Gejza Nagy (CEO, Luigi’s Box): e-shopy se neřídí daty, ale pocity. Naše inteligentní vyhledávání zvyšuje konverze až o 70 %
Zákazníci, kteří už na e-shopu vyhledávají konkrétní produkt, jsou už téměř rozhodnutí k nákupu. Nástroje od Luigi’s Box jim v posledním kroku pomohou a tím zvyšují podíl konverzí. To ale není jediná vychytávka, kterou tento nástroj umí. O jeho dalších přínosech, jsme si podívali se zakladatelem Luigi’s Box Gejzou Nagy.
Představte nám prosím na úvod Luigi’s Box. Co všechno váš nástroj umí a v čem může e-shopům pomoci?
Luigi’s Box je soubor nástrojů, které e-shopům pomáhají zvyšovat prodeje a zákaznickou spokojenost. Nástroj Analytics pomůže odhalit problematická místa ve vyhledávání. Search několikanásobně zvýší tržby z vyhledávání a Recommender nabízí zákazníkům další produkty, které jsou pro ně zajímavé. To zvyšuje průměrnou hodnotu objednávky.
Máte spočítáno, o kolik dokáže váš nástroj zvýšit konverze?
Od desítek až po stovky procent. Spuštěním Luigi's Boxu se výsledky dostaví prakticky okamžitě. Díky strojovému učení a umělé inteligenci se navíc neustále vylepšují.
Opravdu dokáže zapojení inteligentního vyhledávání tak pomoci?
Použití našich nástrojů pro vyhledávání zvyšuje konverze v závislosti na segmentu od 8 % až do 70 %. U e-shopů, kde se tolik nevyhledává, pomůže náš Recommerder. Ten dokáže přesně cílit na 100 % zákazníků e-shopu, a díky cross-sell a up-sell nabídkám dokáže zvýšit průměrnou hodnotu objednávky o desítky procent.
Aktuálně připravujete propojení našich systémů, aby Luigi’s Box mohly jednoduše začít použít i Upgates e-shopy. Jak konkrétně bude integrace probíhat a můžete nám nastínit, jaká bude výsledná podoba Luigi’s Box na e-shopech Upgates?
Integrace Luigi’s Boxu je pro Upgates e-shopy velmi jednoduchá. Prvním krokem bude vložení námi vygenerovaného kódu do hlavičky webu. Druhým krokem je pak vygenerování API klíče podle návodu, který e-shopeři najdou na webu Upgates. Vše ostatní už zařídíme my.
Můžete nám prozradit nějaké rekordmany mezi e-shopy, které Luigi’s Box využívají?
Jedním z našich prvních velkých klientů byl Nay, což je největší prodejce elektroniky na Slovensku, který v Česku působí pod značkou Electro World. S touto společností spolupracujeme už od roku 2017, takže máme k dispozici dostatečné množství dat. Když jsme srovnali konverzní poměr z vyhledávání v roce 2017 a dnes, zjistili jsme, že vyrostl o 600 procent a každý další měsíc se vylepšuje.
A je Luigi’s Box vhodný i pro menší e-shopy?
Máme spousty klientů z řad menších e-shopů. Důležitá je především velikost katalogu. E-shop, který se specializuje na 10 produktů, které se zobrazí na jedné stránce, personalizované vyhledávání nepotřebuje tak jako e-shop s tisícovkami položek. Recommerder je ale přínosný pro každý e-shop. Jde o skvělý prostředek, který zákazníkům nabízí zkratky k produktům, které si už prohlédli a zároveň „radí“ jaké další produkty vložit do košíku. Pro e-shopy to znamená vyšší průměrnou hodnotu objednávek.
Jaká je podle vás největší slabina většiny e-shopů?
Rozhodování se na základě pocitů a ne dat. V Luigi's Box využíváme strojové učení a umělou inteligenci k tomu, abychom nahradili část manuální práce. Samozřejmě existují oblasti, kde se bez manuálního zásahu neobejdeme, ale pokud máme dostatečná data k tomu, abychom se z nich něco naučili, tak toho využijeme.
Jako druhou slabinu vidím nedostatečné soustředění na ROI. Klienti se často soustředí na nákladovou část služby, aniž by si ji porovnali s přínosem, který daná služba produkuje.
Máte v zásobě nějaké novinky?
Náš produkt se snažíme neustále vylepšovat. V blízké budoucnosti nabídneme hlasové vyhledávání. Připravujeme i dynamickou navigaci pro weby a chceme dále pracovat na zlepšování automatizace procesů našeho dashboardu.
Už teď používá Luigi’s Box přes tisíc e-shopů. Jaké máte plány do budoucna?
Aktuálně posilujeme sales tým pro Českou republiku. Chceme být aktivnější v regionu DACH (Německo, Rakousko, Švýcarsko) a postupně expandovat do celé Evropy. Z jazykového hlediska to problém není. Už teď naše služby využívají klienti ve více než 20 zemích.