Martin Šauer (CEO, Balíkobot): Firmy na expedičních procesech ušetří hodiny denně

Balíkobot je jedním z prvních systémů třetích stran propojených na e-shop řešení Upgates. Tehdy s našim systémem ještě nešlo komunikovat a pracovat s daty pomocí API. I proto je Balíkobot napojen interně a tlačítka pro objednání svozu a další akce najdete přímo v administraci. Hlavním přínosem je tak maximální komfort při práci s doplňkem, který e-shopům Upgates a jejich majitelům již dlouhé roky pomáhá s expedicí zásilek.

V rámci našeho dlouholetého propojení a partnerství jsme pro vás připravili rozhovor s Martinem Šauerem, CEO Balíkobotu. Martina vyzpovídáme ohledně toho, co vše jejich nástroj nabízí, komu a jak.  

Dobrý den, Martine. Rádi bychom začali tím, co všechno Balíkobot nabízí našim e-shoperům. Mohl byste nám ho stručně popsat?

Dobrý den i vám a především čtenářům. Balíkobot si představte jako softwarového robota, který kontroluje, zrychluje posílání dat a další procesy. Zařídí za vás přenos dat do systémů dopravců, připraví vám štítky k tisku na jeden klik a dodá vám přehled o stavu zásilek v reálném čase. Jak už to tak roboti umí – jsou produktivnější než lidé a především snižují riziko chybovosti na 0 %.

V úvodu jsme nastínili přímé napojení do našeho systému. Vidíte v něm i vy výhodu?

Integrace Balíkobotu do systémů klientů je jedna ze stěžejních výhod. Klient pracuje se systémem, který dobře zná a bez problému se v něm orientuje. Nemusí se přepínat a přihlašovat do dalších externích aplikací, což je pro něj velice komfortní, celý proces to zrychlí a není tak náročné zaučit nové pracovníky.

Zajímalo by nás, pro jaké e-shopy je podle vás Balíkobot vhodný. Od přibližně kolika objednávek měsíčně byste ho už doporučoval?

Balíkobot je vhodný opravdu pro každou firmu, co expeduje. Máme e-shopy s měsíčním objemem zásilek v jednotkách, ale i velké e-shopy, které měsíčně expedují desítky tisíc zásilek. Nejde především o objem zásilek, ale o automatizaci.

A kde konkrétně je pro e-shopy hlavní úspora času?

Nedá se jmenovat jedna hlavní úspora času. Šetříme minuty při několika expedičních procesech. To pak dělá uspořené hodiny denně. Hodně záleží na velikosti expedice, počtu expedičních míst, počtu expedientů a dalších faktorech. V Balíkobotu k tomu přistupujeme tak, že se snažíme najít optimální řešení pro každého klienta.

Máme klienty, kteří po zavedení Balíkobotu uspořili statisíce ročně nebo také klienty, kteří se stejnou personální kapacitou zvládli zněkolikanásobit objem expedovaných zásilek. Například velké firmy vidí největší přínos ve sledování zásilek – mají dokonalý přehled o doručování, jsou schopni sledovat, které zásilky se vracejí zpět na sklad a mohou se na to připravit či zboží znovu prodávat a zvýšit tak obrátkovost.

Můžete jmenovat některé nejzajímavější a třeba i počtem objednávek a vytištěných štítků největší?

Z velkých a známých klientů nás používají např. Footshop, Yves Rocher, 4camping.cz, Sparkys a mnoho dalších.

Koukali jsme na podporované dopravce, kterých máte několik desítek. Většina e-shopů bude asi řešit pár z nich. Můžete ale pro zajímavost uvést nějaký extrém v počtu využívaných dopravců?

Nejčastěji mají firmy napojené 2-3 dopravce. Pár extrémů samozřejmě máme. Například klienta, který má napojených 9 dopravců.

Na závěr bychom se rádi zeptali na nový projekt Balíkobotu, který jsme registrovali. A to sice Lockers. Řeknete nám o tom něco víc?

Lockers.ai je technologie pro sdílení volné kapacity samoobslužných boxů. V tomto roce vznikne v Česku tisíce nových výdejních boxů a Lockers má cíl všechny jejich poskytovatele propojovat s dopravci a prodejci, a to nejen z e-commerce sféry. Díky tomu tak budou prodejci moci nabízet zákazníkům flexibilnější a rychlejší doručení.

Další článek
O chytrém financování eshopů s Honzou Laštůvkou z Lemonero