Jak vybrat vhodnou zemi pro expanzi e-shopu do zahraničí?

Expanze do zahraničí může být klíčem k rychlému růstu vašeho e-shopu, ale bez důkladné analýzy trhu se z ní může stát nákladná chyba. V tomto článku se dozvíte, proč je nezbytné nové trhy nejprve podrobně prozkoumat. Ukážeme si, co může český e-shop převzít z dobré praxe zahraničních e-shopů a jak se vyhnout zbytečným rizikům díky průzkumu trhu od specialistů z NK Expand.

Proč analyzovat trh před expanzí do zahraničí?

Pokud máte prosperující e-shop, vstup na nový trh může být dalším úspěšným krokem pro získání nových zákazníků a další růst. Rozhodnutí o expanzi do zahraničí by ale mělo vycházet z reálných dat a faktů. Bez podrobné analýzy trhu se totiž můžete vydat špatným směrem a zbytečně tak čelit nízké poptávce, nepřekonatelné konkurenci a dalším problémům.

Hlavní výhody průzkumu zahraničního trhu:

Porozumění nákupnímu chování

Každý trh má svá specifika – zákazníci v jedné zemi preferují platbu a doručení na dobírku, zatímco v jiné dávají přednost platbě kartou. A ve třetí zemi zase preferují platební nástroje Klarna nebo PayPal. Znát nákupní zvyklosti a očekávání zákazníků je proto klíčové.

Identifikace příležitostí a rizik

Důkladná analýza pomůže odhalit trhy, kde je vysoký zájem o vaše produkty, a naopak varuje před zeměmi, kde konkurence zcela dominuje a vstup nového e-shopu bude jen velmi obtížný.

Optimalizace nákladů

Investice do marketingu, logistiky či lokalizace e-shopu by měla odpovídat potenciálu trhu. Bez analýzy hrozí, že budete investovat do oblastí s nízkou mírou návratnosti.

Jak vypadá analýza zahraničního e-commerce trhu?

Analýza trhu by měla zahrnovat jak obecná data, tak konkrétní informace o e-commerce sektoru v zemi, do které uvažujete s vaším e-shopem expandovat. Hlavní oblasti, na které se je třeba se při analýze zaměřit, jsou především tyto:

Geopolitické a e-commerce statistiky

Analýza ukáže, jaká je velikost trhu, podíl online nakupujících, dynamika růstu e-commerce, oblíbené platební metody aj. Například trhy s vysokým podílem dobírky mohou vyžadovat nutnost přizpůsobení logistiky e-shopu.

Nákupní chování

Získáte přehled o tom, jak často a v jakých kategoriích zákazníci nakupují online. Důležitým ukazatelem je také sezónní poptávka.

Klíčová slova a jejich hledanost

Analýza zhodnotí zájem zákazníků o konkrétní produkty. Specialisté v NK Expand pro e-shopy běžně připravují analýzy hledanosti klíčových slov, míry konkurence u vybraných hledaných výrazů a nákladů na PPC reklamu. Analýza relevantních dat a kvalitní interpretace vám poskytnou přehled o míru zájmu a hledanosti vašich produktů.

A co analýza zahraniční konkurence?

Detailní analýza konkurence vám pomůže pochopit, jak se na daném trhu prosadit a co nabídnout navíc. Doporučujeme hledat odpovědi zejména na tyto otázky:

  • Nabízí konkurence stejné produkty jako vy?
  • Jaké množství variant produktů v daných kategoriích konkurenti prodávají?
  • Jaká je průměrná cena srovnatelných produktů? Můžete konkurovat cenou, nebo spíše kvalitou produktů a zákaznického servisu?
  • Mají konkurenti lokalizovaný obsah, uživatelsky přívětivé rozhraní či speciální nabídky pro místní zákazníky?
  • Jak vaše konkurence pracuje s referencemi a dalšími prvky kvality?
  • Má konkurent vlastní značku? Jaký je její podíl na trhu?

Průzkum trhu vám profesionálně zpracují specialisté z NK Expand. Jejich služba je zaměřená na komplexní průzkum zahraničních e-commerce trhů a zahrnuje:

  1. Detailní analýzu trhu od geopolitických statistik až po specifické e-commerce ukazatele.
  2. Klíčová slova a data pro PPC kampaně a strategii – identifikace klíčových slov a jejich výkonnosti vám pomůže cílit marketingové kampaně efektivně. Při plánování a realizaci kampaní tak docílíte výrazně nižších PNO.
  3. Porovnání konkurence – zjistíte, co konkurence dělá dobře a čím se inspirovat. Současně u konkurentů najdete mezery, které můžete využít ve svůj prospěch.
  4. Praktická doporučení na základě reálných dat získáte konkrétní doporučení pro úspěšnou expanzi vašeho e-shopu na nový e-commerce trh.

V NK Expand nám připravili detailní analýzu rakouského trhu. Ta nám pomohla pochopit naše rakouské konkurenty a správně nastavit naši cenovou a obchodní strategii vstupu na nový zahraniční trh. Služby NK určitě plánujeme využívat při naší zahraniční expanzi i nadále.
Ing. Roman Riedl, Dřevěné sauny

Důkladný průzkum trhu je základem každé úspěšné expanze e-shopu na nový e-commerce trh. Investice do analýzy vám umožní dělat klíčová rozhodnutí na základě dat, snížit rizika a zvýšit šanci na úspěch na novém trhu. Díky analýze trhu od specialistů z NK Expand získáte nejen potřebné informace, ale i praktické tipy a doporučení, která vám ušetří čas a finance.

Chcete se dozvědět více? Kontaktujte specialisty z NK Expand, kteří vám připraví analýzu zahraničního online trhu na míru vašim potřebám.

Další článek
Stabilní ekonomika, rozvinutý e-commerce trh a vysoká obliba online nakupování – tři hlavní důvody pro expanzi do Portugalska