Facebook: Jak propagovat lokální firmu

Pokud se snažíte přilákat více lokálních návštěvníků do vaší kamenné prodejny, restaurace či jiné provozovny, která je závislá na zákaznících z blízkého okolí, Facebook vám nabízí jedinečnou šanci, jak toho dosáhnout. Drtivá většina lidí, kteří hledají podnik ve svém okolí, k tomu používá Facebook, jelikož jde o místo, kde se vyskytují nejčastěji. Spolu s faktem, že většina uživatelů navštěvuje i několikrát do měsíce Facebookové stránky svých oblíbených lokálních podniků, činí tato možnost z Facebooku nepostradatelný reklamní kanál pro každého, kdo se snaží propagovat svůj místní podnik.

Na rozdíl od ostatních platforem pro placenou reklamu má Facebook jednu velkou výhodu - dává obchodníkům možnost přímo komunikovat se zájemci o jejich produkty i s věrnými zákazníky. Facebook si je této výhody dobře vědom a snaží se ji neustále rozvíjet. Nyní, kvůli velké poptávce inzerentů rozšiřuje portfolio svých služeb pro lokální podnikatele o další změny a aktualizace. Pojďme se na ně nyní společně podívat.

Nechte návštěvníky provést akci přímo na vaší stránce

Ať už vytváříte registrační formulář na vstupní stránce nebo stavíte kompletní web, základní princip online marketingu je odstranit potenciálnímu zákazníkovi co nejvíce překážek z jeho cesty ke konverzi. Čím menší úsilí bude muset vynaložit, tím bude spokojenější a tím větší bude pravděpodobnost, že si koupí některý z vašich produktů či služeb. Stejná logika platí pro vaši firemní stránku na Facebooku.

To je také jeden z důvodů, proč Facebook usnadňuje uživatelům, kteří navštíví vaši stránku, okamžitou akci. Ať už provozujete restauraci, obchod nebo třeba autoservis, můžete zákazníkům umožnit konverzi, jakmile přijdou na vaši stránku. Zákazníci si mohou například rezervovat stůl v restauraci, objednat termín u kadeřníka, na masáži nebo v autoservisu. Vaše firma tak již nebude ztrácet potenciální zákazníky, kteří nepřejdou z vaší FB stránky na váš web.

Povzbuďte zákazníky, aby vaši firmu doporučili

Pokud zákazník hledá nějakou službu či zboží, často se ptá svých přátel na doporučení. Nyní mohou uživatelé Facebooku zveřejňovat svá doporučení přímo na vaší firemní stránce. Tímto způsobem najdou uživatelé mnohem jednodušeji váš podnik a budou mít šanci dozvědět se o něm vše podstatné z komentářů a hodnocení, které zde zanechali jejich přátelé. Hodnocení návštěvníků poskytuje silný sociální důkaz, který zvyšuje důvěryhodnost vaší firmy. Výhodou je také to, že díky algoritmu Facebooku uživatelé pravděpodobně uvidí na prvních místech doporučující příspěvky svých přátel.

Dejte návštěvníkům nahlédnout do zákulisí vaší firmy

Příběhy (Stories) jsou na Facebooku i Instagramu čím dál populárnější. Pro vás jako lokální firmu jsou příběhy skvělým způsobem, jak návštěvníkům stránky poskytnout pohled do zákulisí vaší firmy a na vaši každodenní činnost. Pomocí příběhů ze zákulisí firmy dáte uživatelům pocit sounáležitosti s vaší značkou. Další výhodou příběhů je jejich snadná použitelnost. Jediné co návštěvníci musí udělat, aby si mohli prohlédnout váš příběh, je kliknout na obrázek.

Usnadněte zákazníkům cestu k vám

Uživatelé mobilní aplikace Facebook mají přístup k funkci „Local“. S její pomocí mohou objevovat místa a aktivity doporučené jejich přáteli. Potenciální zákazníci, kteří hledají služby a produkty v jejich nejbližším okolí zde mohou najít spoustu informací o vaší firmě: její umístění, otevírací dobu, hodnocení, recenze a doporučení přátel. Uživatelé pak samozřejmě mohou také kliknout na vaši stránku.

Facebook se neustále vyvíjí a nabízí stále nové funkce, které můžete využít při propagaci vaší firmy. Pokud cílíte na zákazníky z vašeho nejbližšího okolí, Facebook je pravděpodobně prvním místem, kde budou lidé váš podnik hledat. Restaurace, majitelé kamenných obchodů, kadeřníci, autoservisy a dalším místní podniky tak získají moderní nástroj pro budování značky, komunikaci i přísun nových zákazníků.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Další článek
Facebook: 3 kroky při budování "podobných okruhů uživatelů e-shopu"