
Ladislav Hrbáček a Markéta Kryštůfková z Leadhub: máme zákazníky, kterým přinášíme až 50 procent tržeb
V komunikaci se zákazníky mají mnohé e-shopy velké mezery. Právě dobře zvládnutá retenční strategie ale dokáže e-shopu zajistit zajímavé navýšení tržeb. O tom jsme si povídali s CEO Leadhubu Ladislavem Hrbáčkem a email marketing specialistkou Markétou Kryštůfkovou.
Leadhub řeší e-shoperům hlavně emailové automatizace. Jak byste zájemcům o vaše služby nástroj představili?
Láďa: Leadhub pomáhá zvyšovat tržby e-shopům e-mailingem a automatizovaným marketingem. Díky Leadhubu mohou e-shopy vymáčknout maximum z obrovského kvanta dat, které mají k dispozici. S Leadhubem tak dokáže každý e-shopař zasáhnout zákazníka v ten správný moment tím nejvhodnějším sdělením. Pomáháme přinášet konverze a tržby.
Jaké jsou hlavní výhody Leadhubu oproti konkurenci?
Markéta: Uživatelské prostředí Leadhubu může být pro mnoho e-shopařů intuitivnější a snadněji ovladatelné, než v případě konkurenčních nástrojů. Jsme oblíbený nástroj agentur, které snadno z jednoho účtu přepínají mezi businessy. Často bývá vyzdvihovaná naše podpora a také pomoc s prvotním nastavením a rozjetím strategie. Zároveň jsme v Čechách zatím asi jediný široce dostupný nástroj, s kterým lze cílit sdělení na vlastní publika a segmenty nejen pomocí e-mailů a SMS, ale i v reklamních sítích Meta, Google Ads i Sklik.
Dále je to možnost vkládat popupy a formuláře do e-shopu přímo z Leadhubu bez nutnosti vkládání dalšího kódu do šablony.
Řešíte za e-shopy i jiné formy komunikace než emaily?
Láďa: Jak už bylo zmíněno výše, práce s daty v Leadhubu se nevztahuje pouze na rozesílku e-mailových kampaní. Leadhub je propojen s Meta, Sklikem od Seznamu i s Google Ads.
E-shopy tak můžou cílit sdělení na svá vlastní publika a pod-segmenty na Facebooku, Instagramu, v reklamní síti Seznamu (např. Novinky.cz, Seznam.cz) a Googlu (YouTube, obsahová síť, optimalizace biddingu v PPC reklamách a další)
Někteří naši klienti také využívají beta verzi našich SMSek, které brzy spustíme v plné verzi a nabídneme tak uživatelsky nejpřívětivější a nejchytřejší řešení SMS marketingu na trhu.
Jaké jsou největší nedostatky e-shopů v oblasti emailingu a marketingové komunikace obecně?
Markéta: Jednoznačně je to nevyužívání plného potenciálu nástrojů pro komunikaci s vlastními zákazníky s využitím vlastních dat – velmi často se setkáváme s tím, že e-shopy s vlastními publiky vůbec nepracují. A když už ano, mají často spuštěné pouze úplně základní automatizace nebo posílají pouze kobercové newslettery.
Máte spočítáno, jak dokáží dobře pojatá e-mailingová komunikace zvýšit průměrnému e-shopu tržby?
Markéta: Záleží na mnoha faktorech, jako např. druh sortimentu, návratnost zákazníků, ale máme e-shopy, v jejichž případě se dotýkáme více než 50 % tržeb.
Jak probíhá propojení Leadhubu s Upgates?
Láďa: Stačí si založit si účet v Leadhubu a v průvodci zvolit platformu “Upgates”. Uživatele pak provádíme procesem propojení krok za krokem a zvládne to každý.
Jaké informace přenáší a které věci je možné s e-shopem u Upgates automatizovat?
Markéta: Díky propojení s Upgates začnou do Leadhubu téct veškerá data týkající aktivity návštěvníků webu, jako např. obsah košíku, jaké produkty si prohlíželi a data o objednávkách. Díky tomu Leadhub ví, kdo je kdo a jak s kým komunikovat.
Automatizovat je možné například vícekanálové retenční kampaně, uvítací série pro nově přihlášené kontakty, reakce na dokončené objednávky (cross sell, žádosti o hodnocení), zobrazování popupů, přání k svátku a brzy i k narozeninám, docházející zboží, nebo propojení s věrnostním systémem a komunikaci na B2B zákazníky.
Jaké máte plány do budoucna?
Láďa: V nejbližší době plánujeme veřejně spustit SMS kampaně s automatickým měřením výkonu tržeb pomocí unikátních zkrácených odkazů; s odhlašovací URL v každé SMS v podobě odhlasit.se/abc123 a se všemi možnostmi personalizací, automatizací a testováním, na které jsou naši uživatelé zvyklí z e-mailingu.
Dále se těšíme na spuštění datumových segmentací (narozeniny, vícero výročí pro jednoho zákazníka - např. připomenutí se s nákupem dárku, a jiné) a na další využití umělé inteligence pro zjednodušení života e-shopařům.