Jak vybrat vhodnou zemi pro expanzi e-shopu do zahraničí?
Expanze do zahraničí může být klíčem k rychlému růstu vašeho e-shopu, ale bez důkladné analýzy trhu se z ní může stát nákladná chyba. V tomto článku se dozvíte, proč je nezbytné nové trhy nejprve podrobně prozkoumat. Ukážeme si, co může český e-shop převzít z dobré praxe zahraničních e-shopů a jak se vyhnout zbytečným rizikům díky průzkumu trhu od specialistů z NK Expand.
Proč analyzovat trh před expanzí do zahraničí?
Pokud máte prosperující e-shop, vstup na nový trh může být dalším úspěšným krokem pro získání nových zákazníků a další růst. Rozhodnutí o expanzi do zahraničí by ale mělo vycházet z reálných dat a faktů. Bez podrobné analýzy trhu se totiž můžete vydat špatným směrem a zbytečně tak čelit nízké poptávce, nepřekonatelné konkurenci a dalším problémům.
Hlavní výhody průzkumu zahraničního trhu:
Porozumění nákupnímu chování
Každý trh má svá specifika – zákazníci v jedné zemi preferují platbu a doručení na dobírku, zatímco v jiné dávají přednost platbě kartou. A ve třetí zemi zase preferují platební nástroje Klarna nebo PayPal. Znát nákupní zvyklosti a očekávání zákazníků je proto klíčové.
Identifikace příležitostí a rizik
Důkladná analýza pomůže odhalit trhy, kde je vysoký zájem o vaše produkty, a naopak varuje před zeměmi, kde konkurence zcela dominuje a vstup nového e-shopu bude jen velmi obtížný.
Optimalizace nákladů
Investice do marketingu, logistiky či lokalizace e-shopu by měla odpovídat potenciálu trhu. Bez analýzy hrozí, že budete investovat do oblastí s nízkou mírou návratnosti.
Jak vypadá analýza zahraničního e-commerce trhu?
Analýza trhu by měla zahrnovat jak obecná data, tak konkrétní informace o e-commerce sektoru v zemi, do které uvažujete s vaším e-shopem expandovat. Hlavní oblasti, na které se je třeba se při analýze zaměřit, jsou především tyto:
Geopolitické a e-commerce statistiky
Analýza ukáže, jaká je velikost trhu, podíl online nakupujících, dynamika růstu e-commerce, oblíbené platební metody aj. Například trhy s vysokým podílem dobírky mohou vyžadovat nutnost přizpůsobení logistiky e-shopu.
Nákupní chování
Získáte přehled o tom, jak často a v jakých kategoriích zákazníci nakupují online. Důležitým ukazatelem je také sezónní poptávka.
Klíčová slova a jejich hledanost
Analýza zhodnotí zájem zákazníků o konkrétní produkty. Specialisté v NK Expand pro e-shopy běžně připravují analýzy hledanosti klíčových slov, míry konkurence u vybraných hledaných výrazů a nákladů na PPC reklamu. Analýza relevantních dat a kvalitní interpretace vám poskytnou přehled o míru zájmu a hledanosti vašich produktů.
A co analýza zahraniční konkurence?
Detailní analýza konkurence vám pomůže pochopit, jak se na daném trhu prosadit a co nabídnout navíc. Doporučujeme hledat odpovědi zejména na tyto otázky:
- Nabízí konkurence stejné produkty jako vy?
- Jaké množství variant produktů v daných kategoriích konkurenti prodávají?
- Jaká je průměrná cena srovnatelných produktů? Můžete konkurovat cenou, nebo spíše kvalitou produktů a zákaznického servisu?
- Mají konkurenti lokalizovaný obsah, uživatelsky přívětivé rozhraní či speciální nabídky pro místní zákazníky?
- Jak vaše konkurence pracuje s referencemi a dalšími prvky kvality?
- Má konkurent vlastní značku? Jaký je její podíl na trhu?
Průzkum trhu vám profesionálně zpracují specialisté z NK Expand. Jejich služba je zaměřená na komplexní průzkum zahraničních e-commerce trhů a zahrnuje:
- Detailní analýzu trhu – od geopolitických statistik až po specifické e-commerce ukazatele.
- Klíčová slova a data pro PPC kampaně a strategii – identifikace klíčových slov a jejich výkonnosti vám pomůže cílit marketingové kampaně efektivně. Při plánování a realizaci kampaní tak docílíte výrazně nižších PNO.
- Porovnání konkurence – zjistíte, co konkurence dělá dobře a čím se inspirovat. Současně u konkurentů najdete mezery, které můžete využít ve svůj prospěch.
- Praktická doporučení – na základě reálných dat získáte konkrétní doporučení pro úspěšnou expanzi vašeho e-shopu na nový e-commerce trh.
„V NK Expand nám připravili detailní analýzu rakouského trhu. Ta nám pomohla pochopit naše rakouské konkurenty a správně nastavit naši cenovou a obchodní strategii vstupu na nový zahraniční trh. Služby NK určitě plánujeme využívat při naší zahraniční expanzi i nadále.“
Ing. Roman Riedl, Dřevěné sauny
Důkladný průzkum trhu je základem každé úspěšné expanze e-shopu na nový e-commerce trh. Investice do analýzy vám umožní dělat klíčová rozhodnutí na základě dat, snížit rizika a zvýšit šanci na úspěch na novém trhu. Díky analýze trhu od specialistů z NK Expand získáte nejen potřebné informace, ale i praktické tipy a doporučení, která vám ušetří čas a finance.
Chcete se dozvědět více? Kontaktujte specialisty z NK Expand, kteří vám připraví analýzu zahraničního online trhu na míru vašim potřebám.