Jakub Stupka (COO, Ecomail): s námi máte vše na jednom místě - newslettery, SMS i facebookovou reklamu

E-shopaři chtějí co nejvíce úkonů efektivně odbavovat z jednoho místa. Nástroj Ecomail, který si mohou snadno propojit se svým e-shopem u Upgates, jim práci velmi usnadní. A právě o možnostech Ecomailu jsme si povídali s jeho šéfem Jakubem Stupkou.

Klienti Upgates mohou nově své e-shopy propojit s nástrojem Ecomail. Vaše platforma je známá především pro e-mailing. V čem konkrétně ale e-shopům může pomoci? 

Propojení umožní automatizovat spoustu aktivit, které byste jinak museli dělat ručně. Stačí pár kliknutí a v reálném čase se vám budou přesouvat všechna důležitá data o vašich zákaznících do Ecomailu, kde s nimi můžete dále pracovat. Můžete si nastavit automatické kampaně jako je welcome nebo přání k svátku, budete mít přehled o nákupech a aktivitách zákazníků v newsletterech a na vašem webu - co si prohlíželi, na co klikali.

Díky tomu pak budete zákazníkům posílat relevantní nabídky a zajistíte si tak další nákupy. Udržet si zákazníky v konkurenčním prostředí je zásadní, retence je totiž mnohem levnější než akvizice. A není lepší nástroje na retenci než e-mailing.

Jaké komunikační kanály může uživatel Ecomailu využít?

Pokud se vám vaši cílovku nedaří oslovit přes newsletter, tak to můžete zkusit SMSkou nebo spustit reklamu na Facebooku. Chceme to e-shopařům co nejvíce zjednodušit, takže tohle všechno můžou nastavit a spustit přímo v Ecomailu. A umíme dokonce posílat i klasické dopisy.

A čím se Ecomail odlišuje od ostatních podobných platforem?

Hlavně v jednoduchosti používání a v přehlednosti nástroje. Obojí je naším cílem už od začátku vývoje aplikace. Chceme, aby Ecomail zvládl používat každý a nepotřeboval k tomu služby e-mailingového specialisty, grafika ani kodéra. 

Velkou pozornost věnujeme editoru šablon, ve kterém uživatelé většinou tráví nejvíce času. V editoru dokáže sestavit newsletter opravdu každý bez zbytečných nervů. Editor má vlastní vývojářský tým a funguje dokonce jako samostatný globální produkt, který používají klienti z více než 150 zemí. 

Další zásadní konkurenční výhodou je náš přátelský support, který ochotně poradí se vším, co naši zákazníci potřebují. A ke všemu dost rychle, průměrná doba odpovědi je 8 minut, ale pokud píšete podpoře na chatu přímo z aplikace nebo z webu, je to ještě rychlejší. A pokud psaní nestačí, můžete nám zavolat. 

Možná se čas od času setkáváme s výhradami, podle kterých je zasílání emailů přežité. Je to tak?

Občas se s tím taky setkám, ale většině marketérů a e-shopařů už došlo, že je to právě naopak. Protože ví, že v e-mailingu, na rozdíl třeba od reklamy na sociálních sítích, oslovujete relevantní publikum a pracujete s databází vlastních kontaktů. Takže přesně víte, s kým komunikujete, a můžete nabídky personalizovat. Oproti reklamě na sociálních sítích se e-mailing v sezóně automaticky nezdraží a navíc je to velmi silný retenční nástroj, jak už jsem zmiňoval. 

Napojení obou systémů je jednoduché. Mohli byste nám ale přesto popsat, jak samotný proces probíhá? 

Propojení je zcela zdarma a zvládnete si jej aktivovat úplně sami, na pár kliknutí. Stačí si vytvořit účet u Ecomailu, ve kterém najdete doplněk Upgates, který aktivujete a můžete začít. Přesný návod najdete v nápovědě. Potom se vám budou do Ecomailu automaticky přenášet všechny kontakty z objednávek a k nim potřebná data.

Každý e-shoper jistě ocení rady od těch nejpovolanějších. Čím by se měli e-shopeři při zasílání emailů řídit?

Hlavně selským rozumem. Zkuste se vcítit do zákazníků a představit si, jaké e-maily byste chtěli dostávat vy. Jaká frekvence newsletterů by pro vás byla ještě přijatelná, abyste nebyli úplně zahlcení a neuvažovali o odhlášení. No a podle toho zkuste nastavovat i vlastní rozesílku.

Postupujte jednoduše, nepouštějte se v začátku do žádných komplikovaných akcí. Méně je někdy více a hlavní je vůbec začít. Úplným základem je mít kvalitní databázi kontaktů, jen tak může být e-mailing úspěšný. 

Pokud máte databázi v pořádku, začněte třeba nastavením welcome automatizace nebo svátkové kampaně. Potom si ze statistik zjistíte, co vám funguje, a můžete se posunout k pokročilejším kampaním.

Jaké máte jako platforma plány do budoucna?

Neustále pracujeme na tom, aby byla celá naše aplikace co nejjednodušší a nejpřehlednější. Chceme, aby i začátečníci zvládli v Ecomailu vytvořit šablonu, odeslat kampaň a naklikat automatizaci. 

V příštím roce se ve vývoji appky zaměříme třeba na vylepšení reportů automatických kampaních. U automatizací přibudou nové spouštěče (triggery) pro vytváření dalších scénářů kampaní a přidáváme postupně další integrace. V roce 2023 to bude třeba napojení na Google Data Studio.

No a zároveň expandujeme. Ecomail jsme letos začali propagovat v zahraničí a máme tým, který se expanzi věnuje naplno. A šikovných lidí není nikdy dost, takže máme v plánu se i rozrůstat. 

Další článek
Břetislav Strnad (CEO, Boldem): O konci emailingu se mluví už léta. Data ale ukazují pravý opak