Majitel každého e-shopu touží po tom, aby se co nejvíce návštěvníků proměnilo v zákazníky. V marketingu tomuto procesu říkáme konverze. 

Co je to konverze

Konverze nemusí být vždy spojena jen s e-shopem. Konverzí může naopak být jakákoliv požadovaná akce. Může jít o registraci uživatele, přihlášení k odběru novinek, přihlášení na událost nebo třeba zhlédnutí videa. Záleží pouze na tom, co je cílem provozovatele webových stránek. Podíl uživatelů, kteří konverzi provedou vůči celkovému počtu návštěvníků webu, se nazývá konverzní poměr nebo také míra konverze. Cílem je samozřejmě dosáhnout co nejvyššího poměru. Mírou konverze se také nejčastěji poměřuje úspěšnost PPC kampaní, stejně jako inzerce na sociálních sítích. 

Na základě nákladů vynaložených na marketingové kampaně vůči počtu konverzí, je pak možné vypočítat také cenu konverze. Jinými slovy jde o částku, kterou bylo nutno v reklamních kanálech využít k získání jednoho uživatele. Tuto cenu je pak nutné dát do souvislosti s obratem realizovaném na základě konverzí.