Jak pracovat s recenzemi a nejlépe je využít k navýšení prodejů?

Recenze mohou rozhodnout o tom, zda u vás zákazník nakoupí, nebo se obrátí na konkurenci. Správná práce s recenzemi je proto klíčová pro každý e-shop. Až 80 % nakupujících přiznává, že recenze od jiných zákazníků ovlivňují jejich rozhodování. O tom, jak s recenzemi na svém e-shopu pracovat co nejefektivněji, se dozvíte v článku od ověřenýweb.cz.

Sbírejte recenze

Celý proces práce s recenzemi samozřejmě začíná jejich získáním. Jak již víte, recenze mohou mít zásadní vliv na rozhodování návštěvníku, proto byste měli jejich sběru věnovat čas a energii. 

Upgates modul Hodnocení produktů

Nejjednodušší metoda, jak získat první recenze je vyzvat zákazníka k hodnocení přímo ve vašem e-shopu. U Upgates ke sběru těchto recenzí slouží modul Hodnocení a recenze, který umožňuje zákazníkům ohodnotit zakoupené produkty a ostatní zákazníci mohou ohodnotit dokonce samotnou recenzi, což zvyšuje důvěryhodnost dané recenze.

Automatizovaný sběr recenzí prostřednictvím autority na trhu

Asi to znáte z vlastní zkušenosti. Koupili jste si tričko a za pár dní vám dorazil e-mail z Heureky nebo Zboží.cz s dotazníkem o spokojenosti s nákupem. Tuto automatizaci si může nastavit každý e-shop, který zmíněné platformy využívá. 

Tato metoda sběru zákaznických recenzí má navíc mnoho výhod:

  1. Automatizovaný proces - e-mailing je propojený s vaším e-shopem a žádost o recenzi se odesílá automaticky, což proces značně usnadňuje a urychluje. 
  2. Zaručení se autoritou - takto získané recenze mají punc důvěryhodnosti, protože se za ně zaručila obecně uznávaná autorita na trhu. Díky tomu rozptýlíte obavy zákazníku, že jsou recenze vymyšlené. 
  3. Jednoduchá práce s recenzemi - Heureka a Zboží.cz umožňují propojení s e-shopem a s dalšími aplikacemi pomocí API, což je vhodné v případě, že chcete recenze zobrazit na e-shopu. Například v malých chytrých notifikacích od Ověřeného webu

Sbírání recenzí “na vlastní pěst”

Vyzvěte své zákazníky k odeslání recenze pomocí mailu. Tato metoda se nám v Ověřeném webu již několikrát osvěčila. Jednou za čas odešleme krátký e-mail na databázi našich zákazníků s prosbou o zpětnou vazbu. Mail obsahuje odkaz na firemní Google a Facebook profil, kam zákazníci mohou udělit recenzi. Doporučujeme tuto metodu vyzkoušet. Jedná se o snadný způsob, jak získat recenze a zpětnou vazbu od klientů.


Pokud vaši zákazníci na výzvu o udělení recenze nereagují, zkuste je motivovat. Drobná sleva nebo malý dárek k příští objednávce obvykle zvýší množství recenzí a vás to téměř nic nestojí. 

Co s negativní recenzí?

Dostali jste jen 1 hvězdičku a ještě k tomu zákazník zanechal elaborát o tom, jak byl s vaším produktem nespokojený? Nic se neděje! To se prostě stává. Teď jde jen o to, jak se k tomu postavíte. Nejlepší reakcí je na recenzi odpověď. A to co nejrychleji. Pokud jde navíc o oprávněnou stížnost, zmiňte ve své odpovědi, jak a kdy sjednáte nápravu.

To vám dodá u čtenářů recenze plusové body. Všichni uvidí, že vám špatná uživatelská zkušenost není lhostejná a snažíte se ji rychle prozákaznicky řešit. Ostatní získají klid, pokud se náhodou něco pokazí, jste připraveni to řešit. 

Obecně je dobré na recenze odpovídat. Jak na ty špatné, tak na ty dobré. 

Využijte recenze k prodeji

“Když to máš, tak to ukaž!” Recenze jsou nejlepším prodejním argumentem a proto byste je měli dát vše na oči. 

Pravidelně narážíme na e-shopy, které mají skvělé recenze, ale téměř vůbec s nimi nepracují. Takovou klasikou je vytvoření sekce “Hodnocení e-shopu”, kterou umístí do patičky webu. To je obrovská škoda, protože jen minimum návštěvníků scrolluje až úplně dolů. 

Proto je mnohem efektivnější vystavit recenze všem na oči hned po vstupu na stránku. K tomu slouží mnoho nástrojů, službou Ověřeno zákazníky od Heureky počínaje a notifikacemi od Ověřeného webu konče. 

Nejefektivnější využití recenzí je jejich zobrazení ve chvíli, kdy se návštěvník rozhoduje o nákupu. Proto již stovky e-shopů využívají marketingový nástroj Ověřený web, který zobrazuje recenze z Heureky a Zboží.cz přímo na vašem e-shopu v malých notifikacích. 

Velkou výhodou tohoto způsobu zobrazení notifikací je jejich neprokliknutelnost. Díky tomu si návštěvník recenze přečte, ale není odveden na cizí stránku, jako je tomu například u widgetu Ověřeno zákazníky od Heureky. 

Kdy mohu se sběrem recenzí přestat?

Se sběrem recenzí nikdy nepřestávejte. Ani pokud jich už máte stovky. Z některých průzkumů totiž vyplývá, že až 80 % zákazníků nezajímají recenze starší než 3 měsíce. Je to logické. Zákazníci chtějí mít jistotu, že kvalita vašich služeb a produktů je ve chvíli, kdy oni objednávají, stále vynikající. 

Prot doporučujeme proces získávání recenzí nikdy neukončovat. Pokud na získávání recenzí nemáte dostatek času, nastavte si automatizované procesy, které jsou zmíněny výše.

Jak recenze pomáhají e-shopu

Že recenze zvyšují důvěryhodnost a pomáhají prodávat dalším zákazníkům už víte. Tím to ale nekončí. Další výhodou, která plyne ze získávání recenzí je to, že podporují SEO, tedy proces umisťování stránek ve výsledcích vyhledávání. Jednou z nejnovějších aktualizací algoritmů giganta z Mountain View je Google Review Update 4 čili přidělování bonusů webům, které mají od uživatelů hodně pozitivních komentářů. A to je skvělý bonus, které recenze vašemu e-shopu přinášejí. 

V dnešní obrovské konkurenci v online světě jsou recenze zásadní pro úspěch e-shopu. Nepodceňujte jejich získávání a prezentaci na e-shopu.

Další článek
Core Web Vitals: Proč jsou důležité a jak je zlepšit