Jak optimalizovat, automatizovat a zefektivnit provoz e-shopu

E-shop máte správně nastavený a podařilo se vám ho rozjet. Objednávky se hrnou jedna za druhou a vy byste rádi slavili úspěch. S čím by tak ještě mohl nastat problém? S časem, tím nejcennějším, co máme. A díky návalu objednávek se vám ho nedostává. Jak to řešit a automatizovat procesy tak, abyste fungování internetového obchodu a odbavování zákazníků zefektivnili? To si povíme níže.

1. Systémové automatizace a optimalizace UPgates

Mezi základní systémové funkce, které vám pomohou optimalizovat a automatizovat procesy vašeho e-shopu patří:

2. Automatizace tisku štítků a odbavení balíků

Nástroje pro automatizaci tisku štítků a napojení nasmlouvaných dopravců vám ušetří mnoho času. Čím více objednávek máte, tím větší je úspora. Jednotky objednávek denně zvládnete pravděpodobně odbavit ručně. Problém ale nastane, když jich začnou být desítky a více.

Pro tyto potřeby můžete využít napojených nástrojů Balíkobot a Chameleoon. Tyto nástroje vás zbaví ručního přepisování objednávek a čísel objednávek. Pomohou s tiskem štítků, validací adres apod. U Balíkobotu je pak jednou z výhod také to, že je součástí administrace UPgates.

Doporučené návody:

  1. Nastavení propojení na Balíkobot
  2. Nastavení propojení na Chameleoon

3. Fullfilment a logistika

Logistika, skladování, balení a sklady. To jsou věci, které e-shopy v určité fázi začínají čím dál tím více trápit. Dokud prodáváte pár kusů denně a máte navíc nerozměrné produkty, nejsou tyto potřeby urgentní. Postupem času se ale propracujete k tomu, že produkty je třeba mít kde skladovat. A jejich příjem, přejímka, uskladnění, výdej a expedice něco stojí. Buďto váš čas nebo čas vašich zaměstnanců, které musíte platit.

Tak nebo tak, pro e-shop je stěžejní to, aby měl zboží skladem a mohl prodávat. Plus expedovat pokud možno co nejrychleji. Tato situace lze řešit dvojím způsobem. In-house nebo outsourcingem. Pokud nechcete jednorázově investovat do stavby, potažmo zaměstnanců a vybavení skladu, je zde možnost využít pronajímaný sklad nebo přímo outsourcing logistiky. Ten vám ušetří jak čas, tak starosti. V UPgates lze aktuálně využít napojený nástroj Comgate eLogist a brzy také další nástroje, které napojení provádějí.

Doporučené návody:

  1. Comgate eLogist
  2. Vlastní sklad a logistika eshopu, nebo outsourcing?

4. Informační systémy jako pomocná ruka

Propojení e-shopu s informačními systémy je zásadním usnadněním a úsporou času nejen pro vás. Ale například také pro vaše zaměstnance či účetní. Může se jednat o účetní, ekonomické, skladové, ERP či jiné systémy. Pomohou se snadnou správou objednávek, naskladňováním a dalšími činnostmi, bez kterých budete e-shop řídit jen velmi obtížně. Systém UPgates pak nabízí přímé napojení na Pohodu a Money S3. Další informační systémy nabízí za poplatek naši partneři v sekci propojení. Případně je zde možnost nechat si napojit systém externím partnerem UPgates. Ty naleznete na našem tržišti Marketplace.

Doporučené návody:

  1. Propojení na Pohodu
  2. Propojení na Money S3
  3. Všechna propojení
  4. Agentury napojující systémy třetích stran

5. Automatizace reklamací a vratek

Míra reklamací a vratek je velmi individuální. Do značné míry zde hraje roli druh prodávaného zboží, kvantita objednávek a také to, zda máte v nabídce dopravu a platbu na dobírku. Nezpochybnitelné je ale to, že reklamace a vratky jsou trnem v oku každého e-shopaře. Jak je ale řešit efektivně, s co nejmenšími ztrátami času a peněz a ještě tak, abyste nepřišli o zákazníka? Zkuste zvážit automatizaci a samoobsluhu. Tu vám poskytne například Retino, které je na UPgates napojené. Krom efektivního zahájení a kompletního zpracování zpětného procesu budete mít k dispozici například statistiky vrácení zboží, historii zákazníků a přehled všech otevřených případů. U těch uvidíte objednané dopravy, termíny apod.

Doporučené návody:

  1. Propojení na Retino

6. Helpdesk a automatizace zákaznického servisu

Helpdeskový nástroj vám pomůže napojit si a řídit veškerou komunikaci se zákazníky e-shopu. Přes email, online chat, po telefon. Vše budete mít přehledně na jednom místě. Do nástroje jsou přenášeny objednávky a zákazníci, do jejichž profilů se snadno dostanete. Cílem je zjednodušení komunikace a zkvalitnění vašeho zákaznického servisu. Pro tyto potřeby můžete na UPgates využít napojený nástroj SupportBox.

Doporučené návody:

  1. Napojení na SupportBox
  2. Jak mít pořádek na zákaznické péči a jak propojit podporu s vaším e-shopem na UPgates

7. Automatizace cenotvorby a zbožových srovnávačů

Cenotvorba je zásadní činnost nejen pro e-shopy. To, za kolik prodáváte, hraje pro mnoho potencionálních zákazníků velkou roli. Cenotvorbu si pochopitelně můžete řídit a upravovat ručně. Zabere to ale mnoho času. Musíte sledovat konkurenci a ceny upravovat buďto v administraci internetového obchodu nebo v napojeném informačním systému. U většího počtu produktů to může být doslova mravenčí práce. I v tomto případě může posloužit automatizace cenotvorby. Konkrétně s pomocí nástrojů napojených na UPgates - Cenový automat a Pricing Fox, který běží na platformě Mergado.

Automatizaci můžete využít také pro zbožové srovnávače.  Díky nástrojům jako je Pricing Fox, ale také Bidding Fox, Conviu nebo Bidding Manager, jste schopni určit pozice vašich produktů ve srovnávačích. A to podle lišáckých kritérií, které si sami nastavíte.

Doporučené návody:

  1. Cenotvorba v systému UPgates
  2. Napojení na Cenový automat
  3. Napojení na Pricing fox
  4. Napojte si dodavatele a vytěžte maximum ze zbožových srovnávačů díky naší spolupráci s Mergado!
  5. Je cena zboží hlavní faktor nákupu?

8. Externí financování jako cesta k hladšímu provozu e-shopu

Správné nastavení e-shopu, nastartování prodeje a automatizace / zefektivnění provozu. Ani v jednom případě se nejedná o levnou záležitost. Zejména v druhém a třetím kroku se dost možná dostanete do fáze, kdy nebudete schopni ufinancovat růst a potřeby vašeho obchodu. Ať už se jedná o zmiňované sklady a logistiku nebo to, že sklady potřebujete mít plné a na sezónu se co nejvíce předzásobit. Případně potřebujete novou, profesionální tiskárnu štítků, vybavení skladu, nové zaměstnance nebo jiné provozní investice. Ale klidně i investici do marketingových kampaní, abyste prodej více nastartovali. Na všechno toto je tady napojený fintech nástroj Lemonero, který poskytne chytré financování do výše až 1 000 000 Kč. Vše na základě dat, výkonosti a historie vašeho e-shopu. Díky čemuž dostanete právě takovou nabídku, kterou budete schopni bez problému splácet, a pomůže vám k růstu.

Doporučené návody:

  1. Co obnáší provoz a správa eshopu a kolik stojí eshop?
  2. Propojení a aktivace Lemonero

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna