Jak dostat na e-shop stovky návštěvníků bez investic do PPC reklamy
Základním pilířem úspěšného e-shopu je návštěvnost. Bez ní nejsou prodeje a bez prodejů e-shop fungovat nemůže. Právě z tohoto důvodu se každý e-shopař na světě snaží najít způsob, jak efektivně vodit návštěvníky na e-shop.
Návštěvnost si můžete koupit (PPC reklamy, kampaň s influencery,...) nebo si ji můžete odpracovat. Dnes se zaměříme na to, jak to odpracovat, aby vám na e-shop už za pár dní začali chodit návštěvníci.
Dost bylo slov - metoda KGR v akci
O první místa ve výsledcích vyhledávání na Googlu se snaží tisíce firem a je o ně každý den obrovská rvačka. Možná to tedy zní až nereálně, že by někdo znal metodu, jak se na tyhle pozice dostat a vypálit rybník konkurenci.
Tohle je ale metoda, díky které to možné je. Zaměřuje se totiž na klíčová slova, která konkurence zanedbala a zatím u nich nestihlo vzniknout neproniknutelné konkurenční prostředí…tedy zatím.
Pro úspěch této metody jsou zásadní data. Ty vám ale dá sám Google.
1. Jak to funguje
Metoda se jmenuje Keyword Golden Ratio a mluví se o ní poslední roky hlavně mimo naše hranice. U nás ji prvně představil SEO nástroj Collabim. KGR se zaměřuje na méně konkurenční long tail klíčová slova. To jsou klíčová slova, která jsou složena z více jednotlivých slov. Těm vaše konkurence většinou nevěnuje tolik pozornosti. O to větší hodnota se v nich může skrývat.
Pokud na taková slova začnete tvořit hodnotný obsah, máte obrovskou šanci, že se za pár dní dostanete do TOP10 na Googlu.
2. Vzoreček metody Keyword Golden Ratio (KGR)
KGR = počet allintitle výsledků / hledanost
Neděste se. Vše vám jednoduše vysvětlím a uvidíte, že to není nic těžkého.
Výsledné KGR číslo musí být menší než 0,25, aby mohla být metoda úspěšná.
3. Počet allintitle výsledků
Tento údaj najdete přímo na Googlu. Stačí, pokud do vyhledávače napíšete allintitle:vaše klíčové slovo
Díky tomu uvidíte všechny stránky, které obsahují vámi hledané klíčové slovo přímo v titulku stránky.
Vás však bude zajímat jejich počet. A ten vám Google sám spočítá:
První zásadní údaj máte. Jdeme dál
4. Hledanost klíčového slova
Jak už víte, KGR se zaměřuje na méně konkurenční klíčová slova. Těmi nejsou klíčová slova s tisícovkami vyhledávání měsíčně. Zaměřuje se na slova, která mají hledanost nižší než 250 měsíčně. Tam máte největší šanci uspět.
Přijde vám to málo? Přemýšlejte ve větším. Je poměrně snadné na taková slova dostat váš web do TOP10 na Googlu a třeba i na první místo. Pokud najdete takových slov 10, můžete na váš web přivádět stovky nových návštěvníků pravidelně každý měsíc. Jen tak, zadarmo z vyhledávačů.
Jak zjistit hledanost klíčových slov
Na trhu existuje několik SEO nástrojů, které vám dokážou hledanost klíčových slov najít. Pro vyzkoušení můžete použít tento odkaz: https://www.marketingminer.com/cs/features/keyword-research
Zde se dokonce nemusíte ani nikam registrovat a stačí zadat klíčové slovo, pro které vás hledanost zajímá a výsledek máte ve vteřině.
5. Příklad použití KGR metody:
Našel jsem si long tail klíčové slovo: statistika vyhledávání Google
Jdu na Google a použuji operátor allintitle, abych zjistil, kolik konkurentů na toto klíčové slovo vytvořilo článek.
Vidím, že existují pouze 2 konkurenční články.
Teď mě ale ještě zajímá hledanost tohoto klíčového slova a k tomu použiju odkaz, který jsem vám ukázal výše.
Hledanost vyhovuje, protože je 100, což je méně než 250.
A dále k výpočtu:
KGR = 2 / 100
KGR = 0,02
A máme vítěze. Výsledné KGR je menší, než 0,25 a vím, že je vysoká pravděpodobnost, abych se na toto klíčové slovo dostal na první pozice.
Zlaté pravidlo, na které při tvorbě nového článku na klíčové slovo nesmíte zapomínat:
Pro každé klíčové slovo by u vás na webu měla existovat pouze jedna unikátní stránka, která je na toto slovo zaměřena!
6. Urychlete to
Až napíšete vyhovující článek, tak musíte čekat, než si vás Google roboti všimnou. Tak to být nemusí!
Google má nostroj Google Search Console, díky kterému můžete o vašem novém článku dát vědět Googlu a popostrčit ho tak k tomu, aby vás rychleji našel.
Pokud tento nástroj máte založený, stačí vložit nově vzniklý odkaz na nový článek a požádat o indexaci. Tím Googlu řeknete, že pro něj máte nový obsah a zvýšíte šanci, že stránku začne rychleji zobrazovat. Není to 100%, ale svou šanci na rychlé zařazení stránky mezi výsledky vyhledávání rapidně násobíte.
Důkazy místo slibů
Metodu KGR máme důkladně prověřenou. Postavili jsme na ní totiž začátky blogu marketingového nástroje Ověřený web.
Červená šipka označuje, kdy jsme začali na blog přidávat obsah vytvořený právě na základě KGR metody. Můžete vidět, že během měsíce návštěvnost blogu výrazně vzrostla a růst pokračoval stále dál.
Návštěvnost je jen prvním krokem úspěšného e-shopu. S návštěvníky je potřeba kvalitně marketingově pracovat a proto pro e-shopy na platformě Upgates nyní nabízíme marketingový nástroj Ověřený web s 50% slevou na první 3 měsíce. Až o 20% více návštěvníků u vás díky Ověřenému webu nakoupí.