Platbou přes platební bránu může dojít k ovlivnění statistik měřených konverzními kódy. Mohou nastat dvě situace:

  • konverzní kód není zpracován,
  • jako zdroj konverze je uvedena platební brána.

Konverzní kód není zpracován

Například po dokončení platby uživatel zavře stránku platební brány ještě dříve, než dojde k přesměrování zpět na e-shop. Tím pádem na stránce e-shopu není dokončeno zpracování konverzního kódu.

Následně v analytickém nástroji nesouhlasí počet konverzí se statistikami z jiných zdrojů (např. administrace e-shopu).

Platební brána jako zdroj konverze

U platby objednávky přes platební bránu se jako zdroj konverze může zaznamenat samotná platební brána

Tím dojde k ovlivnění statistik konverzí v analytickém nástroji (např. Google Analytics). Abyste předešli tomuto problému, je nutné platební bránu vyloučit z odkazujících stránek v tomto nástroji.

Vyloučení odkazujících stránek v Google Analytics

Návod pro vyloučení v Google Analytics naleznete v nápovědě na stránkách Google. Více zde.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna