Maďarský e-commerce trh a proč byste se o něj měli zajímat?

Maďarsko má jeden z nejrychleji rostoucích e-commerce trhů v Evropě. Ještě lépe je na tom ale Rumunsko. Vše se podrobněji dovíte v našem dřívějším článku "Jak na úspěšnou expanzi e-shopu?". Pro vstup na zahraniční trhy je ale i přesto pro většinu českých a slovenských e-commerce hráčů zajímavější Maďarsko. Proč tomu tak je se pro server Lupa.cz pokusil shrnout generální ředitel APEK, Jan Vetyška.

Proč by se tuzemské e-shopy měly zajímat o Maďarsko? 

1) Logistika 

Značná část e-commerce trhu se soustřeďuje v okolí Budapešti. Náklady na logistiku jsou díky tomu nižší. Pro menší a střední e-shopy to může být jedna z motivací pro vstup na zdejší trh. Na druhou stranu se může stát, že balík putuje na místo určení dva dny a více a nikdo se nad tím nijak nepozastavuje. Což není pro naše e-shopery zvykem, a ze začátku z toho mohou být v šoku. Maďarský zákazník ale zatím není navyklý na expresní doručení zásilek. I když právě například v Budapešti se Mall.hu pokouší doručovat objednávky ještě ten den. A určitě to sklízí úspěch a zájem. 

2) Rozloha a poloha

Rozlohově, ale i počtem obyvatel je na tom Maďarsko skoro stejně jako Česko. Plus ja také sousedství se Slovenskem. Expandující e-shop může snadno najít zaměstnance např. z jižního Slovenska. Ti mají jak znalost jazyka, tak jiné důležité zkušenosti s maďarským trhem. Při vstupu na rumunský trh to se zaměstnanci není tak jednoduché. 

3) Růst e-commerce

Asociace pro elektronickou komerci na základě studie odhaduje růst maďarské e-commerce mezi 20 až 30%. Čísla vycházející z loňské analýzy Heuréky pak poukazují na 20% růstu. Stejná studie ale predikuje v tomto roce růst 30% v Rumunsku. I přesto stále zůstává lákavější maďarský trh, který nabízí krom vysokého meziročního růstu i další benefity. 

4) Zvyšující se HDP a platy

Maďarům v posledních letech prudce roste HDP a zlepšují se jim platové podmínky. Zároveň roste jejich důvěra v online nákupy, platby a také se zlepšil přístup k mobilnímu internetu. To všechno opět stojí za růstem e-commerce trhu. 

5) Nízký počet e-shopů

Dle statistického úřadu by mělo v Maďarsku být cca 10 tisíc e-shopů. Reálné odhady se však pohybují okolo 6 tisíc. Na přibližně stejný počet obyvatel je pak v Česku e-shopů přes 40 tisíc. Potenciál k uchycení se na maďarském trhu je tak vysoký. 

Více o největších maďarských e-shopech, ale i úspěšných expanzích českých e-shopů na maďarský trh se dočtete v článku na serveru Lupa.cz.

Jak na expanzi e-shopu Upgates na maďarský trh? 

Vše co potřebujete k úspěšné expanzi na maďarský e-commerce trh můžete najít přehledně v článku Zahraniční e-shopy, aneb jak na úspěšnou expanzi.

Kompletní poradenství pro expanzi e-shopu pak můžete poptat u agentury specializujících se na expanzi zde

Maďarský překlad systémových textů / textových polí pak můžete zakoupit zde

Přejít na článek Velký potenciál i záludnější logistika. Proč se české e-shopy zajímají o Maďarsko?

Další článek
Je cena zboží hlavní faktor nákupu?