Konfigurace dávají zákazníkovi možnost nastavit si produkt podle konkrétních parametrů. Hlavním smyslem konfigurací je to, že si nastavíte základní produkt za základní cenu a díky konfiguraci parametrů je možné tuto cenu změnit. Je možné pomocí nich navýšit nebo naopak snížit cenu produktu v závislosti na jeho výběru.
Základní rozdíl mezi variantou a konfigurací je ten, že prodej varianty fyzicky odečte zboží ze skladu a konfigurace zasílá pouze informaci k objednávce, oběma způsoby je však možné upravit cenu hlavního produktu (více o rozdílech zde).
Obvykle existuje více správných způsobů nastavení požadovaného řešení, je však jen na vás, které dáte přednost a jakým způsobem věc vyřešíte. Například pokud chcete nabízet prodlouženou záruku ke zboží, můžete to udělat na základě právě konfigurací nebo i přes doplňky k nákupu (více zde).
Příklad: Počítač prodáváte za cenu základní sestavy. Zákazník si ho ale překonfiguruje tak, že změní parametr "monitor" z hodnoty 19" na 21". Základní cena se mu tak zvýší. Nikde však nedochází k evidenci počtu kusů monitoru na skladě. Jedná se pouze o informaci, která navyšuje / snižuje cenu základního produktu.
Omezení konfigurací
Konfigurace produktů není možné použít v emailových šablonách pro rozesílání newsletterů a emailingu. V těle emailu lze zobrazit pouze varianty. Vzhledem k tomu, že bývají konfigurace obsáhlejší jsou uváděny pouze v dokumentu objednávka. Z pohledu hmotnosti pro výpočet dopravy se do systému počítá pouze tak, která je u hlavního produktu. Hmotnost není možné měnit v návaznosti na zvolenou konfiguraci.
Zobrazení na eshopu
