihlášení” a po kliknutí zvolte tlačítko “vytvořit nový účet”, případně můžete přejít přímo na registraci. Vyplníte povinné údaje a pak jen potvrdíte email, který vám přijde.

V druhém kroku registrujete váš e-shop. Pro registraci je potřeba být přihlášený [viz krok výše]. V zápatí Heureky najdete sekci “pro partnery” a je zde tlačítko “registrovat nový e-shop”. Tam vyplníte informace o e-shopu, kontaktní osoby a také fakturační údaje. Doporučujeme vyplnit i nepovinné údaje, které zvýší vaši konkurenceschopnost. A nakonec, abyste byli zařazení do PPC režimu, je potřeba dobít kredit.

Pokud byste potřebovali více informací k registraci e-shopu, využijte tento odkaz.

Správně vyplněný XML feed není jen datový soubor

XML feed [XML soubor, produktový feed] potřebujete při zakládání a využívání zbožového srovnávače Heureka. Jedná se o jednoduchý datový formát, skrze který předáte [vy jako e-shop] Heurece veškeré informace o produktech, cenách, dostupnosti apod. Ta je následně bude využívat pro vaši inzerci.

Požadavky na tento feed jsou jasně dané. Existují povinné a doporučené elementy, které musíte pro každý produkt ve feedu uvést. V případě, že nevyplníte povinné elementy, Heureka daný produkt nezařadí na svůj zbožový srovnávač.

 

Obrázek: Struktura produktového [xml] feedu včetně povinných i doporučených elementů

Každý element má jasně danou specifikaci, přečtěte si, jak vyladit feed pro Heureku a Zboží. Konkrétní nápovědu nabízí také Heureka.

Bez kreditu to nepůjde

Inzerci na Heurece bez nabitého kreditu nespustíte. Cest k dobití kreditu je celá řada. Stačí se přihlásit do administrace e-shopu, z nabídky menu zvolit “PPC a správa kreditu” a následně ”dobití kreditu”. Kredit snadno dobijete kartou online, rychlým převodem nebo bankovním převodem. Navíc si sami vyberete, jakou částku. Po připsání vám na email přijde vygenerovaná faktura, tu najdete také v menu “PPC a správa kreditu” a následně pod položkou “historie plateb a faktury”. Pokud potřebujete kredit dobít okamžitě, doporučujeme zvolit okamžitou platbu nebo zrychlený převod [klasický bankovní převod trvá až 2 dny].

Vědeli jste, že výši kreditu nemusíte stále hlídat? Heureka nabízí tzv. automatické dobíjení. To nastavíte jednoduše ve stejném menu, kde si kredit navyšujete. A jak to funguje? V případě, že váš kredit klesne pod 200 Kč, z uložené karty se automaticky stáhne vámi stanovená částka a připíše se k zůstatku na Heurece. Pokud je pro vás hranice 200 Kč nízká, lze si zvolit i jinou částku. Jakmile se vám platba strhne, vygenerovaná faktura vám přijde na email, máte tak o vašich financích stále přehled.

Na měření konverzí záleží

Jak zjistíte, kolik konverzí [objednávek] přišlo z Heureky a kolik vás to stálo? K tomu, abyste mohli měřit počet konverzí a hodnotu konverzí, je potřeba mít implementovaný konverzní [měřící] kód. Ten najdete, včetně všech požadavků, v sekci “statistiky a reporty” pod položkou “měření konverzí”.

Implementovat kód můžete dvěma způsoby. První z nich je omezená implementace, kdy zkopírujete měřící kód a vložíte jej, respektive váš programátor nebo poskytovatel, na poslední stránku objednávkového procesu. Kvůli omezenosti nezískáte statistiky na úrovni jednotlivých sekcí a produktů, ale pouze na úrovni hlavních sekcí. Oproti tomu vám plná implementace měřícího kódu nabídne statistiky i na úrovni jednotlivých produktů a vy můžete snadno poznat, které produkty jsou pouze proklikávané a nikdo je nekupuje. Ty pak můžete z inzerce například vyloučit. Samotný proces nasazení plné implementace je složitější. Veškeré informace najdete ve vaší administraci v sekci “měření konverzí” nebo na tomto odkaze.

Kromě měření konverzí pomocí Heureky doporučujeme data vyhodnocovat i na základě Google Analytics. Tyto hodnoty se nebudou vždy shodovat. Je to způsobené atribučním modelem, jednoduše řečeno si chce Heureka přivlastnit co nejvíce konverzí, proto doporučujeme z Heureky i Google Analytics udělat průměr. Přesné výsledky vašich tržeb pak lze sledovat celistvě ve vaši e-shopové administraci.

Na Heurece sledujte:

  • přehled spárovanosti – zde najdete, kolik vašich produktů je spárovano s produktovými kartami, kolik produktů má špatnou kategorii nebo kolik produktů se zobrazuje ve fulltextovém vyhledávání
  • statistiky a reporty – pravidelně doporučujeme sledovat výsledky, výši vašich útrat a také počet konverzí [objednávek] a jejich hodnotu. V případě plné implementace kódu můžete také sledovat náklady na jednotlivé produkty nebo si stáhnout report nespárovaných produktů [těch produktů, které nejsou napárované na produktové karty]
  • výši kreditu – pokud nemáte automatické platby, je potřeba pravidelně sledovat výši kreditu a ten dobíjet. V případě, že vám Heureka generuje slušné obraty s rozumným PNO, byla by škoda, aby se inzerce pozastavila kvůli chybějícímu kreditu

Důležité odkazy