Je cena zboží hlavní faktor nákupu?

Jaké jsou vlastně další faktory, které zákazník zvažuje při nákupu? Tyto tři faktory, seřazeny zákazníky dle důležitosti při nákupu vás určitě překvapí:

  • Popis produktu
  • Recenze a hodnocení
  • Cena

Dle studie SurveyMonkey, až 94% zákazníků opustí váš eshop, pokud nenajdou informace, které potřebují, aby nakoupili. A 88% nakupujících tvrdí, že popis produktu hraje velmi důležitou roli při nákupu.
Zdroj: SurveyMonkey

Takže mezitím co se snažíte konkurovat nejlepší cenou, zanedbáváte ostatní faktory, které jsou mnohdy víc důležité než samotná cena.

Jasně, cena je pochopitelně velkým faktorem při nákupu, ale v dnešní době široké konkurence se v mysli zákazníka nad cenou upřednostňují jiné faktory. Zákazníci, kteří byli dotazováni v této studii ukázali, že vlastnosti zboží - jako obrázky, videa a recenze jsou mnohem důležitější než samotná cena, která se mnohdy liší jen v řádu stokorun.

Běžná praxe

Hodně eshoperů má často tolik zboží nebo tolik variant, že prostě zveřejní obsah, který mu poskytl dodavatel bez ohledu na to, co tam vůbec je nebo není obsaženo a doufáte, že to zákazníkovi bude stačit. Ale výrobci nejsou koncovým uživatelem, nejsou vaším zákazníkem - jinak řečeno jejich popisky a detaily produktu jsou většinou nudné a příliš obecné.

Další článek
Vydělávání na internetu dnes nemusí být žádná věda