Je cena zboží hlavní faktor nákupu?

Jaké jsou vlastně další faktory, které zákazník zvažuje při nákupu? Tyto tři faktory, seřazeny zákazníky dle důležitosti při nákupu vás určitě překvapí:

  • Popis produktu
  • Recenze a hodnocení
  • Cena

Dle studie SurveyMonkey, až 94% zákazníků opustí váš eshop, pokud nenajdou informace, které potřebují, aby nakoupili. A 88% nakupujících tvrdí, že popis produktu hraje velmi důležitou roli při nákupu.
Zdroj: SurveyMonkey

Takže mezitím co se snažíte konkurovat nejlepší cenou, zanedbáváte ostatní faktory, které jsou mnohdy víc důležité než samotná cena.

Jasně, cena je pochopitelně velkým faktorem při nákupu, ale v dnešní době široké konkurence se v mysli zákazníka nad cenou upřednostňují jiné faktory. Zákazníci, kteří byli dotazováni v této studii ukázali, že vlastnosti zboží - jako obrázky, videa a recenze jsou mnohem důležitější než samotná cena, která se mnohdy liší jen v řádu stokorun.

Běžná praxe

Hodně eshoperů má často tolik zboží nebo tolik variant, že prostě zveřejní obsah, který mu poskytl dodavatel bez ohledu na to, co tam vůbec je nebo není obsaženo a doufáte, že to zákazníkovi bude stačit. Ale výrobci nejsou koncovým uživatelem, nejsou vaším zákazníkem - jinak řečeno jejich popisky a detaily produktu jsou většinou nudné a příliš obecné.

Další články v této kategorii

Podceňovaný reklamní kanál? Zkuste inzerci na Twitteru
Dokumentace šablon k rozšířeným možnostem editoru kódu
Doba čínského nákupního šílenství končí. Jste připraveni na nové zákazníky?
9 kroků pro úspěšnou expanzi e-shopu a získání zákazníků na zahraničním trhu
Jak zvýšit obrat e-shopu pomocí affiliate marketingu
Jak mít pořádek na zákaznické péči a jak propojit podporu s vaším e-shopem na UPgates
B2B eshop představuje skvělou příležitost
10 způsobů, jak zaručeně naštvat zákazníky e-shopu
Polský e-commerce trh jako velká příležitost pro tuzemské e-shopy
Maďarský e-commerce trh a proč byste se o něj měli zajímat?
Je cena zboží hlavní faktor nákupu?
Vydělávání na internetu dnes nemusí být žádná věda
Má v dnešní době smysl tvořit eshop levně / eshop zdarma?
Vyplatí se právě vám pronájem e-shopu? Zde najdete jasnou odpověď!
V čem začít podnikat na internetu aneb trendy online podnikání
Komunikace se zákazníky: co automatizovat a co ne?
Jak připravit internetových obchod na Vánoce?
Nakupujeme na smartphonu
Už jste slyšeli o obchodním modelu Brick and Click? Neomezujte se jen jedním prodejním kanálem
Platba dobírkou: Pro e-shopy často nechtěná nutnost
Přejděte na nové konverzní kódy gtag.js od Google!
Srovnání platebních bran pro rok 2021
Obory, které díky koronaviru nestíhají odbavovat objednávky
Vlastní sklad a logistika eshopu, nebo outsourcing?
Jak vybrat správné eshop řešení pro vaše podnikání
Platební brána ComGate nově umožňuje opakovat neúspěšnou platbu
COVID-19 a kredit zdarma do Google Ads pro malé a střední podniky
Jak vidí budoucnost internetových obchodů PayPal?
Silnější ověřování plateb zákazníků internetových obchodů