Jak zvýšit obrat e-shopu pomocí affiliate marketingu

Affiliate marketing je v současné době na prudkém vzestupu. Absencí možnosti nákupů v kamenných prodejnách nastal velký rozmach online prodejů a firmy, které otálely s investicemi do on-line obchodování, se musely rychle přizpůsobit digitálnímu trendu. Jinak se ocitly ve velkých problémech. S rostoucí saturací a rozvojem digitálního trhu však vyvstává stále větší potřeba správně diverzifikovaného marketingového mixu, který e-shopu zajistí v neposlední řadě výkon a stabilní růst obratu. Jak však v dnešní době zajistit široký dosah kampaní a zároveň si udržet kontrolu nad výdaji v nejistých vodách digitálu?

V čem spočívá kouzlo Affiliate marketingu?

Affiliate patří mezi nejefektivnější způsoby online marketingové propagace, protože veškeré výdaje jsou spojené pouze s vyplácením provize za uskutečněné a schválené prodeje, neplatí se za prokliky ani za umístění reklamy.

Nejčastěji se do affiliate propagace zapojují e-shopy prodávající zboží, ale provizní prodej může být založen i na prodeji služeb, finančních produktů nebo například energií. Affiliate program si mohou e-shopy a další prodejci provozovat sami. Pokud ale zvolí spolupráci s affiliate sítí, bude to pro ně mnohem jednodušší a přinese jim to vedle kýženého výsledku také celou řadu výhod.

Affiliate síť se na jedné straně stará o inzerenty, kterým zajišťuje marketingovou a technickou podporu, pod kterou patří například zajištění bezproblémového zaznamenávání uskutečněných prodejů, připisování provizí a další tok informací.

Na straně druhé pečuje o publishery. Ti propagují e-shop nebo jeho konkrétní produkty a přivádí mu tak nové inzerenty, zvyšují průměrnou hodnotu objednávky a rozšiřují povědomí o značce. To vše na své vlastní náklady výměnou za provize ze zprostředkovaných prodejů.

Právě affiliate síť zajistí, že se nabídka inzerenta dostane k tisícům publisherů zapojených v systému. Obstarává veškerou komunikaci, fakturaci a provádí platby. Díky tomu inzerent nemusí aktivně publishery vyhledávat a místo stovek až tisíců individuálních komunikací s jednotlivými publishery a proplácení stejného množství faktur každý měsíc komunikuje pouze s jediným profesionálním partnerem, který se o vše rád postará za něj.

Affiliate síť si zakládá na plné transparentnosti vůči inzerentům i publisherům a poskytuje jim přístupy do analytického systému, aby měli data v reálném čase pro své interní potřeby. Dále pak zajišťuje pravidelný reporting, zasílá přehledné podklady pro snadné schvalování konverzí, provádí optimalizaci a již zmíněnou fakturaci tak, aby maximálně zjednodušila a urychlila činnost oběma zúčastněným stranám. Spolehlivé měření, pravidelná komunikace a servis jsou základem fungující spolupráce. 

E-shopy dnes mají plné ruce práce a nedostatek marketérů. Majitelé by rádi zvýšili obraty a zákaznickou základnu, ale není, kdo by se tomu měl čas věnovat. Affiliate síť zajistí vše na klíč a pokud má své vlastní projekty a spolupráce s velkými publishery, tak dokáže obraty výrazně navýšit."  říká projektový ředitel sítě Affiliate Port Ing. Ján Makovič

Z nabídky Affiliate marketingu si vyberete i vy

Mezi největší publishery v affiliate sítích patří cashbackové portály. Jedná se o projekty, které investují své kapacity a finance do budování zákaznické základny a propagace zapojených e-shopů. Cashbackový portál motivuje zákazníky k nákupu v e-shopech tím, že jim nabízí možnost získat určité procento hodnoty uskutečněného nákupu zpět. Využívá k tomu část získaných provizí od inzerentů. Cashback výrazně zvyšuje dosah marketingové komunikace samotných e-shopů. E-shopu tak přivádí nové zákazníky, ale motivuje i ty stávající k opakovaným a častějším nákupům. 

Velké oblibě u inzerentů po celém světě se těší také takzvané kupónové weby. I ty patří svým počtem a velikostí k největším affiliate publisherům. Kupónové weby shromažďují slevové kupóny od jednotlivých partnerů na jednom virtuálním místě. Tyto kupóny pak posílají koncovým zákazníkům nebo je publikují na svém webu a to vždy se svým affiliate linkem. Z přivedených prodejů následně získávají provizi. Pokud e-shop zvolí propagaci pomocí kupónů, je potřeba myslet na správnou strategii, aby byly pro zákazníka motivátorem k nákupu, nikoliv jen součástí nákupu, která e-shopu snižuje marži bez jakékoliv přidané hodnoty.

