Jak na responzivní obsahové a vyhledávací reklamy na Google Ads?

Nejspíše už víte, že bez responzivního webu či e-shopu dnes prakticky nejde fungovat. Z nejrůznějších mobilních zařízení dnes na internet přistupuje minimálně polovina uživatelů. Mnoho z nich takto také stále častěji nakupuje. Tohoto faktu jsou si samozřejmě vědomi i v Googlu. Roboti největšího světového vyhledávače tak dnes miliardy webu procházejí primárně v mobilních zobrazení. Mobilní době se však musí přizpůsobovat také další aspekty online světa. Například reklamy. 

Pamětníci internetového marketingu si nejspíše ještě vzpomenou na dobu, kdy obsahové reklamy Googlu tvořily bannery v pevných rozměrech a vyhledávání bylo založeno na jasně definovaných heslech. To vše je dnes ostatně stále možné. V době responzivní však nejde o nejefektivnější cestu. Jasným trendem posledních let jsou totiž responzivní reklamy, a to jak obsahové, tak také vyhledávací. 

V případě PPC reklam přitom nejde jen o zobrazování na mobilních zařízeních. Hlavním benefitem responzivních reklam totiž není jen schopnost přizpůsobení velikosti obrazovky, ale také preferencím uživatele. Pojďme si tedy stále populárnější druhy responzivních reklam přiblížit více. 

Responzivní obsahové reklamy

Pokud nemáte aktivní jeden z programů na blokování reklam, určitě se s těmito bannery setkáváte velmi často. Prakticky na každé webové stránce. Responzivní obsahovou reklamu Google aktuálně nejvíce preferuje. Jde o bannerovou reklamu, která se pružně přizpůsobuje rozměrům obrazovky a svému umístění. Na rozdíl od klasické bannerové reklamy s pevně daným rozměrem se tedy může zobrazit prakticky kdekoliv. Často také ve formě vyskakovacího okna. 

Zatímco u původních bannerových kampaní Google nebo třeba Seznam pracoval s obrázkem, který jste mu dodali, responzivní forma reklamy přizpůsobuje také svůj obsah a sdělení. V praxi její tvorba tedy vypadá tak, že reklamnímu nástroji zvolíte požadované obrázky, logo a nejrůznější nadpisy a popisy. Umělá inteligence pak tyto materiály pružně skládá a zvyšuje tak šanci, že uživatel na ni klikne a ideálním případě samozřejmě také nakoupí.

Obsahové reklamy obecně firmy využívají pro zvýšení povědomí o značce. Proto jsou tyto kampaně velmi často zaměřené na maximální dosah. Konverze zde nemusí hrát tak výraznou roli. Právě na konverzních bychom však měli postavit vyhodnocování tohoto typu kampaně. U obsahových reklam nemusí být požadovanou konverzí vždy nákup nebo například registrace zákazníka, ale třeba zobrazení daného počtu stránek nebo doba strávená na webu. Algoritmy reklamních systémů budou pak umět lépe zaměřit reklamu těm správným uživatelům. Responzivní obsahové reklamy jsou každopádně výborným nástrojem pro remarketing. U reklamního systému Seznamu Sklik se tento typ reklamy nazývá Kombinovaná reklama.

Responzivní vyhledávací reklamy

Také vyhledávací reklamy mohou být responzivní a věřte, že se s nimi setkáváte velmi často. Také responzivní vyhledávací reklamy je totiž pro Google stávají nástrojem číslo jedna, který postupně vytlačuje starší typy vyhledávacích reklam. Od 30. června roku 2022 už dokonce jiný typ vyhledávací reklamy v Google Ads nevytvoříte ani neupravíte. 

A o co u responzivních vyhledávacích reklam jde? Primárně o lepší jejich lepší výkon. Při vytváření tohoto typu reklamy v Google Ads zadáte systému různé varianty nadpisů a popisů. Konkrétně lze nyní zadat až 15 nadpisů a 4 popisy. Umělá inteligence bude poté konkrétním uživatelům zobrazovat ty nejrelevantnější, a to s cílem maximalizovat konverze. Zohledněna je také šířka displeje, na kterém se reklama zobrazí. Nedávno ostatně Google potvrdil, že tento typ reklamy, který se poprvé objevil v roce 2018, bude od nynějška považovat za výchozí. Responzivní reklamy totiž očividně fungují. Podle Googlu mají až o 15 procent větší počet prokliků.

Pozor však na možnou záměnu s dynamickými reklamy ve vyhledávání, které jsou taktéž součástí Google Ads. Ty totiž fungují zcela jinak. zatímco u responzivních reklam řeknete vyhledávači, jaké texty má zobrazovat a kam má případné návštěvníky zavést, dynamický typ na to jde jinak. Zde totiž algoritmus Googlu rozhoduje nejen o textu, ale také o cílové URL. Na základě vyhledávacího dotazu totiž vyhodnotí tu nejvhodnější. 

Další článek
Krabička s příběhy: neprodáváme obyčejné zboží, ale nezapomenutelnou atmosféru