Další významnou skupinu publisherů tvoří obsahové weby a influenceři. Tito partneři se těší velké oblibě u inzerentů, protože jejich obsah má často zábavnou nebo edukativní formu a obsahuje osobní doporučení. Tato forma s větší pravděpodobností přivede nové zákazníky, ale má i své nevýhody. Protože se nejedná o typický výkonový prostor, mívá tento zdroj z pohledu konverzí nižší výsledky, ale za to více rozšiřuje povědomí o brandu.

Existuje ještě mnoho dalších způsobů propagace. Zajímavé jsou například e-mailové databáze, které rozesílací subjekt využívá k propagaci e-shopu na základě svolení uživatelů k marketingovému oslovení nebo třeba propagace na facebookových skupinách.

Jak jednoduše začít s affiliate marketingem

Pokud se rozhodnete pro affiliate marketing, je dobré, stejně jako u ostatních forem marketingu, zvolit správnou strategii a nastavit správně KPI. Jakými kroky si následně musíte projít?

  • Zvolení vyhovujícího přístupu
    Na začátku se rozhodněte, zda se do affiliate marketingu pustíte na vlastní pěst nebo zvolíte spolupráci s affiliate sítí. Jednoznačně rychlejší, snadnější a levnější variantou je affiliate síť. Bez velkých počátečních časových i finančních investic vás během několika dní budou propagovat desítky či stovky publisherů.

  • Spojení se sítí / nalezení vhodného technického řešení
    Kontaktujte affiliate síť Affiliate Port, domluvte podmínky spolupráce a uzavřete smlouvu.

  • Stanovení provize na základě prodejní marže
    Proveďte jednoduchou analýzu a rozdělte své produkty na základě výšky jejich marže do několika skupin a následně jednotlivým skupinám nastavte správnou výši provize. 

  • Nasazení trackovacího kódu
    Vložte do stránek e-shopu jednoduchý měřicí kód, který vám vygeneruje affiliate software. Samotná implementace kódu je snadná a zabere jen pár minut. Následuje otestování měření a spuštění programu.

  • Komunikace s publishery, marketing
    V tomto kroku již začíná práce s publishery. Affiliate síť za Vás najde a osloví partnery, kteří mohou ihned začít kampaň propagovat.

Článek o tom, proč se vyplatí nepodceňovat affiliate marketing si pro vás připravil Affiliate Port, který provozuje portály Plná peněženka, Lookio nebo Kutilo

Další články v této kategorii

9 kroků pro úspěšnou expanzi e-shopu a získání zákazníků na zahraničním trhu
Jak zvýšit obrat e-shopu pomocí affiliate marketingu
Jak mít pořádek na zákaznické péči a jak propojit podporu s vaším e-shopem na UPgates
B2B eshop představuje skvělou příležitost
10 způsobů, jak zaručeně naštvat zákazníky e-shopu
Polský e-commerce trh jako velká příležitost pro tuzemské e-shopy
Maďarský e-commerce trh a proč byste se o něj měli zajímat?
Je cena zboží hlavní faktor nákupu?
Vydělávání na internetu dnes nemusí být žádná věda
Má v dnešní době smysl tvořit eshop levně / eshop zdarma?
Vyplatí se právě vám pronájem e-shopu? Zde najdete jasnou odpověď!
V čem začít podnikat na internetu aneb trendy online podnikání
Komunikace se zákazníky: co automatizovat a co ne?
Jak připravit internetových obchod na Vánoce?
Nakupujeme na smartphonu
Už jste slyšeli o obchodním modelu Brick and Click? Neomezujte se jen jedním prodejním kanálem
Platba dobírkou: Pro e-shopy často nechtěná nutnost
Přejděte na nové konverzní kódy gtag.js od Google!
Srovnání platebních bran pro rok 2021
Obory, které díky koronaviru nestíhají odbavovat objednávky
Vlastní sklad a logistika eshopu, nebo outsourcing?
Jak vybrat správné eshop řešení pro vaše podnikání
Platební brána ComGate nově umožňuje opakovat neúspěšnou platbu
COVID-19 a kredit zdarma do Google Ads pro malé a střední podniky
Jak vidí budoucnost internetových obchodů PayPal?
Silnější ověřování plateb zákazníků internetových obchodů